Délmagyar logó

2017. 12. 12. kedd - Gabriella 7°C | 15°C Még több cikk.

Próbaúton a V6-os benzinmotorral szerelt Skoda Superbbel

Skoda autógyár hagyományokkal rendelkezik a nagy teljesítményű és lökettérfogatú motorokkal felszerelt személygépkocsik gyártásában. A Skoda Superb kipróbálása után mondhatjuk, a hagyomány folytatódik.
Az első luxuskivitelű Skodákat a múlt század első évtizedében gyártották, akkoriban még “Laurin & Klement" márkanéven. Mladá Boleslav gyártási programját 1949-ig mindig reprezentatív modellekkel koronázták meg.

A márkakereskedőknél áprilisban bemutatott új Superb felső középosztályba való tartozását már a külső méretek is jelzik, a tágas utastér, a hátsó ülések helykínálata pedig még a magasabb járműosztályban is ritka. Persze a 462 literes csomagtérre sem lehet panasz. A külső a klasszikus vonalat, a szolid megjelenést hangsúlyozza, de jó példa arra, hogy egy viszonylag nagy és masszív jármű a finom részletekkel elegáns benyomást is tehet. Az autó méretes, de inkább hosszú, mint széles, így - némi meglepetésre - nem is kell családi segítséget igénybe venni egy átlagos garázsbeálláshoz.

 
Szerviz: ritkán

A Superbnél ritkán esedékes szerviz. Az előírt feltételek betartása mellett a benzinmotoroknál csak kétévente, vagy 30 ezer kilométerenként kell olajat cserélni és felülvizsgálatot végeztetni, míg a dízelmotoroknál még ennél is ritkábban.

A modell a Skoda autógyár saját fejlesztése, a márkára jellemző stílusjegyekkel, az utasok kényelmét növelő eredeti részletmegoldásokkal. Ilyen például a CargoFlex tárolórendszer a csomagtérben, a bal hátsó ajtó nagy esernyőtartó fiókja, az első utasülés támlájából kihajtható lábtámasz a hátsó utasnak, a belső ajtókilincsek megvilágítása, vagy a beszállásnál az ajtók térségét megvilágító, az oldaltükrökbe épített lámpa is. A modellnél számos kiforrott műszaki megoldást is találunk, így a bi-xenon fényszórókat, a nagy hatékonyságú Aero ablaktörlőt, az elektromos vezérléssel elsötétedő belső visszapillantó tükröt.

A Skoda Superb széles motorkínálata három benzin- és két dízelerőforrásból áll. A négyhengeres benzinmotorok teljesítménye a 2.0-ás változat esetében 115 lóerő, az 1.8-asnál pedig 150 lóerő. A takarékos dízelmotorok kínálatát az 1.9 TDi 130 lóerős négyhengeres, valamint a 155 lóerős hathengeres, 2,5 literes közvetlen befecskendezésű erőforrás alkotja. A motorkínálat csúcsán a 2.8-as, V6-os 193 lóerős erőforrás áll, ez tette a dolgát meggyőzően az IKESZ Autócentrum jóvoltából általunk próbált autóban is.

A benzinmotorok kínálatának csúcsmodellje a 2,8 liter lökettérfogatú, percenként 6000-es fordulatszámon 193 lóerő teljesítményű V6-os erőforrás. (A harmincszelepest természetesen Győrben gyártják.) Figyelemre méltó a 3200-as fordulatszámnál leadott 280 Nm legnagyobb forgatónyomatéka is. Ezzel a motorral a Skoda Superb 237 km/óra sebességre képes, és 8,0 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/óra sebességre. Egyik adatot sem ellenőriztük le a tesztvezetés során, tekintettel az utak állapotára és az autóval addig megtett néhány száz kilométerre. A motor járása nagyon kiegyensúlyozott, zajszintje példás, a jól hangszigetelt karosszériába már alig jut valami a motorhangból. Vegyes használat mellett ezzel az erőforrással 100 kilométerenként 9,9 liter fogyasztás érhető el, városban persze megnő az autó étvágya. Van egy elméleti, 7,3 országúti fogyasztásadat is, de ahhoz olyan lassan kell menni az autóval, hogy az már bűn. Az erőforrás ötfokozatú kézi kapcsolású váltóval vagy szintén ötfokozatú Tiptronic automata váltóval párosítható, szerkesztőségünkben a kézi kapcsolású vendégeskedett.

Az új Skoda Superb három felszereltségben kapható: Classic, Comfort és Elegance, de minden modellnél alapfelszerelés a magasságában és tengelyirányban állítható, négyküllős kormánykerék, az állítható vezető- és első utasülés gerinctámasszal, a gyermekzárral és becsípődésgátlóval ellátott ablakemelő elöl és hátul, valamint az elektromosan állítható és fűthető oldaltükrök. Szintén a gyári alapfelszereléshez tartozik a távirányítású központi zár, a négy légzsák (kettő elöl, kettő oldalt az első utasok számára), a hátul is külön légbefúvókkal felszerelt klímaberendezés, valamint a hűtött kesztyűtartó. Szériafelszerelés továbbá az első ülések közötti kartámaszba épített hűtött tároló, a színezett üveg, a beépített ködfényszóró, a hang- és fényjelzés, ha a vezető elfelejti becsatolni biztonsági övét, vagy kikapcsolni a fényszórót.

A Skoda Superb rendelhető felszereltsége az új generációs ESP elektronikus stabilitási program. Ez a rendszer a megszokott ABS (blokkolásgátló), EDS (elektronikus differenciálzár-funkció), ASR (kipörgésgátló), MSR és ESP (motor fékezőnyomaték-szabályozás és elektronikus stabilitásmegőrző) funkciók mellett elektronikus fékasszisztenssel is el van látva, mely értékes segítséget jelent a vészfékezés fékútjának csökkentésében. Mindez a V6 2.8 30 V (vagyis az általunk próbált), valamint V6 2.5 TDI motorú autókban alapfelszereltség.

A Superb sajátossága a nagy, egész pontosan 2803 mm-es tengelytáv. Már ez a tényszerű adat is kitűnő menettulajdonságokat ígér. A modellnél alkalmazott négylengőkaros első futómű még tökéletesebbé teszi a jármű elsőkerékhajtását, mivel szinte teljesen kiküszöböli a meghajtás visszahatását a kormányzásra. Ez egyszerre kényelmes és biztonságos menettulajdonságokat biztosít. A jármű iránytartása pontos, a semleges és enyhén alulkormányzott közé eső viselkedés szintén fokozza a jármű biztonságát.

Az általunk próbált Superb ára közelíti a tízmillió forintot, de a kétliteres motorral szerelt alapmodell már kevesebb mint hétmillióért megvásárolható. Ár/értékarányt tekintve minden bizonnyal versenyképes ajánlat a Skodáé, a kocsi nem csupán méreteit tekintve nagy autó.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tovább olvasom