Délmagyar logó

2017. 03. 26. vasárnap - Emánuel 5°C | 10°C Még több cikk.

Próbaúton a Volvo V70 kétliteres dízelével

A Volvo Ocean Race tiszteletére visszatérően limitált modellekkel jelentkezik a márka. A V70-es e friss sváltozatát mi is kipróbálhattuk, mégpedig a kétliteres, takarékos és kultúrált dízellel.
A Volvo megadja a módját, s olyan fényezéssel dobja piacra exkluzív, limitált szériáját, amely csak az Ocean Race változathoz rendelhető. A megyei márkakereskedő, a Hovány Autó Planet által rendelkezésünkre bocsátott autó metálkékje valóban meggyőző volt, jól állt ennek az igazán karakteres kombinak. Óriási méretei ellenére is kecsesnek hat az autó, az egységesedő arculat – szakértő legyen a talpán, aki az autó első harmadából megmondja, melyik Volvo modellről van szó –, a határozott élek és a lágy lekerekítések optimális összhangja szerethetővé teszi a tágas családi kombit. A 282 centis tengelytávnál pontosan két méterrel hosszabb autó csomagtere alaphelyzetben 555 literes, ami a praktikusan és könnyen mozgatható hátsó üléssor ledöntésével 1,6 köbméteresig növelhető.

(galéria)

Amilyen sallangmentes, letisztult a karosszéria vonalvezetése, olyan megnyugtató, és meggyőző skandináv dizájn uralja a belsőt. A kezdetben talán vitatott, lebegő középkonzol nem tűnik már önmagáért valónak, inkább elegáns, bátor, egyedi megoldás. A temérdek gomb csak első látásra tűnik soknak, mindegyiknek – gyorsan elsajátítható – funkciója van, kezelésük logikus. A két egyforma méretű órából álló műszerfal is magabiztosságot közvetít – az meg a régi vágású autós hibája, hogy hiányolja a hűtővíz hőfokának kijelzését.

(galéria)

A tágas belső ekkora méretű autónál magától értetődő, ám a Volvo a gyermekekre is figyel, amikor a hátsó sorban állítható magasságú beépített emelőpárnát kínál a „trónkövetelőknek". Nekik szól a meghosszabbított függönylégzsák és a – a világ első kombijaként – minden ablakhoz rendelhető ragasztott üveg. Ha már a biztonságnál tartunk, a V70 alapváltozatban kínálja a front- oldal- és függönylégzsákokat, a biztonsági kormányoszlopot, a menetstabilizálást, a WHIPS ostorcsapás-nyaksérülés elleni védelmet, a az oldalütközés-védelmet – temérdek más egyéb között. Extraként persze adaptív tempomatot, ráfutásra, sávelhagyásra, elalvásra figyelmeztető rendszert is kéthetünk, ugyancsak sok más egyéb között. Az áloműző például 65 km/h órás tempó felett érzékeli a vezető lanyhuló figyelmét, úgy, hogy a szélvédő mögé épített digitális kamerával figyeli az útburkolati jeleket és ha az autó mozgása nem követi egyenletesen a haladási sávot – vagyis a kocsi kóvályog –, hangjelzéssel és a műszerfalon megjelenő „tartson pihenőt" üzenettel figyelmeztet. És a magyar szavak fölött még ott a gőzölgő kávé piktogramja is, hogy teljesen egyértelmű legyen.

(galéria)

Szóval, ha már nem félünk, lehet indítani. A PSA-csoporttól származó kiforrott kétliteres dízel illik a Volvóhoz, s a legkisebb gázolajossal sem tűnik öregurasnak az autó. A csendes, kultúrált járású, 136 lóerős, 320 Nm maximális nyomatékú motor 11 másodperc alatt gyorsítja százas tempóra a bő másfél tonnás svéd acélt, a végsebesség kereken 200 km/h. A hatsebességes manuális váltó megfelelő kiosztású, könnyű kapcsolású és jó fogyasztási adatokhoz segíti a V70-et. Vegyes használatra hat litert ad meg a gyár, a tesztvezetés során kiderült, ez minden nehézség nélkül tartható. Tempomattal, 130-nál, 2300-as motorfordulat mellett hét litert mutatott a pillanatnyi fogyasztásmérő, 110-nél és 1950-es fordulatnál 5,5 litert. Ha valakinek nagyon könnyű a lába, és van szíve 1600-as fordulaton tartani a motort, annak 90-es tempó mellett csupán 4,6 liter fogyaszt a Volvója. Ez a 70 literes tankból kiindulva másfélezer kilométeres elméleti hatótávolság.

(galéria)

A kocsi jól vezethető, stabil, felfüggesztése inkább családbarát, mintsem sportos, ám ez közel sem jelenti azt, hogy „mozogna" az úton. A szervokormány megfelelő visszajelzést ad a vezetőnek, a fékek hatásosak, jól adagolhatók.

Próbáltam már néhány autót, de ilyen teljes körű, magyar nyelvű menürendszerrel működőt még nem. Hiába kicsi nép a mienk, s valószínűleg csupán tizedszázalék vagyunk a világ Volvo-fogyasztásában a márka nem volt lusta magyarítani a menüt. Persze nem csak ettől jól használható az autó, hanem a bolondbiztos, elektromos vezérlésű csomagtartó, az ugyancsak elektromosan behajtható visszapillantó tükör, a defekttűrő gumiabroncs, éppen úgy ezt szolgálja, mint az igényes klíma, vagy a színvonalas hangrendszer.

(galéria)

Tisztességes ajánlat

A Volvo nem olcsóságával akar hódítani, ám ár/értékarányban tisztességes ajánlatot tesz vevőinek. A V70 alapváltozata mind a 145 lóerős benzinessel, mind a „kis" dízelmotorral gyakorlatilag 9,4 millió forint, az általunk próbált, sok elegáns figyelmességgel gazdagított limitált széria, az Ocean Race 10,9 millió forint. Ez viszont már egyáltalán nem tucat autó.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Menetpróba az M0-s új, keleti szakaszán

Kipróbáltuk az M0-s nemrég átadott keleti szakaszát, az M5-ös sztrádától egészen a Megyeri-hídig. A… Tovább olvasom