Délmagyar logó

2017. 02. 21. kedd - Eleonóra 0°C | 6°C Még több cikk.

Próbaúton az új Fiat Bravo 1.4-es benzinesével

Szép, sportos vonalú autó lett az új Fiat Bravo, amelynél a tervezők alig merítettek az elődmodellből, a „németes" Stilóból, inkább visszatértek a gyökerekhez, vagyis a Bravóhoz.
 
Fiat Rupesky

Szeged, Fonógyári út 8.
Telefon: 62/558-700

fiat@rupesky.hu
www.rupesky.hu
Az új Bravo formavilágát részben már megelőlegezte az ugyancsak eltalált vonalvezetésű Grande Punto, ezzel együtt nagyot „domborított" a márka, és sokat vár az új alsó-közép kategóriás modelltől. A domborítás akár még szó szerint is érthető, hiszen viszonylag kevés határozott éllel operáltak a tervezők. Az A-oszlopig nincs is belőle, van viszont számos barátságos legömbölyítés, mélyre húzott köténylemez, hangsúlyos fényszóró, ami összességében jól adagolt sportosságot, enyhe agresszivitást kölcsönöz az autónak.

Szép a nagyon határozottan emelkedő övvonal, oly annyira, hogy a hátsó ajtók üveg-lemez aránya inkább egy a négyhez, mint egy a háromhoz. Így a kategóriában kötelezően családbarát célt is megfogalmazó küldetés szenved egy kis csorbát, a hátsó üléssorról ugyanis nem sok mit lát a világból az alsó tagozatos gyerek. Cserében viszont dögös a forma, ez nem kérdés. Ráadásul az autót sikerült szépen befejezni, ami ugyancsak dicséretes és kétségkívül harmonikus összképet eredményez.

Kettő a dízel

A Fiat két 1,9 literes Multijet dízelmotort kínál az új Bravóhoz. A „gyengébbik" 120 lóerős, kétezres fordulatszámtól rendelkezésre álló 255 Nm-es maximális forgatónyomatékkal, tíz és fél másodperces százas gyorsulással, 194 km/h végsebességgel és 4,3 literes városon kívüli fogyasztással. A négyszelepes változat már 150 lóerős, 305 Nm-es forgatónyomatékkal, kilenc másodperces százas gyorsulással és 209 km/h végsebességgel. Persze még ez is takarékos, könnyű lábú sofőr esetén beéri négy és fél liter gázolajjal száz kilométeren. A Dynamic felszereltségről induló két dízel belépőára 4,9, illetve 5,2 millió forint. 
Szerkesztőségünkben, napokkal az országos bemutató-hétvége után a Maranello piros extra metál fényezésű modell vendégeskedett, pontosan az a szín, amellyel az előzetes fotók alapján talán a legmeggyőzőbb volt az új Bravo. Az életben is annak bizonyult.

Az autó belül is nagyon rendben van, a borítások, ahol kell, puhák, s a kategória átlagnál mindenképpen igényesebbek. A műszerfal, a középkonzol „hangolása" sportos, csakúgy, mint az ülések kialakítása.

A vezető pozíciója könnyen beállítható, nincs semmiféle szűkösségérzet, s egy 180 centiméter magas sofőr mögé bőven beülhet a hasonló méretű utas a hátsó sorba, hosszú úton sem zsibbad el a lába. A belsőt praktikus tároló rekeszek, kisebb-nagyobb figyelmességek teszik otthonossá, s a légbeömlők méretével sem akartak spórolni a tervezők.

Kiszámítható viselkedés

Az új Bravo jól autózható, egyenesfutása, kanyarstabilitása megfelelő, felfüggesztése jó kompromisszum a sportosság és a kényelem között. Tempósan vett íveknél sem akar kitörni, illetve megfelelő visszajelzést ad, ha a vezető közelít a határhoz. A fék jól adagolható, a szervokormány megfelelő hangolású, és a City-fokozat is kapcsolható volt az általunk próbált modellben. 
A megyei márkakereskedő, a Fiat Nova Autócentrum jóvoltából egy szinte nulkilométeres alapváltozatot próbálhattunk ki, az 1,4 literes benzines 90 lóereje – 128 Nm-es nyomatéka – akkor érvényesült igazán, ha nem hagytuk nagyon leesni a fordulatszámot. Ezzel együtt hatodikban is lehetett a kocsival ötvennel menni, csak nem tett jót a motornak az 1200-as fordulatszám. Kilencvennél 2,2, 130-nál 3,2 ezres fordulatszámon dolgozott a kulturált zajszintű, jó gázreakciójú Bravo. Az utóbbi két esetben 6,2, illetve 8,0 literen sikerült valamelyest stabilizálni a 16 szelepes motor pillanatnyi fogyasztást. A gyári adat városon kívül 5,6 liter, ezt nekünk a műszer visszajelzése szerint nem sikerült produkálni. A belépőmotorral egyébként 12,5 másodpercen belül gyorsul százra a Fiat, a végsebesség pedig 179 km/h.

A Fiat Bravo benzinese 3,6 millió forint, ami korrekt ajánlat, hiszen az árban számos biztonsági és kényelmi extra – mechanikus légkondi, sok elektromos "kütyü", szervokormány, ABS – is benne foglaltatik.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kötelező lesz az autós vészhívó

2009-től az Európai Unió döntése szerint minden új autót elektronikus vészhívó rendszerrel kell… Tovább olvasom