Délmagyar logó

2017. 01. 24. kedd - Timót -7°C | 1°C Még több cikk.

Próbaúton az új Mitsubishi Grandis-szal

Egy óriási, szép rajzolatú, egyedi megoldásokban gazdag, személyautós vezethetőségű és teljesítményű buszlimuzin – ez az új Mitsubishi Grandis.
A Mitsubishi Grandis nem utódmodell, hanem egy teljesen új alapokra épített autó, amelyet már teljes egészében az Olivier Boulay formatervező csapata alkotott. A hétüléses kivitel, a 2535 milliméteres lábtér és a 3165-es hosszú belső tér jelzi, a Grandis valódi buszlimuzin.

A karosszéria emelkedő övvonala határozottan dinamikus megjelenést biztosít, a hátsó ajtón már kétszer akkora felületű a lemez, mint az üveg, amire a gyerekülésből bámészkodók ugyan panaszkodnak, ám kétségkívül biztonságos. Nagyon szép formájúak a ledes lámpák (24 a féklámpákban, 18 a pótféklámpában és 6-6 a külső tükrökbe épített irányjelzőkben), a hűtőrács, a lökhárító, a kagylóformájú motorháztető, valamint a hátsó légterelő.

A belső formavilág harmonikus, kényelmes és minden megoldás a tágasság érzetét erősíti. Igazán egyedi a műszerfal-megvilágítás, ahogyan a mutatók után kissé késleltetve válik fényessé a számlap, s a háttérszínválasztás, az egyedi, különleges kék is igazán illik a Grandis-hoz. A kormány és a vezetőülés pozíciója tág határok között állítható, gyorsan kialakítható a nagyon kényelmes vezetői pozíció. A műszerek kezelése egyszerű, logikus, minden kézre esik.

A második és harmadik sor üléseinek változtatásával a Grandis számos lehetőséget kínál. A hétüléses modellnél a középső, padszerű ülés 60/40 arányban osztható, a támlák lehajthatók, illetve az egész összehajtva előrecsúsztatható, vagy teljesen lehajtható. A leghátsó, 50/50 arányban osztott üléssort nem lehet kivenni, de egy kézzel is néhány másodperc alatt könnyedén a padló alá rejthető. Az így keletkező csomagtér 1545 literes, a maximum pedig 2770 liter, amikor csak a két első ülés van használatban.

A Grandis erőforrása egy 2,4 literes, 16 szelepes, 4 hengeres változó szelepvezérlés benzinmotor, amely 165 lóerő és 217 Nm maximális nyomaték leadására képes. Mindez ahhoz elég, hogy 10 másodperc alatt elérje a százas tempót, ami azért már eléggé meggyőző személygépkocsis tulajdonság. Mint ahogy a 200 kilométeres végsebesség is az. A Grandis átlagfogyasztása 9,3 liter/100 km. A kocsi jelenleg csupán ezzel az egy motorral kerül forgalomba, de 2005 második felére ígérnek egy dízelváltozatot is.

Mitsubishi Grandis a motorteljesítményen túl is személyautós vezethetőségű, a kocsi felfüggesztése elöl McPherson, hátul multi-link, elöl-hátul stabilizátorral. Ezen felül nagyméretű tárcsafék, ABS, EBD és fékassztisztens segíti a vezetőt. A Grandis az ötfokozatú manuális váltója az általunk próbált, mindössze 39 kilométerrel átvett autóban kissé még nehezen járt, ám a kocsit kínálják szekvenciális üzemmódú, tanulékony automatával is. is kínál.

A gazdagon felszerelt Grandis listaára 8,25 millió forint, automata váltóval 8,63 millió forintba kerül.

A kocsi a megyei márkakereskedő, az Algyői úti a Nagymihály Autóház jóvoltából vendégeskedett néhány napra a Pótkerék szerkesztőségében, s a legnagyobb elismerést a háromgyermekes családfőkből váltotta ki.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Próbaúton a Kia Cee'd dízelváltozatával

Akár "a mi autónk" is lehetet volna: 2003 első felében még Magyarország is versenyben volt a Kia… Tovább olvasom