Délmagyar logó

2017. 12. 15. péntek - Valér 6°C | 13°C Még több cikk.

Próbaúton az új Octavia 170 lóerős sportváltozatával

Skoda mint sportautó? Először sokan csóválták a fejüket, ám az Octavia RS már a második generációnál tart. Ráadásul a motorváltozat is bővült, a „régi" kétszáz lóerős benzines mellett már egy 170 lóerős turbódízellel is választható az RS.
A Octavia RS fejlesztésekor az ésszerűség elvét követték a mérnökök, amikor a sportos felszereltséget, az erős motort, a biztonságos, családi méretű karosszériát és a vezetési komfortot próbálták meg ötvözni a sportossággal. Az elődmodellt egyébként 2001-ben kezdte forgalmazni a márka, s több mint 16 ezret gyártottak – vagyis százból három Octavia RS volt.

 
Elektronikus stabilitásprogram

Az Octavia RS modellekbe épített gazdag elektronika közül kiemelésre érdemes az ESP. Az elektronikus stabilitásprogram több, külön-külön is nélkülözhetetlen aktív biztonsági védelmi rendszert egyesít magába. Az ESP részei: az ABS (blokkolásgátló), az EBD (elektronikus fékerő-elosztó), a HBA (hidraulikus fékrásegítő), az EBC (motorfék-vezérlés), az EDL (elektronikus differenciálzár), az ASR (kipörgésgátló), az ESBS (kibővített vezetésstabilizáló rendszer kanyarodáskori fékezéshez) és a DSR (aktív kormányzás-támogatás).
Az új generációs RS is kétféle karosszériaváltozatban rendelhető. Változatlanul tágas, alaphelyzetben 560, illetve 580 literes a csomagtér, de a módosított és megerősített fenéklemez, a sportos belső, valamint az egyedi külső megkülönbözteti a szériaautóktól. A vezetési élményről kezdetben egy motor, a 2.0 literes TFSI turbófeltöltéses benzines gondoskodott – 200 lóerővel és 280 Nm-es nyomatékmaximummal, 7,3-7,5 másodperces százas gyorsulással.

Az új Octavia RS az elmúlt év második felétől választható egy gazdaságos, ám nagy teljesítményű, részecskeszűrővel szerelt, 170 lóerős (125 kW-os) 2.0 PD TDI dízelmotorral is. A Tárkány Autóház jóvoltából a minap a szerkesztőségünk is kipróbálta ezt a modellt és mindent rendben talált. Az Octavia RS dízel változata azoknak szól, akik a sportos vezetési stílust, és a kedvező fogyasztás kombinációját részesítik előnyben. A turbófeltöltésű dízelmotor 350 Nm-es forgatónyomatékot ad le, már 1800-as percenkénti fordulatszámon. A végsebesség 225 km/h, s az autó 8,5 másodperc alatt gyorsul százra. A motor átlagfogyasztása alacsony, az 5,8 liter száz kilométeren semmiképpen nem sportautós.
Mit jelentett mindez a gyakorlatban?

A tulajdonos két autót kap egyszerre. Ha kell, egy nagyon takarékos dízelt, amely a feszesebb futóműtől eltekintve teljesen családbarát autó, s ha kell, egy kemény, gyors, de még „kézben tartható" sportautót, amelyet élmény vezetni.
Kettőt az egyben.

A dízellel is jól megy az Octavia RS, az igazi dinamizmushoz azonban ajánlatos 2000 fölött tartani a fordulatszámot. A futómű megfelelően feszes, a kocsit nehéz kihozni a sodrából. Bekapcsolt menetstabilizálóval már-már bolondbiztos, többször is erőltettük a Szegedhez közeli körforgalmakban, de az elektronika minden esetben segített íven tartani az autót.

Az Octavia RS széria-felszerelései között található négy légzsák, ESP, távirányítós központi zár, fedélzeti információs rendszer, elektromos mozgatású ablakok és fűthető külső tükrök, Climatronic légkondicionáló, Xenon fényszóró, valamint CD-lejátszóval kombinált Stream rádióegység is – sok minden más mellett. Ennek tükrében a 6,8 milliós alapár barátságosnak minősíthető.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

C-MAX és új Mondeo: két nagyágyút mutatott be a Ford Genfben

Az év egyik legjelentősebb autószalonján, a minap záruló genfi kiállításon a Ford két nagyágyúval… Tovább olvasom