Délmagyar logó

2017. 08. 20. vasárnap - István 19°C | 34°C Még több cikk.

Próbaúton az új Skoda Fabia Combival

Érezni a tavaszt, már kapható az új Skoda Fabia Combi – közvetlen elődje több mint hatszázezer példányban kelt el. Mi egy 86 lóerős és 3,5 milliós Ambiente változatot próbáltunk ki.
Noha az új Fabia Combi hosszúsága elődjéhez képest mindössze hét milliméterrel, 4239 milliméterre növekedett, belül nagyobb helyet kínál. Első és hátsó ülésein is megnövelt a fejtér, ennek alapjául az autó 46 milliméterrel nagyobb, 1498 milliméteres magassága szolgál, ami a csomagtérnek is előnyére vált. Maximális mérete 235 literes bővüléssel 1460 liter lett, s álló üléstámla mellett is 54 literrel nagyobb, 480 liter a hely a kombiban. Emellett szegmensének leghosszabb csomagtere is a Skodáé, az ajtótól a hátsó üléstámlákig 960, míg az első ülések támlájáig mérve 1627 milliméter a távolság.

A hátsó traktus könnyen, egyszerűen variálható, használata praktikus, csupán arra kell odafigyelni, hogy erőteljesebben csapjuk le az ajtót a megszokottnál – az Ikesz Autótól kapott modellnél mi így jártunk –, különben nyitva marad. Persze nem annyira hogy felcsapódjon, az első retesz is jól fogja, plusz egy igen méretes piktogram figyelmezteti is a műszerfalon a vezetőt, ha valamelyik ajtót nem csukta be rendesen.

Próbaúton az új Skoda Fabia Combival. Fotó: Karnok Csaba (galéria)

Kényelmes, családi

A belső borítások minősége korrekt, a műszerfal és a középkonzol igényes, a vezetősülés tág határok között állítható. Az új modell halad a világgal: a Beat és Dance rádiókkal kombinálva használható a Walkman, a CD lejátszó, vagy MP3 is. A műszerfal, a középkonzol jól áttekinthető, a kezelőszervek kézre esnek, használatuk praktikus. Az utastérben mindenütt tárolórekeszek található, ahogy az egy családi autótól elvárható.

A Roomster „nyomdokain" érkező, azzal „A" oszlopig tökéletesen megegyező Fabia alapmodellen nem rontottak a kombiváltozattal. Az autó formája tetszetős, a tervezők találhattak volna még jó néhány liter a puttonyba, de nem akarták a jobban közelíteni a függőlegeshez a hátsó ajtót, így harmonikus lett az új Fabia Combi.

Az új Fabia Combi négyféle benzines és három dízelmotorral mutatkozik be. A belépő benzines 60, az induló dízel 70 lóerős, s mindkettőnél 105 „paci a csúcs". Az általunk próbált modellbe az 1.4-es benzines tette a dolgát, a 86 lóerős és a 132 Nm-es maximális nyomaték fürgén mozgatta az autót. Mindez 12,7 másodperces százas gyorsuláshoz és 175 kilométeres végsebességhez elég. Az új kombi valamennyi erőforrása kedvező üzemanyag-fogyasztásával és alacsony kipufogógáz-emissziós értékkel rendelkezik, a tesztmodell országúton 5,3 vegyes használatban 6,5 litert benzint kér száz kilométerenként – a gyári adatok szerint. Ez valószínűleg tartható is, nálunk kilencvenes tempónál, 2500-as fordulat mellett csupán 5,2 liter mutatott a fedélzeti computer pillanatnyi fogyasztásmérője, 110-nél 7,3, 130-nál 8,4 liter volt ez az érték, az utóbbi már 3600-as fordulatnál.

Kényelmes, családi. (galéria)

Az ötfokozatú váltó jól illik a motorhoz, egyáltalán nem akadozott. Sem a motorhang, sem a menetzaj nem zavaró, a futómű korrekt, inkább kényelmesre, mint sportosra hangolt. Körforgalomban, kissé erőltetett menetben sem akart kitörni a Fabia, pontosabban ment volna, de előtte határozottan figyelmeztette a vezetőt, ez már sok.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nagy szám a Honda Accord és az FCX Clarity

Genfben volt a nagy várakozással kísért, új Honda Accord világpremierje, emellett a zéró emissziójú… Tovább olvasom