Délmagyar logó

2017. 10. 24. kedd - Salamon 9°C | 13°C Még több cikk.

Próbaúton az új Toyota Avensis kétliteres dízelével

Az Avensisből kétszer hat év után érkezett meg a harmadik generáció. 2003 tavaszán teszteltük az akkori újdonságot, most ismét próbaútra indulhattunk: immár az Avensis legújabb változatával.
Az elődmodell formavilágával ugyancsak „belecsapott a nullás lisztbe", az addig kissé szürke vonalvezetésűnek tartott márka fityiszt mutatott minden akkori divatos trendnek, s markánsan egyéni rajzolatú karosszériával jelentkezett. Vállaltan megosztó formákból csak a legjavát mentette át a harmadik generációba – a hűtőrács körül vannak ismerős vonalak –, így letisztultabbnak, harmonikusabbnak, középkategóriához talán méltóbbnak érezzük a formát. A hátsó traktus is rendben van, ráadásul a kombi is szép – itt talán még jobban érvényesül az elegánsan emelkedő övvonal. Széltében és hosszában is nőtt öt centit az Avensis négyajtósa, magassága viszont nem, így nyúlánkabb, kecsesebb a 0,28-as alaktényezővel rendelkező forma.

Takarékos autó, zöld háttérrel. Fotó: Kovács András (galéria)

Belül is magabiztos a Toyota, harmonikus a középkonzol és a vízhőfokmérőt sem elspóroló műszerfal. Az utóbbi élénksárga fényét ugyan itt is szokni kell, de csökkenthetjük a megvilágítás erejét, s akkor már nem tolakodó. Az anyagválasztás a kategóriához méltóan igényes, a burkolatok barátságosak, az illesztések pontosak. A vezető ülése kényelmes, megfelelően tág határok között állítható, s a második üléssorban is jut fej- és lábtér mindenkinek.

Ezt a belsőt már a tavalyi párizsi bemutatón is láthattuk (galéria)

Az általunk próbált, Executive modell kulcs nélkül nyílt, s gombnyomásra indult, elég, ha végig zsebbe volt a távirányító. A belépő kétliteres dízelmotor kulturált járású, takarékos és környezetkímélő. A 126 lóerő és a 310 Nm-es maximális nyomaték éppen elegendő, viszont a motor nincs „kihegyezve", s kimegy vele az Avensis a világból. 130-as sztrádatempónál 2200-at pörög a motor, s innen még jól lehet gyorsítani visszaváltás nélkül is, hiszen az 1800-2400-as nyomatékmaximum-tartományon belül forog a dízel. Az új fejlesztésű hatsebességes manuális váltó jó kiosztású, könnyű kapcsolású, a műszerfalon pedig a takarékos – és motorkímélő – üzemmód érdekében felvillanó piktogram jelzi, ha praktikus lenne fel- illetve visszaváltani. Ötvennel ötödikben nem is tanácsolja a városi autókázást a Toyota, és javasolja a visszaváltást – a hatvanas tempó és az 1200 feletti fordulatszám minimum kell az ötödikhez.

Kulturált, pénztárca- és környezetkímélő. Fotó: Kovács András (galéria)

Ezzel a motorral 9,7 másodperc alatt van százon az Avensis, végsebessége 210 km/h. Országúton, könnyű lábbal 4,6 liter gázolajjal is beéri, kombinált fogyasztása 5,4 liter. Az új Avensisnél kétszer három az hat – már ami a motorválasztékot illeti. A benzineseknél az 1,6 literes 132 lóerős, az 1,8-as 147, a kétliteres pedig 152 lóerős, a nyomatékmaximumok sorrendben: 160, 180, és 196 Nm. A tesztmodellben dolgozó dízelmotor mellett van még a palettán két 2,2 liter lökettérfogatú is, 150 illetve 177 lóerővel.

Középkategóriában versenyképes. Fotó: Kovács András (galéria)

Új padlólemezzel, de régi tengelytávval és újrahangolt futóművekkel mutatkozott be a harmadik generációs Avensis, amely jól autózható, egyenesfutáas, kanyarstabilitása is kategóriához méltó. Lendületesebb ívmenetnél is szinte mozdulatlan az autó, köszönhetően természetesen a sok hárombetűs elektronikus stabilitásvezérlő programnak. Ez éppen időben avatkozik be, még nem túl tolakodó, de megnyugtató biztonságérzetet ad. Ezt az érzést fokozza, hogy a kocsi kitűnően teljesített az új rendszerű EURONCAP törésteszten. Az Avensisnél 90 százalékos a felnőtt- és a 86 százalékos a gyermekvédelem – az aktív biztonság 86 százalékos értékelése pedig az egyik legjobb az új protokoll szerint vizsgált autók között.

Látni a különbséget. Második és harmadikgeneráció (galéria)

Más szempontból is halad a korral az Avensis: balesetre felkészítő Pre-Safe rendszer, távolságtartó tempomat és a sávelhagyásra-figyelmeztető rendszer is rendelhető hozzá, illetve magasabb felszereltségi szintnél szériában elérhető.

Az autó alapára – természetesen számos kényelmi és biztonsági extrával, egyebek között oldal-, függöny- és térdlégzsákkal – a belépő benzinessel 5,6 millió forint. A kisebbik és próbált dízelmotorral az ár 6,4 millió, a tesztmodell metálfénnyel és magasabb felszereltségi szinttel ,elektromos stabilitásvezérlővel, intelligens kulccsal, kétzónás digitális légkondival, elektromos parkolófékkel, tempomattal és kanyarfénnyel szűk 7,8 millió forint.

Olvasóink írták

  • 6. floridaimagyar 2009. szeptember 06. 20:40
    „Munkat kellett valtanom akkoriban es szoros volt a penzugy. De ne aggodj - most fogok megint Toyota-t venni egy par honap mulva...”
  • 5. TUTI 2009. július 28. 12:49
    „Oszt mert adtad el a Toyotat? Mert mar nem volt divatos? Az oldsmobilnak pedig szepvonalu
    karosszeriaja volt ugye? Ez a tipikus ameriaki bloff???”
  • 4. floridaimagyar 2009. július 27. 04:37
    „Emlekszem amikor Toyota-m volt az nem romlott el 12 eveg. Kesobb eladtam es vettem egy Oldsmobile-t, most meg harom havonta jarok a szerelohoz. Szerintem a Toyota az egyik legjobban megszerkesztett es legstabilabb kocsimarka.”
  • 3. TUTI 2009. július 16. 08:09
    „...finomodni fog...”
  • 2. TUTI 2009. július 16. 08:08
    „Engem leginkabb a tolatoradar erdekel mostansag, miota rajottem milyen jo is az,
    kotelezove tennem minden auton, mert segiti elkerulni a parkolaskor, ide-odabeallaskor
    keletkezo kisebb pitty-putyyokat es gyorsabba is valik tole a manover.
    Persze meg nyilvan fonomodni fog, de mar most is nagyon jo dolog!
    De azert jo ez a cikk!!! HAJRA PICK SZEGED! MAGYAROK!”
  • 1. KolompárRómeó 2009. július 16. 07:40
    „(X)”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Prémiumban a legkisebb: BMW X1

Az X6, az X5 és az X3 után itt a sor eleje: a BMW X1 mozgékony, sokoldalú és modern autóval bővíti a… Tovább olvasom