Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -3°C | 5°C

Próbaúton az új Volkswagen Golf ötös belépőmodelljével

Az új Golf immár az ötödik generáció. Folytatódik egy sorozat, amely kategóriát teremtett: az elmúlt harminc évben naponta átlagosan több mint kétezer darabot adtak el belőle világszerte, 1974-től összesen több mint húszmillió Golf talált gazdára.


Golf- történelem számokban

VW Golf I - 1974-1983 - 6,8 millió db
VW Golf II - 1983-1991 - 6,3 millió db
VW Golf III - 1991-1997 - 4,8 millió db
VW Golf IV - 1997-2003 - 4,3 millió db
VW Golf V - 2003-2003-ban 150 ezer db, 2004-től évi 600 000 db

Maradjunk egy kicsit a számoknál, 2004-re a Volkswagen körülbelül 600 ezer darab ötös Golf gyártását tervezi. Az új modell Magyarországon is népszerű lehet, hiszen 13-14 év alatt a Golfból több mint 36 ezer darab talált gazdára, az elmúlt négy esztendő átlaga pedig 3,5 ezer darab modell volt.

A tervezők sokat megőriztek a négyes Golf oly annyira jellegzetes C oszlopából, oldalnézetben, a lámpától eltekintve nem is rajzolták alapjaiban újra az autót. A karosszéria erőteljes kialakítású hátsó részével, az orr hangsúlyos sportosságával magabiztos, dinamikus lett az ötös Golf. Feltűnő a kerek ikerfényszóró és az egybeépített irányjelző, hátsó lámpák a dupla lencseelemei ugyancsak egyediek. Érdekes, hogy a Golf nem követi a kategóriában ma oly divatos, szögletes irányzatot, az élekkel csak nagyon óvatosan “operál", sőt, igazából csupán a motorháztető két oldalán van belőlük egy-egy.

A Golfnál az első ülés az előző sorozatnál szélesebb tartományban mozdítható mind vízszintes, mind függőleges irányban. A magasságában és tengelyirányban állítható kormány ugyancsak meglepően széles tartományban engedi a vezető kényelmes elhelyezkedését. Az ülések nem túl puhák, de kényelmesek és hellően határozott oldaltartásúak.

A belső tér kiképzése a kategória átlagánál igényesebb, egyszerű, letisztult, elegáns formák uralják a középkonzolt, a műszerfalat, az ajtóborítást, kopogós műanyagból csak egészen keveset találunk, annál többet a habosított, kellemes tapintású puhább burkolatból.


Szubjektív

Nagyon tetszetős és hasznos is a visszapillantóba integrált irányjelző, amely design-elemnek sem utolsó. Az irányjelző kapcsolását azonban egy kicsit szokni kell, az első néhány kísérletre ezt nekünk sikerült oda-vissza működtetni, s csak nehezen tudtuk megszelídíteni a hol balra, hol jobbra indexelő, magát már-már önállósító rendszert. Azután rájöttünk arra, hogy a kar visszakapcsolása, középállásba helyezése után egyet, maximum kettőt még kattan a kapcsoló, azaz villan az index, de utána mindig magától beáll, vagyis nem kell idegesen kapcsolgatni. Egy átlagos autóból az új Golfba ülőnek azért ezt mindenképpen magyarázza el az új autót átadó kereskedő, nehogy a második száz méter, a harmadik sávváltás után küzdeni kezdjen a laikus az indexkapcsolóval.

Az előző generációnak, a négyesnek kicsit szűkös volt a hátsó helykínálata, az új modell azonban minden irányban növekedett.: hosszúság: + 55 mm, szélesség: +24 mm, magasság: +41 mm, a tengelytávolság pedig 67 milliméterrel lett több. Ennek köszönhetően a hátsó utasok lábtere 5,5 centivel, fejtere 24 milliméterrel tágasabb, míg a csomagtartó befogadóképessége 20 literrel, 350 literesre bővült. Négyen is próbáltuk az autót, és sem a 180 centis vezető mögött nem panaszkodott a hátsó utas, sem az anyósülés mögött szorult be a negyedik. Persze széltében is kényelmes a Golf. A karosszéria torziós merevsége 80 százalékkal nőtt, s újdonság, hogy nem javítható sérülés esetén elegendő az ajtó külső héjat kicserélni, szükségtelen az egészet eldobni.

A Volkswagen új felfüggesztési rendszere egyszerre sportos és biztonságos. Elöl a továbbfejlesztett McPherson futómű dolga a tökéletes úttartás, hátul az újonnan kifejlesztett, több lengőkaros futómű a kategóriát megelőzve mutat a jövőbe. A kormányozhatóság javult, az új elektromechanikus kormányszervó kiforrott, kitűnő egyenes futást biztosít, s észrevétlenül segít, ha nagy kanyarsebességnél, megdőlő karosszériánál rá kell tartani a volánra. Minden körülmények között jó és direkt visszajelzést kapunk az útról, a négy darab tárcsafék ereje megfelelően adagolhat, még ha az elején kicsit szokni is kell a hatásos féket.

Az általunk próbált Golfban, a belépőmodellben a már nagyon jól ismert, s a csoport számos modelljében bizonyított 1,4 literes, 16 szelepes motor tette a dolgát, a maga 75 lóerejével. Komótosan, alapjárat közelében halkan, nagyobb fordulatnál kissé talán morgósan mozgatja az autót, de legkisebb motornak hibátlan.

Kezdetben az új Golf négyféle benzinmotorral (1.4-es 55 kW/75 LE, 1.4 FSI 66 kW/90 LE, 1.6 75 kW / 102 LE, 1.6 FSI 85 kW/115 LE) és két TDI motorral (1.9 TDI 77 kW/105 LE és 2.0 TDI 103 kW/140 LE teljesítménnyel) kapható Magyarországon. Később természetesen további motorok érkeznek.

Az általunk próbált Golf 1.4 megbízható, könnyű kapcsolású és határozott megvezetésű ötfokozatú váltóval rendelkezik, a nagyobb teljesítményű motorokhoz természetesen már a hatfokozatú nyomatékváltó jár.

Az általunk próbált alapmodell bevezetőára 3,67 millió forint – háromajtósban ez csupán 3,5 millió -, ám ennyi pénzért meglepően sok kényelmi és biztonsági extrát kapunk a Golfhoz. A Trendline, azaz a legegyszerűbb felszereltségi szintnél is széria a négy tárcsafék, a blokkolásgátló és a kipörgésgátló, a hat légzsák, az ISOFIX gyermekülés rögzítési pont, a fényszóró magasságállítása, a hat hangszórós CD-s rádió, a fűthető és elektromos állítású visszapillantó tükör, a vezetőülés magasságállítása, az elektromos ablakemelő, a tengelyirányban és magasságában is állítható kormányoszlop, a sebességfüggő szervokormány, az osztva dönthető hátsó ülés, a zöld hővédő üvegezés. Egyebek között.

Maximum

A kétliteres, 16 szelepes, 140 lóerős PD TDI dízelmotorral szerelt Sportline változat ára 6,5 millió forint, természetesen rengeteg kényelmi és biztonsági extrával. De nem mindennel, s ha még rendelünk hozzá CD-váltót, Nokia autótelefont, ESP-t, bőr/fa multifunkciós kormányt, bőr üléshuzatot, tetőablakot, elektronikus klímát, esőérzékelős ablaktörlőt és behajtható visszapillantó tükröket, fényszórómosót, szuper könnyűfémfelnit, navigációs rendszert, tíz hangszóróval, hátsó oldallégzsákokat, parkolóradart, ultrahangos belsőtérvédelmű riasztóberendezést, tempomatot, elektromos állítású sportüléseket, téli csomagot, levehető fejű vonóhorgot, metálfényt, Xenon fényszórót, akkor bő négymilliót még ráfizethetünk, s ebben nincsenek benne az 50 ezer alatti praktikus apróságok. Szóval, van Golf 3,5 millióért, meg háromszor annyiért is, s ez utóbbi a feltűnéstől óvakodó, de szuper autót áhító vevők igényeivel találkozhat.

Szerkesztőségünkben az alapmodell vendégeskedett, a megyei márkakereskedő, a Porsche Szeged jóvoltából, nem sokkal az országos premiert követően.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Próbaúton az Opel Signum 2,2 literes dízelével

A B oszlopig tulajdonképpen Vectra az Opel Signuma, azon túl viszont mind szépségben mind… Tovább olvasom