Délmagyar logó

2017. 01. 19. csütörtök - Sára, Márió -7°C | 0°C

Próbaúton Toyota Corolla-utód Auris 1.6-os benzinesével

A Toyota, hogy a legerősebb szegmensben, az alsó-közép kategóriában lecserélte a megbízhatóság szinonimájaként emlegetett Corolla nevet. Az Auris a fiatalosabb vevőkört is megcélzó modell európaibb az elődnél.
Az Auris nevet egyelőre csak a ferdehátú karosszéria kapta, a nem éppen szépségdíjas négyajtós lépcsőhátú változat továbbra is Corollaként fut. Maga az Auris sem a közelmúlt legizgalmasabb, legforradalmibb formája, de lágyabb és fiatalosabb és szerethető. Elől kicsit Yaris, hátul kicsit – nagyon – korábbi Corolla, de modern, és harmonikus tudott maradni, egyterűekhez közelítő magassága ellenére is. Szóval, egyben van.

A fiatalosságot leginkább a vezetőülésben érzékeljük, nagyon tetszetős, modern a műszerfal kialakítása, apróbb hibája a fedélzeti computer nehezebb kezelhetősége. Amúgy minden kézre esik, különösen igaz ez a magasabbra került váltókarra.

Az autó legszebb része a kategória talán leghosszabb középkonzolja, amely a kézifékkart is magába foglalva ível gyönyörűen, egészen a padlóig. A szépség persze áldozatokkal jár, itt ez egy nehezen használható kis tárlórekesz képében bújik meg. Nem baj, van másik! Meg különben is, kategóriájának egyik legtágasabb belső terére méltán lehet büszke az Auris.

Mi mennyi?

Az 1,4 literes 97 lóerős benzines Auris alapára 3,8 millió forint, ebben már számos kényelmi és biztonsági extra megtalálható. Például: ABS-EBD-BA, négy légzsák, Isofix gyerekülés rögzítési pontok, manuális légkondicionáló, első elektromos ablakemelő és elektromos tükör, állítható magasságú és mélységű elektromos rásegítésű sebességfüggő szervokormány, hogy csak a legfontosabbakat említsük. Az általunk próbált 1.6-os motorcsomag felára 410, a Luna felszereltségé 220 ezer forint. Ez utóbbiért némi bőrborítást, kormányról vezérelt rádiót, hátsó ablakemelőt, valamint plusz három – köztük egy térd – légzsákot kap a vásárló. További 180 ezer forintos opció a VSC-TRC, járműstabilitás-vezérlő kipörgésgátlóval. 
Az általunk próbált modellben az 1.6 Dual VVT-i névre hallgató motor tette a dolgát, teljes megelégedettségünkre. A szívók mellett a kipufogószelepek is változó vezérlésűek ebben a 124 lóerős 157 Nm maximális nyomatékú kultúrált zajszintű, alumínium hengerfejű, műanyag szívócsövű motorban. Ezzel az Auris kellően dinamikus: tíz és fél másodpercen belül gyorsul fel százas tempóra, végsebessége pedig 190 km/h. Az EURO IV-es motor kombinált átlagfogyasztására 7,1 liter benzint ad meg a gyár. A műszerfalon a sebességfokozat-kijelző automatikusan mutatja, mikor kell fel- vagy visszakapcsolni, mindez persze a takarékosság jegyében. Én ilyennel még nem találkoztam, ám szégyelltem volna telefonos segítséget kérni, hogy mik azok a felvillanó nyilak, egy idő után rájöttem. Nem olyan gyorsan, mert elég hamar kéri a következő fokozatot felfelé, hatvan körül már az ötödiket, de csak tudják a tervezők, mi a jó – a fogyasztásnak.

Ami nagyon hiányzik az autóból, az a hatodik sebesség, sztrádatempónál már négyezret pörög a motor, s ilyenkor nyúlna a vezető a következő fokozatért. De nem a motorhang, hanem a fordulatszámmérő látványa sarkallja erre. Ezzel együtt az Auris jól autózható, elöl MacPherson, hátul kettős keresztlengőkaros torziós rúd alapú futóművét – ami jól eltalált kompromisszum a sportos és kényelmes hangolás között – kategóriájának mércéjeként, egyik legcsendesebbjeként tartja számon a
Toyota Tmax

Szeged, Dorozsmai út 9. 
szakma. Úgy vasalja simára az aszfalthullámokat, hogy közben nem veszít stabilitásából. Vagyis tökéletes családi autó a komfortos utazásra az Auris. Ehhez további érv a kocsi ötcsillagos utasvédelme.

Összességében izgalommentes, korrekt, jó ár/értékarányú autó az Auris, amelynek azért egy ideig még nem árt, ha hozzáteszik: a Corolla-utód.
Szerkesztőségünkben a vásárhelyi-szegedi Toyota Tmax jóvoltából a Luna-csomaggal szerelt 1.6-os benzines változat járt.


Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Japán-magyar sikertörténet

Az esztergomi Suzuki gyárban az év első hat hónapjában 112 ezer 72 gépkocsi készült, a… Tovább olvasom