Délmagyar logó

2017. 12. 19. kedd - Viola -3°C | 2°C Még több cikk.

Red Bull-parádé: fúj a vörös bika a 2010-es szabályokra

A szabályváltozások mindig nagy vihart kavartak a Forma-1-ben, a 2009-re szánt győzelmi pontrendszert „elnapolták", a 2010-es tervezet ismeretében pedig sok csapat a nevezést is fontolóra veszi – köztük a Red Bull két istállója is.
A hétvégén Szegeden rendezik meg a Red Bull utcai parádéját. A különleges alkalomból a delmagyar.hu áttekinti a Forma-1 legfontosabb idei történéseit, a legújabb szabálymódosításokat. Íme sorozatunk második része.

Lapinformációk szerint Dietrich Mateschitz a Red Bull első embere a legutóbbi futamon, a Spanyol Nagydíj helyszínén elárulta, hogy az energiaitaláról ismert cég sem fog benevezni a 2010-es Forma-1-es világbajnokságra, ha a tervezett szabályok nem változnak meg. Mint ismeretes, a csapatok közül elsőként a Toyota erősítette meg, hogy nem nyújthatja be nevezését a jövő évi szezonra, tiltakozva a FIA által tervezett kettős szabályrendszer ellen. Kedden pedig a Ferrari jelezte, hogy visszalép, ha bevezetik a költséglimitet.

Rajt. Jövőre sok a kérdőjel.
Rajt. Jövőre sok a kérdőjel.

A vihart az okozta, hogy a szövetség nemrég döntött a 40 millió fontos költségvetési plafonról, s innen kétszintűvé válna a Forma-1. Azok az csapatok, amelyek vállalják, hogy a maximum alatt maradnak, nagyobb technikai szabadságot kapnak, mint a korlátlanul költekezők. A gyártók, alapvetően nem a költségcsökkentést ellenzik, hanem a „kétféle" világbajnokságot.

A nagyobb technikai szabadságot a Forma-1-ben persze köridőben és – tized, század, ezred – másodpercben mérik. Nyitott kérdés, hogy mekkora lenne a költségvetési plafont elfogadó csapatok előnye.

Button, Barrichello és Vettel között a dobogón. A győztes mindent visz?
Button, Barrichello és Vettel között a dobogón. A győztes mindent visz?

– A feltételek pillanatnyilag nem olyanok, hogy benevezzünk – mondta Dietrich Mateschitz a Salzburger Nachrichten című újságnak adott interjújában –, a mostani csapatok közül kettő vagy három fog megmaradni. Ennyire azért remélhetően nem veszélyes a helyzet, ám miután Mateschitzé a Red Bull Racing és a Toro Rosso is, így lényegében már négy csapat „fenyegetőzik" azzal, hogy nem nyújtja be nevezését a 2010-re. A május 29-ei határidő pedig ugyancsak sürgető. A hírek szerint a FIA elnöke, Max Mosley a Monacói Nagydíj előtt ül le tárgyalni, vagyis még minden lehetséges.

Ecclestone több izgalmat akart.
Ecclestone több izgalmat akart.

Ahogy például a 2009-es évre tervezett pontrendszer sem vezették be, miszerint a legtöbb győzelmet szerző versenyző legyen a világbajnok. Holtversenynél a pontrendszer döntött volna – de csak az elsőségről, onnan lefelé minden változatlan. Ezzel a szisztémával tavaly nem Hamilton hanem Massa lett volna a világbajnok. A győzelmi szabály bevezetése végül 2010 tolódott.

Ezen túl benne van még az új csomagban hogy jövőre már nem lehet tankolni a futamok alatt, valamint tilos lesz például a gumimelegítő paplanok használata. Borítékolható, hogy a csapatok újra nekimennek a „győztes mindent visz" elvnek, s még lesz néhány módosítás a végleges szabályrendszerig.

Olvasóink írták

  • 5. rhyyy 2009. május 14. 12:57
    „nem szabálymódosítás kell ide
    legyen verseny, csata, nem pedig ecclestone játszótér
    Ha izgalmat akar, akkor pókerozzon, menjen k.rvázni, de ne egy sportágat tegyen tönkre...”
  • 4. libero 2009. május 14. 08:31
    „A tavalyi nem volt elég izgalmas? Az utolsó kanyarban dőlt el ki lesz a vlágbajnok.Ha jól emlékszem tavalyelőtt is!”
  • 3. micsibucsi 2009. május 13. 15:27
    „Amúgy is gáz az egész F-1 jelenleg! Micsoda izgalmak voltak anno Mensell, Prost, Senna idejében, az ember lerágta a lábáról is a körmeit!
    Most meg van, hogy elalszom rajta.”
  • 2. rozator 2009. május 13. 13:22
    „Majd indul egy másik soroza más néven, a törpe meg kapja be!”
  • 1. hazaipalya 2009. május 13. 12:04
    „ekknemlesztone!nyugdijba! tönkrevágták a forma 1 et az örökös szabálymodositásokkal! elég volt a cirkuszbol”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Red Bull utcai parádé: feje tetejére állt a Forma-1

Több izgalom és kevesebb pénz, ritkább a teszt, kisebb a motorfordulat, jött a KERS és az új – óriási vitát kavart – diffúzor. Izgalmat a vasárnapi szegedi Red Bull-show is ígér. Tovább olvasom