Délmagyar logó

2017. 04. 29. szombat - Péter 8°C | 22°C Még több cikk.

Roham várható a biztosítóváltás utolsó öt napján

Már csak öt napig, november végéig van lehetőségük az autósoknak arra, hogy – amennyiben úgy döntenek – felmondják kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) szerződésüket. Legalább 250-300 ezren az utolsó napokban lépnek.
A nagy online biztosítási alkuszcégek szerint megállapítható az online kalkulátorok használatának jelentős térnyerése. E cégek eddigi, körülbelül 30 százalékos részesedése 35-40 százalékra nő az idei kampányban. Tekintve, hogy ezek a társaságok azzal számolnak, hogy összesen mintegy 200-250 ezer szerződést kötnek rajtuk keresztül, az idén biztosítót váltók száma várhatóan 650 -700 ezer között alakul, ami 30-40 százalékos növekedést jelent a tavalyi félmilliós értékhez képest.
Az idei kínálatban már létezik olyan biztosítás, amely csak a balesetmentesen közlekedőknek éri meg: a károkozást követően az aktuális havidíj az első kárkifizetést követően azonnal és jelentősen, akár 50-100 százalékkal, megemelkedik (függetlenül a bónusz-malusz besorolástól). Ezt a kockázatot lehet vállalni, de érdemes ezekkel a feltételekkel előre és nem utólag, kellemetlen meglepetésként szembesülni.

Ne a legolcsóbbat!

Senkit sem szeretnénk drága biztosításra rábeszélni – jelentette ki Papp Lajos, a FBAMSZ elnöke. Csupán arra hívjuk fel a figyelmet, hogy ha körültekintően akarunk eljárni, érdemes több szempontot is figyelembe venni, és ez alapján esetleg nem a legolcsóbb, hanem a második vagy harmadik legkedvezőbb ajánlatot választani. Ajánlott a jelentős piaci tapasztalattal rendelkező – akár online, akár személyes ügyintézést kínáló – független biztosítási alkuszok szakértő segítségét igénybe venni. 
Kevesen tudják – hiszen a reklámoknak érthető módon nem ez a fő üzenete –, hogy a biztosítótársaságokkal ellentétben a biztosítóegyesületek a biztosítás díján felül kötelező tagdíjat is szednek, igaz, ezek mértéke a biztosítás díjának csupán töredéke.

Létezik olyan társaság, amelynek kötelező biztosítását az ügyintézés minősége miatt a szervizek jelentős része nem fogadja el. Ha – olcsósága miatt – ilyen szerződést kötünk, baleset esetén ezzel elsősorban a vétlen félnek és nem magunknak okozunk további kellemetlenséget. Nehéz ugyan elvárni mindenkitől, hogy olyan biztosítást kössön (akár kicsit drágábban), amivel baleset esetén maga is szembesülni szeretne, azonban nem árt belegondolni, hogy a gyenge színvonalú ügyintézés magára a szerződőre is visszaüthet.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mercedes-Benz-minibuszok

A Mercedes-Benz Minibus a Sprinter Transfer, Travel, City és Mobility modellek új generációjával… Tovább olvasom