Délmagyar logó

2017. 04. 24. hétfő - György 3°C | 15°C Még több cikk.

Sárga lámpánál taposs a fékbe!

Sok autós kedvére változtatja a KRESZ-t, megmagyarázza, majdhogynem jogszabályszerűen meg tudja védeni, hogy az a szabálytalanság, amit elkövetett nem is szabálytalanság.
Az autósok kedvenc jelszava, hogy a kerékpárosok a pirosnál nem állnak meg. Tény, hogy ez nagyrészt valóban így van, ám egyszer álljon valaki egy kereszteződésben mondjuk két három lámpaválást megvárva, és nézze meg, hogy az autósok közül mennyien mennek át a sárgán (!). Mert rossz hír lesz ez sokaknak, de a KRESZ szerint a sárgán nem lehet áthajtani.

Bármilyen furcsa is, de csak a zöld jelzés jelenti a szabad jelzést. A szabály ugyanis a sárga jelzésre is a továbbhaladás tilalmát jelzi – mondja Pető Attila, KRESZ-oktató az autonavigator.hu portálnak. Ebből az következik, hogy a sárga jelzést észlelve törekednünk kell arra, hogy meg tudjunk állni. És itt kezdődik a probléma – teszi hozzá Pető -, mert jóval gyorsabban megyünk a megengedett legnagyobb sebességnél.

Ha a lámpa sárgára vált, a gázpedál helyett a fékre kellene lépni
Ha a lámpa sárgára vált, a gázpedál helyett a fékre kellene lépni

Mert ahol 50-nel lehet menni, ott kicsit még rátesznek, és mennek hatvannal. Ahol 70-es korlátozás van, ott még 80-nál is sokan letúrják a másikat az útról. Így pedig valóban nehéz lesz a sárga jelzésre megállni.

Sokan talán nem is tudják, de a forgalomszervezési szabályozásban elő van írva, hogy hány másodpercig kell egy lámpának sárgán világítani. Ez lakott területen belül, ahol 50-nel lehet haladni, három másodperc, 70-es korlátozásnál pedig legalább 5 másodpercig sárga a lámpa.

Teljes cikk az autonavigator.hu oldalon >>

Olvasóink írták

  • 4. Zsoltee0716 2011. augusztus 30. 21:17
    „3. tótkomlósi 2011.08.30. 16:33

    Ha esetleg videofelvétel készül majd róla, civil autóba beépítve. Rendszám felismerős kamera se mindig a rendőrautóban van! Hidd el különbséget fognak tudni tenni egy trabant és egy 1,8t jármű között!

    Hol állnak fényképészek? Ennyire nem kell kétségbe esni, van egy rahedli törvény azt felétnem tudjuk betartani, mert nincs hozzá elég ember. pölö dohányzás a megállókban, közterületen való szemetelés, szabálytalan parkolás.”
  • 3. tótkomlósi 2011. augusztus 30. 16:33
    „Ez mind szép és jó! DE! Azon senki sem gondolkodott még el, hogy a sárga előtt legalább 3 másodperccel a zöld villogjon olyan 3-4Hz körül???????????

    Mert akkor tudná a marha autós, hogy mikor lesz sárga és lassíthat!
    Mert ugye számoló az nem minden lámpa mellett van!

    Egyébként meg nem EGY marha volt aki ezt kitalálta!

    És, akkor várjuk a büntetést, ha átmegyünk a sárgán?????

    A féktávot ki ellenőrzi???????
    Ami ugye ráadásul jármű függő is!
    mert nem ugyan az a féktávja egy trabantnak mint egy 1,8tonnás luxusautónak.

    De a fényképészek ott fognak állni a lámpáknál, ha jól sejtem. Mint ahogy már állnak is több helyen! Ja, megy a másik, hogy állóképnél mondja már meg valaki, hogy pontosan hol is van az autó a lámpához képest, meg azt is, hogy mikor váltott át a lámpa!
    Mert lehet, hogy amikor épp alatta vagy, akkor sárgult be!
    De ez csak videó felvételen észlelhető!

    Na egy a lényeg, ez megint pénzbehajtó törvény!”
  • 2. szegarazs 2011. augusztus 30. 14:44
    „Gumiszabály.
    A Kreszben ez van: a sárgánál "meg kell állni; ha azonban biztonságosan megállni már nem lehet, az útkereszteződésen mielőbb át kell haladni"

    Ha komolyan fenyeget a veszély, hogy a mögöttem jövő autó belémjön, az ugye már nem minősül biztonságos megállásnak?
    Mert én meg tudnék állni, de ő nem akar megállni. Ha én fékezek, ő összetör engem (magát is, de ez engem nem érdekel). Sokan ezért mennek át a sárgán. Mert a visszapillantó tükörbe nézve így járnak jobban.

    De anyagilag is! Az okozott kár az autómban egy hátulról belémszállásnál sokkal több, mint amit bírságként ki kell fizetnem. Vagyis megéri átmenni a sárgán?!”
  • 1. notebook 2011. augusztus 30. 14:18
    „A kreszben pontosítani kellene, hogy ez a rendelkezés max.50 km/h sebesség mellett csak akkor érvényes, ha a féktávolság ezt megengedi. Én már sokszor jártam úgy (betartva a sebességhatárt), hogy akkor váltott sárgára a lámpa, amikor már lehetetlen volt fékeznem ahhoz, hogy a vonal előtt meg is álljak. Nem is beszélve arról, hogy a hátam mögötti sem biztos, hogy időben fékez és hátulról utolérhet...

    Szóval, ez így sehogy sem jó. Jobb volt a régi: a sárgán még át lehetett menni. Így nagyon nem biztos, hogy jogos-e a büntetés, mivel ha akkor vált sárgára amikor én már nem tudnék megállni....”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Flottaláz: tíz új autóból hét céges vásárlás

A lakossági autóvásárlások drasztikus visszaesése mellett a flottacégek 30 százalékkal erősítettek – köztük a Lombard is. Tovább olvasom