Délmagyar logó

2017. 05. 24. szerda - Eszter, Eliza 13°C | 24°C Még több cikk.

Subaru Outback, a trendteremtő

Állandó négykerékhajtás, boxermotorok, alacsony tömegközéppont, stabilitás és terepes képességek: a Subaru Outback 2010-es modellje megérkezett Magyarországra.
A Subaru Outback 2010 egy crossoverbe oltott luxusautó, de 1995-ös megjelenésekor még távol állt ettől. Igaz, divatot indított el, a trendcsináló modellnek immár a negyedik generációja jelenik meg, eddiginél finomabb külsőbe csomagolva. Subaru Outback 2010-es modelljét nagyobb hasmagasság, fekete lökhárítóbetét jellemzi, valamint a masszív kidolgozás, és a tágas belsőt ígérő kombi felépítmény.

Az utastér egyértelműen komfortorientált, ugyanakkor a márka nem győzi hangsúlyozni, hogy a minőség és a számos kényelmi berendezés ellenére funkcionális. Különösen a műszerfalon és a középkonzolon érhető tetten a felhasználó-barát kialakítás, ugyanakkor a több színben rendelhető utastér otthonos is. Szinte minden mai technikai vívmány elérhető az Outbackben, a választható érintőképernyős, a színes navigáció (DVD-alapú vagy McIntosh), többzónás automata klíma, a kulcsnélküli indítás, zárás és nyitás. A csomagtartó 526 literes és egészen 1677 literesre bővíthető.

auau
Funkcionális, de komfortos a belső kialakítás.

Európába háromféle boxermotorral, két benzinessel és egy dízellel érkezik az Outback, a teljesítményskála 150-tól 260 lóerőig tart. A leggyengébb erőforrás az új, 150 lóerős dízelmotor, ami a Subaru hagyományainak megfelelően szintén boxer. A 2 literes common-rail nemcsak kiegyensúlyozott járású, de 1800-as fordulattól egészen 2400-ig 350 Nm nyomatékot produkál. Így a 6,4 literes fogyasztása ellenére is dinamikus az Outback, jól gyorsul (gyári adat 0-100-ra 9,7 másodperc, végsebesség 195 km/h) és megfelelően rugalmas. Ráadásul széria a részecskeszűrő benne, így simán teljesíti az Euro5-ös károsanyag-kibocsátási normát.

A nagy hathengeres erőforrás különösen fürge, az ötfokozatú automatával is 7,5 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-t, végsebessége 232 km/h. Mindenképpen említést érdemel még a köztes erőforráshoz kapcsolt CVT „Lineatronic", amely a fokozatmentes sebességváltók új generációját képviseli.

azaza
Ha Subaru, akkor boxer.

Természetesen mindegyik modellhez szimmetrikus összkerékhajtás jár, a Subaru már 1972 óta csiszolgatja, tökéletesíti ezt a rendszert. Mivel az erő egyszerűen és közvetlenül jut el mind a négy kerékhez, ezért nagyfokú tapadást, átvitt értelemben magabiztosságot garantál. S mivel a boxermotor laposabb, és mélyebben van az autóban a hagyományos társainál, az egész jármű tömegközéppontja is alacsonyabbra kerül, javítva az úttartást és az ívmeneti jellemzőket.

Minden Outbackben széria a VDC, vagyis a járműdinamikai vezérlőrendszer, amely figyeli és elemzi, hogy az autó a vezető által kijelölt íven halad-e. Amennyiben a Subaru a stabilitási képességeinek határához közelít, az AWD-rendszer úgy szabályozza a nyomatékelosztást, a vezérlőrendszer pedig a motor- és a fékteljesítményt, hogy a kocsi a kijelölt íven maradjon.

cacac
Terepen is otthon van a Subaru Outback.

A modell már megvásárolható Magyarországon. Indulóára 2 literes dízelmotor esetén 8 millió 990 ezer forint, a csúcsváltozat pedig 14 millió 490 ezer forintba kerül.

Olvasóink írták

  • 2. Logaritmus 2009. december 06. 12:02
    „Nagyon ott van.”
  • 1. bélás 2009. december 03. 11:59
    „Szép autó, talán ez az, amivel tényleg nekiugranék terepnek is.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Felhangosítják a suhanó halált

A benzinmotor hangját utánozzák majd a Nissan elektromos autói, a gyalogosok másképpen nem figyelnének fel a csendben közeledő járműre. Tovább olvasom