Délmagyar logó

2017. 04. 27. csütörtök - Zita 10°C | 24°C Még több cikk.

Szalay Balázs: maximumon mentünk, nem volt több ebben a Dakarban

Az Opellel és Bunkoczi Lászlóval eddig mindig célba ért a Dakaron Szalay Balázs, s így történt ez legutóbb is, 21. helyük pedig csúcsbeállítás.
Tizenegy Dakarjából hétszer célba ért Szalai Balázs – először 1996-ban utoljára pedig 2003-ban esett ki. 2004 óta viszont minden alkalommal sikerült teljesítenie a távot. Pontosan azóta, hogy Opellel megy, s navigátora Bunkoczi László. A márka a világ első számú tereprali versenyén soha nem hibázott, pontosabban a magyar páros nem hibázott, hiszen a márkát ők és csak ők képviselik a versenyen.

A csúcsbeálató páros, Bunkoczi László és Szalay Balázs
A csúcsbeállító páros, Bunkoczi László és Szalay Balázs

– Legnagyobb szerelésünk a legutóbbi versenyen a féltengelycsere volt, ezzel a pihenőnap előtti szakaszon másfél órát veszítetünk – válaszolja megkeresésünkre Szalai Balázs, akit történetesen egy versenyen értünk utol. Egy autós szimulátorból szállt ki győztesen, a Vodafone SMS játékának nyereményátadásán ugyanis ő volt az egyik „ajándék" a kisorsolt 10 nyeremény VW Polo mellett, azaz ki lehetett hívni egy körre.

A szerelésnél folytatva, cseréltek már váltót, pontosabban le és felszerelték, mert nem az romlott el, hanem a nyeles tengely adta meg magát, azt kellett kicserélni. Szerelésben ez bizonyult az időcsúcsnak, műszaki hibában azonban ennél is cifrább és veszélyesebb volt, amikor 2009-ben letört autójának kormánya. Egy nagy csőkulccsal fogta meg a kormányoszlopot, s így irányította az autót 30 kilométeren keresztül.

Dakar 2012
Dakar 2012

A szerelési rémálmokat folytatva az idei versenyről Szalay Balázs elmondta, hogy a 2., a 3. és a 4. napon is megállt az autó, mire rájöttek, hogy felgőzösödött az üzemanyag, azért nem akart menni a motor. Le kellett szerelni a szivattyút, áttenni egy másik helyre, ahol hatékonyabb lett a hűtése, s ezzel meg is oldódott a probléma.

– Mindez persze komoly időveszteségbe került, ám így is sikerült a 21. helyen zárni az összetettet, ami nekünk pontosan csúcsbeállítás – emlékszik vissza versenyre, elégedettséggel a hangjában. Lehetett volna csúcsdöntés is, ha az utolsó előtti napon nem esik be eléjük valaki, ami másfél órájukba került. Ha nincs ez a malőr, minden eddiginél jobb helyen zár a páros és 20.


Békésebb terepen: szimulátor ralí
Békésebb terepen: szimulátor rali

– Ennyi volt bennünk ez volt az első Dakar, hogy egy percre, egyetlen kilométerre sem tévedtünk el, vagyis szerintem ezúttal nem volt „emberhiba". Gyakorlatilag szinte mindent pontosan ugyanúgy csinálnánk, mint ahogy tettük, legközelebb persze 10 perccel gyorsabban cserélnénk a féltengelyt, de túl sok azért nem maradt eben a Dakarban – mondja Szalay Balázs.


Olvasóink írták

  • 4. vidékipolgár 2012. február 01. 17:56
    „Haat...laatom, hogy vaannaak iit m@rhaara raeeröö emberek akiknek akkudt kommentkényszerük van és rengeteg idejük arra, hogy mások teljesítményét degradálják.
    Köszönjük az országunkat nemzetközi szinten képviselő páros nevében az "építő" jellegű kritikát, sokat segít a következő futamra való felkészülésben.

    Áldás békesség rátok!”
  • 3. atti414 2012. február 01. 14:07
    „Nagyon szép teljesítmény, gratulálunk Nekik. Jövőre is ilyen eredményt, vagy jobbat szeretnénk látni. Szép volt fiúk!”
  • 2. racionalitás? 2012. február 01. 13:02
    „hát.....van itt pénz ..értelmetlen és értelmes célokra is látom...”
  • 1. KamuNeni 2012. február 01. 09:17
    „Haat a ti maximumotok masnap a minimumja se volt. Maskor jobban maximalizalni kell a nekiallast?!!!

    Ha nem vagy elso, akkor mar csak koveto vagy.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Komoly zavart okozhat a baleseti adó behajtása

Akár a rendszeresen befizetett kötelező biztosításunk ellenére is fedezetlenné válhat gépjárművünk az újonnan belépő baleseti adó következtében. Tovább olvasom