Délmagyar logó

2017. 11. 18. szombat - Jenő 4°C | 8°C Még több cikk.

Szegedre is beköszönt az új Peugeot 3008

Szegedre is beköszönt az új Peugeot 3008
A hosszú hétvége szombat estéjén VIP-bemutató keretében érkezett meg Szegedre a vadonatúj Peugeot 3008, a modellt vasárnap délelőtt meg is futtathattuk.
Még csak nemrég debütált Párizsban az oroszlános modell legújabb büszkesége, a 3008-as Peugeot, az autó már Magyarországra is megérkezett. Szegeden a C-Mobil Kálvária sugárúti szalonjában szombat este VIP-bemutatóra invitálták a nagyérdeműt. Hebők Ferenc kereskedelmi igazgató köszöntése után Oláh Ferenc a Peugeot értékesítési igazgatója mutatta be az új modellt.

A kocsit rendhagyó módon nem hoszteszek, hanem két, a hétköznapokon is 3008-ast használó hölgy leplezte le, egyikük Laczi Jusztina értékesítési vezető volt. Oláh Ferenc felhívta a figyelmet a SUV kopoltyúnyílására, a nagymacskát időző oldalnézetre és a hármas osztatú, karomszerű hátsó lámpákra. Utóbbi ezen a traktuson is arculatmeghatározó.

Az új 3008-as az elődmodellnél 8,2 centivel hosszabb és 1,5-del alacsonyabb - a csomagtér befogadóképessége 88 literrel bővült. A 22 centis hasmagassággal kategóriájában nincs mit szégyellnie a terepszögeiben is javuló autónak. A kormány alul és felül is csapott, felette, a vezető látóterében kapott helyet a digitális műszerfal. Ezen azt nézünk, amit szeretnénk, vagyis nem feltétlenül a kilométerórát és a fordulatszámmérőt.

Számos vezetősegítő rendszert kínál az új Peugeot 3008, köztük az aktív sávtartó automatikát. Ezt vasárnap délelőtt mi is kipróbálhattuk és működik. Háromszor visszaterelte az autót a felezővonalról, negyedszerre megunta és fény-, valamint hangjelzés kíséretében szólt, hogy ne szórakozzunk: vegyük vissza  kormányzást. A három fokozatban állítható távolságkövető tempomatot, amely szükség esetén nullára fékez, nem próbáltuk ki, így a "gyalogos- és járműfelismerés vészfékezéssel" funkciót sem.

A vezetést holttérfigyelő, a parkolást automatika és 360 fokos kamera is segíti. Ezeket is majd a későbbiekben szeretnénk tesztelni, amit vasárnap délelőtt sikerült, az a menetstabilizáló. Nem puhán volt bolondbiztos, nem azonnal vette el a nyomatékot, hanem hagyta egy kicsit élni az autót és vezetőjét, engedett egy kis gumihangot is, amikor élénkebb tempóban abszolválta valamelyik körforgalmat.

Az anyagiakkal egy kicsit bajban vagyunk. Az 1,2 literes háromhengeres 130 lóerős benzinmotorral szerelt alapváltozat listaára 6,4 millió, akciósan 6,1, használtautó-beszámítással 5,8 millió forint, de - ha jól olvastuk - nincs. Ez a motor csak 2017 májusi gyártástól rendelhető. Nagyobb benzinessel is csak februártól érkezik, ami viszont biztos van, az az 1.6-os 120 lóerős dízel 300 Nm-es maximális nyomatékkal. Legkedvezőbb ára 6,37 millió forint - természetesen számos kényelemi és biztonsági extrával már az alapfelszereltségben.

A tető a GT, kétliteres, 180 lóerős dízelmotorral, 400 Nm-es maximális nyomatékkal. A csúcsmodell végsebessége 207 km/óra, százas gyorsulása 8,9 másodperc, gyári vegyes fogyasztása pedig 4,8 liter száz kilométerenként, természetesen megfelelően puha lábbal. (Érdekes, hogy benzines fogyasztási adat még nincs, igaz, motor se, a prospektusban a megfelelő rubrikában az olvasható, hogy homologizáció alatt.)

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Brit üzemében gyártja új modelljeit a Nissan

Brit üzemében gyártja új modelljeit a Nissan
A japán cég nemrég még nagy-britanniai beruházásainak felfüggesztését helyezte kilátásba a Brexit… Tovább olvasom