Délmagyar logó

2017. 06. 29. csütörtök - Péter, Pál 24°C | 33°C Még több cikk.

Szegedre is megérkezett az új Renault Clio kombi

Bemutató - A tavaszi genfi premier után itthon is bemutatkozott a második generációs Renault Clio Grandtour - a szegedi Molnár Autóház péntek délután egy VIP-rendezvényen "fogadta".

A mostanában Szegeden egyre ritkább rendezvényen Molnár Erika, a Renault Molnár Autóház ügyvezető igazgatója köszöntötte a péntek délutáni vendégeket, majd Berta László értékesítő mutatta be részletesebben is az új Clio Grandtourt.

A ferdehátúéval azonos tengelytávolságú, ugyanolyan széles és magas kombi hátsó túlnyúlása 20 centivel nagyobb, az autó hossza 4,27 méter. A csomagtartó alapból maradt, amekkora volt, 443 liter, a második üléssor lehajtásával azonban már 1380 liter áll rendelkezésre, 105-tel több, mint az elődmodellnél. A csomagtér rakodópereme praktikusan alacsonyan van, a nyílás óriási, a támladöntés utáni padló pedig sík. További plusz, hogy a vezető melletti ülés háttámlája is csaknem vízszintesig dönthető, így akár 2,5 méteres tárgyat is elvisz az új Renault Clio Grandtour.


Megérkezett a Renault Clio Grandtour. A szerző fotói (képgaléria)
Motorból kétféle benzinest és kétféle dízelt kínál az autóhoz a márka. A belépő a sokat látott és maradéktalanul bevált „vízhordó", az 1,2 literes, 75 lóerős változat, korrektnek mondható, 5,5 literes gyári vegyes fogyasztással. A nagyobb benzines csak lóerőben több, 90, lökettérfogata azonban csupán 898 köbcentiméter. Ez a háromhengeres turbó egy literrel kevesebbet eszik, mint a nagyobb hengerűrtartalmú, de gyöngébbik testvér, köszönhetően egyebek között a stop-start rendszernek is. Egyetlen szolid ellenjavallat ismert a modern kis turbómotor kapcsán: megkéri az árát a Renault. A benzinesekkel a százas gyorsulás 15,4, illetve 12,2 másodperc, a végsebesség pedig 167, valamit 182 km/óra.

A két másfél literes dízel is kiforrott motor, 75, illetve 90 lóerővel, már 1750-es fordulatszámtól jelentkező 200, illetve 220 Nm maximális nyomatékkal. Aki hosszú távra tervez, annak megéri a dízelfelár, ezekkel a motorokkal bőven és könnyen négy liter alatti fogyasztás produkálható. Itt 14,3, illetve 11,7 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára a Clio kombija, míg a végsebesség 168–178 km/óra. (Az autó saját tömege egyébként felszereltségtől, valamit motortól függően 1,1-1,2 tonna – a kombi 50 kilóval nehezebb az ötajtósnál.)

Megérkezett a Renault Clio Grandtour. A szerző fotói (képgaléria)

Számos színnel és dekorbetéttel szabható teljesen személyre a Grandtour, csakúgy, mint a ferdehátú Clio. A kombival az R-Link is megérkezett. Könnyen elérhető módon a középkonzolban kapott helyet, ezért kezelése maximálisan biztonságos. Az ergonomikus érintőképernyő jól látható, és köszönhetően a nagy ikonoknak, könnyedén kezelhető. A telefonhívások a kormány alatt elhelyezett távirányítóval vezetés közben is kezelhetők. A Renault R-Link funkciói egyszerűen használhatók: köszönhetően a Bluetooth technológiának és az USB csatlakozónak – saját lejátszóról hallgatható a zene, vagy nézhetők a fotók, videók. Pluszként az autó fedélzeti számítógépeihez kapcsolódva a Driving ECO2 program folyamatosan elemzi a sofőr vezetési stílusát, és a kapott eredmények alapján segít a lehető legalacsonyabb fogyasztás elérésében.

A Renault sokat ad a biztonságra: megerősített karosszériastruktúra, hatékony frontlégzsákok, oldallégzsákok, fej- és függönylégzsákok, becsapódásérzékelők, erőhatárolóval és előfeszítővel ellátott biztonsági övek, ostorcsapás elleni fejtámlák, Fix4Sure rendszer elöl és hátul, amely az övek alá való becsúszást gátolja meg. És nemcsak utasait óvja, hanem maximális a gyalogosvédelem is, egy esetleges gázolásnál.

Megérkezett a Renault Clio Grandtour. A szerző fotói (képgaléria)

A Renault Clio alapára – Authentique felszereltséggel – 3 millió 190 ezer forint, a kombifelár tehát 200 ezer. A Grandtour korántsem fapados, hiszen szériafelszereltség benne egyebek mellett a menetstabilizáló elektronika, a dombsegéd, 4 légzsák, a fedélzeti computer, a tempomat, a LED-es nappali menetfény, az osztottan dönthető hátsó üléstámla, a mélységben is állítható kormányoszlop és az első elektromos ablakemelő is. További nyomós érv az 5 éves vagy 100 ezer kilométeres garancia.

A második szint, az Expression kivitel már klímát, magasságállíthatós vezetőülést, tetősínt, valamint Me- diaNav hifi/navi/telefonkihangosító rendszert is kínál plusz 300 ezer forintért, további 200 ezerért pedig már a Dynamique kapható, alufelnivel, ködlámpával, bőrkormánnyal, automata Renaultkártyával – és még számos „nagyautós" szolgáltatással.

Megérkezett a Renault Clio Grandtour. A szerző fotói (képgaléria)

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tragédia: Beszorult a szerelő feje a kerékdobba

Tragikus baleset történt egy autószerelő műhelyben: busz javítása közben az egyik szerelő behajolt a… Tovább olvasom