Gyűjtse össze az érdekes cikekket a címek mellett lévő később elolvasom ikonokkal!

Szeged - delmagyar.hu

2014. 10. 24. péntek - Salamon

Még több

Itt vagyok: Nyitólap > Autó > Szélesebbek az autók, szűkebbek a parkolóhelyek?

Szélesebbek az autók, szűkebbek a parkolóhelyek?

Nemcsak a járműipar szakértőinek, de laikus szemű megfigyelőknek is feltűnik az a trend, amelynek értelmében egy-egy gépkocsitípus új változata szinte mindig nagyobb, szélesebb és súlyosabb, mint az elődje. Ez pedig hovatovább komoly gondokat okoz - például a parkolóházak férőhelyein.

mti - 2012.09.16. 09:52
Megosztás: Facebook Twitter E-mail
A legszemléletesebb példa az autók "hízására" az egyik legnépszerűbb típus, a Volkswagen Golf. Míg a közkedvelt kompakt modell első, 1974 novemberében piacra dobott változata nagyjából Trabant méretű volt, addig a 2008 óta gyártott Golf VI kereken 17 centiméterrel szélesebb, mint az "őse". A jövő hónapban forgalomba kerülő Golf VII modell pedig újabb 1,3 centiméterrel lesz szélesebb és 5,6 centiméterrel hosszabb, mint az elődje.

A zwickaui közlekedéstechnikai intézet friss statisztikájából kitűnik, hogy a Németországban forgalomba helyezett kompakt- és középkategóriás autók 2000 óta átlagosan 19 centiméterrel lettek hosszabbak és 15 centiméterrel szélesebbek. Ez egyre nagyobb gondot okoz a közösségi parkolók és parkolóházak használatakor.

Tovább súlyosbítja a helyzetet a városi terepjárók (SUV) és minibuszok térnyerése a járműparkon belül. Németországban jelenleg 5,5 milliót tartanak számon belőlük - 1,3 millióval többet, mint 2006-ban. Egy-egy VW Touareg vagy Audi Q7 (szélességük 1,94, illetve 1,98 méter) gyakran két parkolóhelyet is elfoglal, ha vezetője nem pontosan az üres hely közepére tudja beparkolni az autót.

A helyek mérete ugyanis "őskori" reliktum, a vonatkozó német előírás az 1970-es évjáratú VW Bogár szélességéhez (1,58 méter) igazodva 220 és 230 centiméter között szabja meg egy-egy parkolóhely szélességét. A tartományi építésügyi miniszterek konferenciája mindeddig elzárkózik az ósdi előírás módosításától, holott a zwickaui intézet szakemberei legalább 250, de inkább 260 centi széles parkolóhelyeket tartanak ésszerűnek és kívánatosnak - írta a Der Spiegel.

A német parkolók és parkolóházak üzemeltetőinek szövetsége helyesli a zwickaui elképzelést. Mi több, néhány parkolóházban - az ügyfelek kívánságára - már ki is szélesítették a férőhelyeket Ez azonban nem mindenütt járható út - főként mélygarázsokban nem. Ott ugyanis a támpillérek között legtöbbször három férőhely van. Ha most ezek szélességét növelni akarná az üzemeltető, akkor a három helyből csupán kettő maradna. Vagyis a teljes mélygarázs kapacitása a kétharmadára zsugorodna, ami szükségszerűen maga után vonná a parkolási díj 30 százalékos emelését. Ezt pedig aligha akarja bárki is - vélekedett Henning Tants, az egyik hamburgi mélygarázs illetékese. Szerinte akinek problémát okoz a beparkolás, illetve a ki- és beszállás a szorosan egymás mellett álló autókból, az legjobban teszi, ha kisebb autót vásárol magának.
Megosztás: Facebook Twitter E-mail

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!


Moderálásra küldöm 4. komlodi 2012.09.17. 09:53

A nagy autó nem biztos, hogy sokat fogyaszt. A mi autón kétezres motorral, közel két tonna és 5,5 liter a fogyasztása a városban. Szóval nem CSAK a súly számít!

Moderálásra küldöm 3. Lacusch69 2012.09.16. 14:40

1. Viszont egy nagyobb autóból nagyobb eséllyel szállsz ki élve egy baleset után.

Moderálásra küldöm 2. benzol 2012.09.16. 11:33

nekem viszonylag nagyobb autóm van, de nincs bajom a parkolóba való beállással. A kocsiból való kiszállással viszont annál inkább. Egyszerűen nem lehet kinyitni az ajtót rendesen. Nem beszélve azokról a tahókról akik nekiverik az ajtójukat a kocsimnak. Tényleg szűkek a parkolók. Bevallom néha én is inkább 2 parkolóhelyet foglalok.

Moderálásra küldöm 1. lukrecia 2012.09.16. 11:23

sajnálatos a szélesség növekedés , mert a garázsok szűkössége is egyre jobban teret nyer. Na és adunk egy újabb pofont az üzemanyag takarékosságnak ugyanis az átlagsúly még inkább növekszik. Ez utóbbi hatványozottan kihat a fogyasztásra. Igaz jobb az autók minősége, korszerűbbek a motorok, de igazán nem nyerünk harcot az üzemanyagfogyasztásban.
Jobb a minőség??? A magyar közúti hatóság épp most tervezi az évenkénti gépkocsi vizsgáztatás bevezetését. :))



Töltés, kérem várjon!
ˆaz oldal tetejéreˆ

hirdetés

HIRDETÉS

Cikkajánló

bezár
asdasd
Kérem várjon, jelentkezését rögzítjük...