Délmagyar logó

2017. 07. 26. szerda - Anna, Anikó 16°C | 26°C Még több cikk.

Szelíd motoros biztosítók

Extrém összegű casco, ENSZ békefenntartókkal azonos veszélyességi kategória – nem csoda, ha így kevés motoros kötött biztosítást magára vagy járművére. Ezután másként lehet: vannak öreguras motorosok is.
Vélhetően az autóvásárlások jelentős csökkenését hozó válságnak is szerepe van abban, hogy egyre több biztosító lát komoly potenciális ügyfelet abban a több mint százezres rétegben, amelyet jó anyagi helyzetben lévő, 30 év feletti, már felelősségteljesen közlekedő motorosok alkotnak. Így akár komoly verseny is indulhat ennek az eddig leginkább csak megtűrt célközönség a megnyeréséért.

Igencsak meglepődhet az a motoros, aki ma biztosítást szeretne kötni járművére. Egyrészt azt tapasztalhatja, hogy az autós biztosítások piacán tapasztalt éles versennyel ellentétben a legtöbb biztosító egyáltalán nem is kínál számára ilyen terméket, ha pedig valahol talál motoros cascót, azt jelentős felárral és igencsak limitált szolgáltatási körrel tudja megkötni. Olyan élet- és balesetbiztosítást pedig csak elvétve talál, amelyik a motorozásra is kiterjed.

Túramotorozók. Már benőtt a fejük lágya.
Túramotorozók. Már benőtt a fejük lágya...

Mindez annak a korábbi biztosítói megközelítésnek az eredménye, amely a motorosokat egy, differenciálatlan kategóriában szemlélte, s bennük az extrém kockázatot jelentő, felelőtlenül száguldozókat látta. Ez világosan látszik azon a példán, amely egy terepjáró autó és egy túramotor biztosítási feltételeit hasonlítja össze a CLB által üzemeltetett biztositastipp.hu adatai alapján.

Példánkban az egyik egy 1600 köbcentiméteres motorral felszerelt Suzuki terepjáró (Grand Vitara), a másik pedig egy Suzuki V-Strom márkájú, 1000 köbcentiméteres túramotor legyen, mindkét jármű újonnan vásárolt, mindkettő tulajdonosa ugyanaz a 36 éves, Budapest III. kerületében élő személy. A teljes körű casco 20 százalék, de minimum 130-200 ezer forintos önrésszel a motorra 175-250, míg az autóra csupán 80-125 ezer forint.

Vitara. Ez is elég extrém lehet...
Vitara. Ez is elég extrém lehet...

Az alacsonyabb átlagos futásteljesítmény jelentős kockázati előnyt biztosít a leginkább a tavasz és ősz között használt túramotor számára. Ennek ellenére a motorok biztosítási díja a jellemzően két-háromszoros szintről indul még az autós terepjáró kategóriához képest is.

Mi változhat az idén? A motorosok felé nyitó biztosítók a valóságot jobban „leképező" kategóriákat fognak kialakítani. Értelemszerűen elsősorban a jó anyagi helyzetben lévő, nyugodt fejjel motorozók rétegét fogják megcélozni. Ők életkoruk és a jármű típusa alapján jól beazonosíthatók. Emellett arról sem szabad elfeledkezni, hogy ennek a márkahű rétegnek szinte mindegyik tagja rendelkezik biztosítandó autóval is, amelyet ősztől tavaszig a motor helyett is használnak.

Suzuki V-Storm.
Suzuki V-Strom.

A szegmentálás eredményeképpen a motorosok átlagdíja az idén jelentősen csökkenhet. A balesetbiztosítási lehetőségek várhatóan kiszélesednek, és megjelenhetnek komplex motoros biztosítási csomagok is, amelyek már nem csupán a kötelező+casco+balesetbiztosítási háromszögben mozoghatnak.

Olvasóink írták

  • 5. flexsnake 2009. március 16. 16:29
    „4. meg a motorozást :) Amikor még motoroztam akkor a kicsikre nem kellett bunkosisak, meg ,,azelennemvéd" :D”
  • 4. Logaritmus 2009. március 16. 15:19
    „flexsnake: látom, te hanyagolod a bukósisak használatát.”
  • 3. flexsnake 2009. március 16. 14:34
    „Érthető hogy egy motoros biztosítása nagyobb kockázat. Veszélyesebb sajnos.
    De ahhoz fogható érzés nincs mikor ugyanazon a motoron fújja az ember kopasz fejét a szél amin régen a hippifrizuráját is :D”
  • 2. _Les 2009. március 16. 13:41
    „Köszönjük az észrevételt. Az elírást javítottuk.
    A szerk.”
  • 1. tothg 2009. március 16. 13:37
    „Khm.. izé V-Strom”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nyomkövető az autókon és a céges mobilokon

Tudta, hogy a munkáltató csak akkor követheti GPS-szel a tulajdonában lévő gépkocsi mozgását, ha ahhoz megkapta a sofőr hozzájárulását? Ennél kényesebb azonban, hogy a céges mobiltelefonok is lekövethetők. Tovább olvasom