Délmagyar logó

2017. 04. 23. vasárnap - Béla 5°C | 14°C Még több cikk.

Szeptemberben érkezik a hibrid Toyota Auris

A Toyota július 1-jén Angliában kezdte meg az Auris Hibrid árusítását, ez az első alkalom, hogy egy fullhibrid típusú autóval az európai piacot célozzák meg. Az Auris – amely a Toyota Prius műszaki felépítést követi – piaci pozicionálása a Corolláéhoz hasonló, szeptemberben hozzánk is megérkezik.
Az, hogy a Toyota úttörő a hibridtechnikában, ma már senki sem vitatja, a Prius generációi bizonyították hétköznapi használhatóságukat. Hazájában, Japánban továbbra is a Prius a legkelendőbb modell. A hibridautó népszerűségét jelzi, hogy a vásárlók 6 hónapig lehetnek a várólistán.

1979-ben a Tokiói autószalonon mutatták be a Toyota Sport 800-at ami egy gázturbinás hibridautó volt. 1995-ben ugyanott debütált a Prius koncepció, majd 1997-ben megjelent Japánban az első autó. 2003-ban a 2. generációs Prius egy fejlett hajtáslánccal, a Toyota HSD (Hybrid Synergy Drive) azaz egy nagyteljesítményű Full Hybrid rendszerrel jelentkezett. 2009 végén már a 3. generáció kezdett hódítani.

Az Auris HSD lelke a 99 LE-s 1.8 VVT-i Atkinson motor. Működési elvből eredően kis energiaigényű a motorindítás és hatékony az üzemanyag-felhasználás. Az indulás és gyorsítás főbb szerepét a 80 LE-s elektromos motor és a 37 LE-s nagyfeszültségű akkumulátor végzi, a hibridrendszer összteljesítménye 136 LE. A belsőégésű motor: 1.8 liter VVT-I Atkinson 99 LE / 142 Nm, az elektromos motor: háromfázisú szinkronmotor 80 LE / 200 Nm. Az Auris maximális sebessége 180 km/óra, százas gyorsulása 11,4 mp. Fogyasztása 3,8 liter száz kilométerenként, CO2 kibocsátás: 89 g/km.


Európa hagyományosan a dízeleket részesíti előnyben a hibridekkel szemben, amikor zöldebb üzemanyag választásáról van szó, ám ez a hozzáállás kezd eltolódni a hibridek irányába. Az Auris Hibrid hozzásegítheti a Toyotát ahhoz, hogy a Fiatot megszorongassák Európa alacsony-CO2kibocsátási versenyében – az újdonság szén-dioxid kibocsátása mindössze 89 g/km.

Létezik olyan megközelítés, hogy a hibrid rendszer nagytömegű, ezzel szemben az Auris HSD csak 105 kg-mal nehezebb mint egy 1.6-os benzines Auris. Annak érdekében, hogy a dinamikus egyensúlya megmaradjon az autónak, az első és hátsó tengelyek között nagyjából 50-50% arányban osztották el a HSD rendszer tömegét. Az akkumulátor részben a csomagtartóba részben a hátsó ülések alá került. A márka szerint az Auris HSD költségei kisebbek mint egy Yaris 1.33 modellé.


A Toyotát tekintve az Auris Hibrid az első fullhibrid,  amelyet Európában gyártanak, kifejezetten az „öreg földrész" piacára. Az Auris Hibrid összeszerelését június elején kezdték meg Angliában, a burnastoni gyárban. A modell várható magyarországi premierje szeptember eleje, hivatalos ár még nincs, a jól értesültek hatmillió forintos belépőárról tudnak.

A Prius óta tudható, hogy a Toyota komolyan gondolja ezt a technológiát, a márka azt várja az új modelltől, hogy az idei Auris eladások egynegyedét „hozza". A Toyota nem titkolt célja, hogy 2015-re, a hibridek elérjék az európai modellválaszték felét.



Olvasóink írták

  • 3. prix 2010. augusztus 17. 23:10
    „Azt, hogy képes csak elektromos haladásra, ellenben mondjuk a Honda vagy a Mercedces "light" hibridjeivel, ahol az elektromotor csak segít a hajtásban.”
  • 2. tnt 2010. augusztus 11. 15:50
    „Bocs a tudatlanságomért, de mit jelent a fullhibrid kifejezés?”
  • 1. JungHeinrich 2010. augusztus 06. 21:26
    „...jöhetnek :-)))”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kecskemété lesz a Mercedes első csúcstechnológiás festőüzeme

Hamarosan érkezik az a csúcs festőtechnológia a kecskeméti Mercedeshez, amelyikből még csupán kettő… Tovább olvasom