Délmagyar logó

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 4°C

Takarékos, de dinamikus a Punto Evo

Fiatalos, csinos és az általunk próbált dízellel különösen takarékos az új Fiat Punto Evo, amely városban és városon kívül is otthon érzi magát. Még nem családi autó, de már majdnem.

A 2005-ben bemutatott Grande Punto bőven elérte modellciklusának felét, ideje volt az arculatfrissítésnek. Csinosabb mosolygósabb lett az autó, kívül-belül nagyon fiatalos. Az általunk próbált modell fényezésére és belső kialakítására ez különösen áll, igazi „csajos" autó, öt ajtóval, könnyű kezelhetőséggel.

Kicsiben mostanában amúgy is erős a Fiat, s a hírverést is mellé teszi, az Evo-t például tavaly októberben egy 244 méter hosszú hadihajó fedélzetén mutatták be a szaksajtónak. – A Fiat népszerűsége elsősorban az alacsony CO2 kibocsátású európai modell- palettájának köszönhető, mely 22 százalékos növekedést biztosított a márkának az év első hónapjában tavaly januárhoz képest – ez olvasható egy tegnapelőtt kapott elemzésben, s az eredményhez az általunk próbált, Pappas Autótól kapott Punto Evo is hozzájárult.

Fiatalos, csinos és az általunk próbál dízellel különösen takarékos az új Fiat Punto Evo. fotó: Kovács András

A takarékosságnak persze ára van, a kis dízel keveset eszik, s még annál is kevesebbet fűt az első kilométereken fagyos téli reggeleken, vagyis városi óvódás, iskolás autónak az Evo valamelyik benzines változata ajánlott. Cserében viszont valóban kicsi az étvágya, a pillanatnyi fogyasztásmérő 90-nél 4,5 liter körül áll be, 130-nál és háromezres fordulatnál is bőven hét liter alatt marad. Képes tempomatos 50-nel 3,2 litert is enni, de ez már nem javallott az ilyenkor csupán 1200-at forduló motornak.

Az 1,3 literes, 119 g/km CO2-kibocsátású Multijet egyébként 75 lóerős és 190 Nm maximális nyomatékot produkál, ami azt jelenti hogy kétezres fordulatszám környékétől már szépen húz, s nem is fúj ki túl hamar.

Az autó jól vezethető, városban City kormányzás segíti a közlekedést, s ez valóban úgy felpuhítja, hogy gyerekjáték vele a parkolás. A futómű hangolása jó kompromisszum a feszes és a komfortos között, egy kicsit inkább az utóbbi javára. Sztrádán nagyobb tempónál sincs futómű- vagy szélzaj, a szélvédő speciális, zajszigetelő réteget kapott, de a futómű szilentjeit is lecserélték. A kocsi egyenesfutása, kanyarstabilitása is megfelel a szegmesétől elvárt követelményeknek – könnyen vezethető az Evo.

Az autó jól vezethető, városban City kormányzás segíti a közlekedést. Fotó: Kovács András (galéria)

Jó ár nélkül persze nehezebben rúgna labdába a Fiat, ám a márka erre is ügyel, a 65 lóerős benzines alapmotorral 2,6 millió alatt marad a háromajtós ára. Mindezért messze nem fapados a felszereltség: két első és egy térdlégzsák légzsák, elektromos első ablak és tükör, távirányítós központi zár, ülés- és kormányállítás, valamit a dualdrive szervokormány is széria. Dízelbe leghamarabb 3 millió forintért ülhetünk, az általunk próbált, felszereltebb Racing induló ára 3,4 millió forint. Ebbe azonban a légkondin kívül már szinte semmi sem kell, a 60 ezer forintos opciós ESP-nek (menetstabilizálónak) viszont kár lenne ellenállni.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Maradt, ami volt: nem tucatautó a Volvo C30

Nem hasonlít egyetlen Volvóra sem a régi C30-as, s most itt az új modell, amely vállaltan nem akar tucatautó lenni. Kipróbáltuk: nem is az. Tovább olvasom