Délmagyar logó

2017. 11. 25. szombat - Katalin 3°C | 12°C Még több cikk.

Tartja magát a Volvo

A világban 6, itthon kevesebb mint egy százalékkal esett vissza a Volvo-értékesítés, részesedése a hazai prémiumszegmensben 20 százalék.
A 2012es esztendőben – a világpiacon bekövetkezett gazdasági recesszió évében, amely komoly kihívások elé állította az autóipart – a Volvo Car Group (Volvo Cars) számos olyan stratégiai lépést tett, amelyek jelentős szerepet játszanak majd a vállalat jövőbeni sikereiben. A márka a nehéz üzleti környezet ellenére továbbra is a jövőbeni növekedés stratégiáját követte. A vállalat új modelleket vezetett be a piacra, jelentős befektetéseket eszközölt a jövő járműipari technológiáiba, valamint számos területen létesített stratégiai partnerkapcsolatokat. Továbbá a Volvo Cars alkalmazkodott az autóiparban tapasztalható általános visszaeséshez, mégpedig úgy, hogy működését a fogyasztói kereslethez igazította.


A Volvo Cars a 2012-es esztendő során 421 ezer 951 autó értékesített, amely 6,1 százalékos visszaesést jelent a 2011-es évhez képest. Míg számos piac jelentős fejlődésről számolhatott be, különösen a feltörekvő és a tengerentúli területek, addig a fejlettebb piacokon és régiókban tapasztalható gazdasági helyzet hátrányosan befolyásolta az új autók iránti fogyasztói keresletet.

Magyarországon tavaly 1174 darab autót értékesítettek a Volvo márkakereskedők, amely az általános gazdasági környezet nehézségei ellenére alig maradt el a 2011-ben értékesített 1184 darabos eladástól. 2012-ben a vállalat hazai piaci részesedése a prémium szegmensben 20 százalék volt. A nemzetközi értékesítési trendekhez hasonlóan hazánkban is az XC60 (357 db) és az S60 (142 db) modellek a legkelendőbbek.

Az új V40-es az eddigi legszebb Volvo. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Érdekes tendencia, hogy annak ellenére, hogy a hazai piac alapvetően a szedán változatokat preferálja a V60-as modell sikere, illetve értékesítése (118 db) szinte fej fej mellett haladt az S60-assal. Nagy népszerűségnek örvend a portálunk által már tesztelt vadonatúj Volvo V40 modell is, ugyanis amellett, hogy a vevők a márkakereskedésekben csak július végén találkozhattak az első autókkal, 122 darab talált gazdára. Az emelt hasmagasságú, összkerékhajtású Volvo XC70 modellből 103 darabot értékesített a hálózat, amely szintén kiemelkedő eredménynek számít.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kína maradt a világ legnagyobb autógyártója

Kína 19 milliónál is több gépkocsit adott el és gyártott tavaly, ami azt jelenti, hogy negyedik éve folyamatosan a világ legnagyobb autógyártója és autópiaca. Tovább olvasom