Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -3°C | 5°C

Tartós fék az autópiacon

Az év első négy hónapjában 45 százalékkal kevesebb újautót regisztráltak Magyarországon, mint 2008 azonos időszakában. Az áprilisi 7617-es darabszám már 54 százalékos zuhanást jelent.
A tényleges értékesítés a közölt adatoknál nagyobb volt a külföldiek vásárlásainak köszönhetően. A sok európai országban élő roncsprémiumok hatására „számolatlanul" vitték ki a kereskedők az országból az autókat – meg is csappantak a hazai raktárkészletek. Jártunk olyan szegedi szalonban, ahol egyetlen próbautót tudtak ajánlani, a másik három alsó-középkategóriás modell szélvédője mögött kint volt az eladva tábla. Megtudtuk a kereskedőtől, jön majd érte a német, trélerrel. A Népszabadság információja szerint volt olyan szalon, ahol az értékesítések 80 százalékát adták a külföldiek.

Az év első négy hónapjában összesen 34 ezer autót helyeztek forgalomba itthon, amely közel 45 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos időszakához viszonyítva. A Datahouse adatai szerint a Ford volt az vezető márka a január-áprilisi időszakban a személyautók között, a második helyen az Opel végzett, a harmadik helyen pedig a korábbi években megkérdőjelezhetetlenül piacvezető Suzuki áll. Áprilisban a Ford, a Toyota és a Renault tudta növelni piaci részesedését, míg a többi márka közül az Opel, a Volkswagen és a Skoda némi piacvesztést volt kénytelen elkönyvelni.

A legkevesebb gépjármű idén – 7,4 ezer autó – januárban került forgalomba. Bár a márciusi adatok még bíztatóak voltak – a két hónapja forgalomba helyezett több mint 10,5 ezer jármű az egy évvel korábbihoz képest még mindössze 34 százalékos gyengülést jelentett –, az április már 54 százalékos visszaesést hozott.

Az előrejelzések szerint a május-június és a harmadik negyedév sem lesz kedvezőbb, a nyár ugyanis jellemzően holtszezon. Ráadásul a most rendelt autók – főleg a kis és alsó-közép kategóriás modellek – többségénél 2-3 hónapra növekedett a szállítási idő a raktárkészletek csökkenése miatt.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A világ 10 legdrágább autója

A legdrágább szériakocsi ára bő 150 millió forint, ám Maybach sportváltozatáról nehéz eldönteni, sorozatban gyártják-e vagy egyedi modell. Tovább olvasom