Délmagyar logó

2017. 09. 23. szombat - Tekla 11°C | 19°C Még több cikk.

Tartós teszt: Octavia Scout

Az elmúlt év végén már ajánlottuk cégautónak a Skoda Octavia Scout négykerékhajtású modelljét, a kört ezúttal sztrádafelügyelőkkel és görög hegyi mentőkkel bővítettük: tartós tesztünk során több mint kétezer kilométer tettünk meg az autóval, többnyire autópályán, de igazán kemény terepen is kipróbáltuk.
Kezdjük mindjárt a végén: a Skoda Octavia Scout három átlagos felnőttel, két gyermekkel, dugig pakolt csomagtartóval mindössze 5,8 literes átlagfogyasztást produkált a Szeged-Sarti távolságon, vagyis valamivel több, mint ezer kilométeren. Derék dolog ez a kétliteres, 140 lóerős, 320 Nm maximális nyomatékú turbódízeltől, hiszen mégis csak egy 2,1 tonnás össztömegű autóról van szó. A jó fogyasztást segítette, hogy 130-as tempó fölé - ekkor még kevesebb, mint 2,5 ezret fordul a motor - csak ritkán merészkedtünk, féltünk a szerb rendőrök büntető kedvétől, ugyanakkor egyszer-egyszer, amikor szétszakadni készült a háromtagú konvoj, záró autóként 140-re is fel kellett pörgetni a tempót. A motort meg a görög szerpentinek pörgették, gyakran nem volt elég a motorfékhez a hármas sebességi fokozat, mert ott még tovább gyorsult az autó a kecskékkel is övezett utakon, így kérte a kocsi a kettest.

Tartós teszten a Skoda Octavia Scouttal. Fotó: Kovács András (galéria)

A konvoj felvezető autója egy japán négykerékhajtású dízel volt, valamivel nagyobb köbcentivel, de szűk egy literrel magasabb átlagfogyasztással, míg középen egy ugyancsak japán, de benzines 1,4-es motorja evett átlagosan 6,5 litert. A meg nem hirdetett versenyt tehát fölényesen nyerte a cseh márka. Négykerékhajtású Octavia korábban is volt, a Scout változattal azonban az ínyenceknek is kínál megoldást a Skoda. Már tavaly ősszel az alföldi fenyvesek erdei útjain is jól vizsgázott az autó, ott sem ért le, ahol úgy látszott, itt már biztosan húzni fogja az alját. És nem volt az a mély, puha homok, amiből ne jött volna ki első nekirugaszkodásra. Ezúttal a görög hegyi kecskepásztorok közül látogattunk volna meg néhányat, de csak állataikkal találkoztunk. Ezt a megpróbáltatást is nagyon jól viselte a Skoda, vagyis az Octavia Scout a terepre járó görög állategészségügyi ellenőröknek is javallott, mint cégautó. Jó, nem megy fel mindenhova, mint a kecske vagy gazdája, de bármelyik akol könnyűszerrel megközelíthető vele – akár, mint tejbegyűjtő autó.

Tartós teszten a Skoda Octavia Scouttal. Fotó: Kovács András (galéria)

Ezen túl hosszútávon is jó vele utazni, családi praktikumok sorát kínálja, itt-ott már meglepetésszerűen is. Ezek egyike, hogy mindkét első ajtó zsebe könnyedén elnyel egy-egy másfél literes ásványvizes vagy üdítős palackot, úgy, hogy sem a vezetőnek, sem az utasnak nincs útjában, kéznél van viszont, ha a hátsó üléssor megszomjazik. Mely üléssor azonban inkább csak két és fél személyes, mint a három, a hátsó hajtás kardánalagútja ugyanis rendesen belelóg az utastérbe. Ezen túl viszont adott a megkérdőjelezhetetlen Octavia-előny, a tágasság, az óriási fej és lábtér, a hosszú távon is kényelmes vezetőülés, és a csomagtartó tekintélyt parancsoló 580 literes befogadóképessége. Három felnőtt és két iskolás gyermek egyhetes nyaraláshoz szükséges cucca simán befért a csomagtér roló alá, s a Skoda ezzel is „verte" a konvoj másik két tagját, ahol egyik vezető sem látott ki a hátsó szélvédőn a sok csomag miatt.

Tartós teszten a Skoda Octavia Scouttal. Fotó: Kovács András (galéria)

Szegmensmodell

A 4x4 hajtás lelke a kis helyigényű Haldex tengelykapcsoló, amely rugalmasan avatkozik be, gyorsan és fokozatmentesen osztja el a nyomatékot az első és a hátsó kerekek között. És természetesen „kommunikál" a menetstabilizáló rendszerrel. Mindebből a sofőr alig vesz észre valamit, csak azt érzékeli, minden úton elmegy a Scout. Ezzel együtt a modellből Magyarországon – és Görögországban – valószínűsíthetően nem lesz népautó, az általunk próbált modell alapára 8, 2 millió forint, természetesen számos szériában szerelt kényelmi és biztonsági extrával.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nagyot lépett a SEAT Ibiza

Több érzelem, erőteljesebb forma és kevesebb káros anyagkibocsátás jellemzi az új SEAT Ibizát… Tovább olvasom