Délmagyar logó

2018. 04. 20. péntek - Tivadar 12°C | 21°C Még több cikk.

Tavasszal érkezik a Peugeot 208-as

A Peugeot 2012 tavaszán vezeti be új modelljét, a 208-ast a kompakt kisautók kategóriájában, a B-szegmensben, amely három- és ötajtós karosszériaváltozatban készül majd, s valószínűleg a Genfi Autószalonon mutatkozik be.

A 208 magában hordozza a fürgeséget és a hatékonyságot. Az alkalmazott műszaki megoldásoknak köszönhetően a 208 könnyű - átlagosan 110 kg-mal kevesebb, mint a 207-es, a 975 kg-os belépő modell pedig 173 kg-mal könnyebb, mint elődje.  Aerodinamikus (Cx=0,29), és kompakt, 7 cm-rel rövidebb, 1 cm-rel alacsonyabb, mint az elődmodell. A külső méretek csökkentése ellenére az utastér tágasabb, 5 centivel nagyobb lett a hátsó lábtér és a csomagtér is bővült 15 literrel.

A széles, lebegő hűtőrácstól kezdve a jellegzetes formájú fényszórón át a bumeráng formájú hátsó lámpáig minden részletet úgy rajzoltak meg, hogy összhangot alkosson a jármű egészével, amelynek felépítését a „gerincoszlop" határozza meg, ennek nyoma felfedezhető a tetőn. A kétféle karosszériatípus jelentősen eltér egymástól: a háromajtós változat oldalsó billenőablakának vonalvezetése a nagy múltú elődöket idézi.


A kormányt az ismert műszaki kötöttségeken és a bevett megoldásokon túllépve teljes egészében áttervezték. A vezetőhelyet a hagyományoshoz képest kisebb kormány, a magasra helyezett műszeregység  és a nagyméretű érintőképernyő köré tervezték. - Nagy kockázatot vállaltunk azzal, hogy a legnépszerűbbnek szánt Peugeot modell megalkotásának legelején elhatároztuk, hogy teljesen áttervezzük a vezetőhelyet – mondja Jérôme Micheron, a 208 márka projektvezetője.

A 208-as kilométerenként átlagosan 34 grammal kevesebb CO2-t bocsát ki, mint a 207-es, és ezzel a kategória egyik legjobbja lesz az emisszió tekintetében. Az autó tömegének csökkentéséhez hozzájárulnak a motorok legújabb műszaki fejlesztései és a HDi változatokban alkalmazott mikro-hibrid technika is.


A választékban szereplő öt dízelmotor közül négy tartalmazza a legújabb típusú Stop & Start rendszert (e-HDi). A CO2-kibocsátás legalacsonyabb, 87 gr/km értéke 3,4 literes fogyasztásnak felel meg 100 kilométerenként, de az emisszió egyik változatban sem lépi túl a 99 grammot. A 208 választékában jelenik meg először a három új fejlesztésű, nagy teljesítőképességű, háromhengeres 1.0 és 1.2 l VTi benzines motor. A belépő modell kilométerenkénti emissziója 99 gramm, fogyasztása 4,3 l 100 kilométerenként.

Az autóba beépített műanyagok 25 százalékát alkotó úgynevezett zöld - újrahasznosított, illetve természetes eredetű - anyagoknak köszönhetően a 208 új fejezetet nyit a környezettudatos tervezésben és gyártásban. A 208-as az első autó a világon, amelynek hátsó lökhárítója és hűtőventilátora teljes egészében „zöld anyagból" készül. Ez önmagában 1600 tonna kőolaj megtakarítását jelenti évente.


hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kínai tulajdonba kerül a Saab

Kínai tulajdonba kerül a svéd Saab - közölte pénteken a társaság csődbiztosa. Tovább olvasom