Délmagyar logó

2018. 05. 28. hétfő - Emil, Csanád 16°C | 28°C Még több cikk.

Teszt: Optima, a Kia új zászlóshajója

Magyarországra is megérkezett és áprilistól már kapható a Magentis-utód Kia Optima, a feltörekvő dél-koreai márka középkategóriás szedánja. Egy „gyorskör" erejéig már ki is próbálhattuk.
Egyre szebb autókat terveznek, majd építenek az ázsiai autógyártók, s nem kivétel ez alól, a dinamikusan fejlődő Kia sem. Már a Ceed is eltalált lett, keresett is a használtautó-piacon – és nem csak a 7 éves garancia miatt. Most itt a szépen rajzolt – magyar tervező keze munkáját is dicsérő –, extrákkal bőségesen szerelt az Optima, ami jelzi, van út felfelé is.

Szerkesztőségünk az 1,7 literes, 136 lóerős turbódízellel szerelt változatot próbálta ki egy villámteszt erejéig. Az Optima tele van olyan technikai újdonsággal, amiket csak a prémium gyártóktól várnánk el. A LED-es nappali menetfények és hátsó helyzetjelzők sportosak és funkcionálisak. Az állítható elektromos deréktámasz, a fűthető hátsó ülések, a járműstabilitás ellenőrző program (VSM), a sávelhagyást gátló rendszer (LKAS), az abroncsnyomás felügyeleti rendszer (TPMS), a visszagurulás gátló (HAC), elektronikus menetstabilizáló (ESC) és az intelligens kulcs is megkönnyíti a sofőr életét.

Kipróbáltuk a Kia Optimát. Fotó: Kovács András  (galéria)

Az általunk próbált, középső felszereltségi szintű modellben, ezek egy része természetesen még nincs benne, de így is nagyon rendben találtuk az autót. Benne volt viszont a parkolássegítő, s ezt alaposan le is teszteltük. Két szolgálati jármű közé álltunk be vele a Sajtóház udvarán, s mikor ez sikerült, csökkentettük az autók közötti távolságot. Ha az Optima hosszánál egy méterrel nagyobb a hely az út szélén hosszában parkoló autók között, a rendszer jelzi, s nekünk csak hátramenetbe kell tenni a váltót és csúsztatott kuplunggal lassan haladni, a kormányzást az elektronika végzi. És ha már nagyon sípol-dobol-villog a rendszer, vagyis közel van a mögöttünk parkoló autó, jelzi, hogy tegyük egyesbe a váltót és előrementben is tekeri a kormányt az automatika. Az előre-hátra játékot akár többször is megcsinálja a rendszer, amíg pontosan be nem parkol.

Kipróbáltuk azt is, hogy többet tud-e az elektronika, mint az ember, s az utóbbi győzött. Egyszeri korrigálással, vagyis plusz egy előre és hátramenettel oda is befértünk, ahova az automatika már nem engedett. Kérdés, hogy mennyire örül ennek a sikernek a mögöttünk parkoló autó vezetője, ha véletlenül arra is ráállt egy másik kocsi...

Kipróbáltuk a Kia Optimát. Fotó: Kovács András  (galéria)

De térjünk vissza a fősodorhoz. Már a Kia-belépő is lekenyerező, az elektromos állítású vezetőülésbe könnyen belehuppanunk, mert kiszálláskor jó néhány centiméterrel hátrahúzta az automatika és csak a kulcs elfordítása után állítja vissza az eredeti – vezetni kényelmes – állapotba. A memória két állást is tárol, így a nagylány, vagy a feleség is egyetlen gombnyomással magára szabhatja a vezetői pozíciót.

A műszerfal áttekinthető, elegáns, a középkonzol kicsit a vezető felé fordul és ott is minden funkcionális. A borítások igényesek, a hűthető-fűthető első ülések részben bőr borításúak és kényelmesek. Hátul sincs ok a panaszra, kategóriájának egyik legnagyobb lábterét kínálja az Optima.

Kipróbáltuk a Kia Optimát. Fotó: Kovács András  (galéria)

Az általunk próbált 1.7 dízelmotort a 4,9 l/100 km gyári fogyasztásával valószínűleg a konzervatívabb, racionális vásárlók fogják kedvelni, míg a legkörnyezettudatosabbak a később érkező hibrid hajtást választják majd. A teszten próbáltuk volna nézni a pillanatnyi fogyasztást, ám pontos értéket nem kaptunk, csak egy óra mutatta, hogy közel 9 liter, amit meg nem nagyon hittünk el 130-as sztrádatempónál 2500-at forduló motornak.

Az Optima jó autózható, városban és azon kívül is, felfüggesztése nem túl feszes, inkább eltalált kompromisszum a sportos és a kényelmes hangolás között. Kellően dinamikus, de természetesen nem sportautó. Inkább családi vagy üzleti, s potenciális flottaautóként sem esélytelen.

Kipróbáltuk a Kia Optimát. Fotó: Kovács András  (galéria)

Tény, hogy nagy a verseny a középkategóriában, szép és jó autó is van bőven – itt a Kia zászlóshajója elsősorban ár/értékarányával hódíthat. Szerethető forma, korrektnél bőven magasabb felszereltségi és műszaki szint – ehhez kell társulnia a jó árnak.

Ez az Optimánál 6,6 millió forintos induló árat jelent, az általunk próbált motorral a tagsági belépő 7,1 millió. Erre tesz még rá félmilliót a tesztautó középső felszereltségi szintje, de ebből már tényleg csak a legextrább biztonsági és kényelmi plusz hiányzik.

A Kia új zászlóshajója kipróbálható a hétvégén, pénteken és szombaton a szegedi Pappas Autónál, ahol ezen túl bemutatják a legújabb Mercedes-Benz SL, a Lancia Thema, a Lancia Voyager, a Jeep Cherokee, a Fiat Panda és a Kia Cee'd modelleket is.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nagyszombat: percenként egy új autó

A PSA Peugeot Citroën a C3 Picasso mellett a 207-est és az új 208-ast szereli össze a szlovák gyárban. Tovább olvasom