Délmagyar logó

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Teszt: versenyképes az új Opel Corsa

Ősszel, a párizsi autószalonon mutatkozott be az új Opel Corsa, minap mi is kipróbáltuk a 33 éve folyamatosan bizonyító modell legfrissebb változatát. Az eddigi négy generációból több mint 12 millió készült, ezek nagy része a zaragozai és eisenachi gyárból származott, de Brazíliában, Dél-Afrikában, Ecuadorban, Argentínában és Egyiptomban is gyártották. És ez már bőven elég a világautó címhez is.
A bevált receptet követve az új, immár ötödik generációs Corsánál is igyekeztek a kompakt méreteket bőséges helykínálattal kombinálni és ezt fiatalos dizájnba csomagolni. Így kapott az autó Adam testvéréhez hasonló frontrészt, karakteres – szárnyformájú – nappali menetfényekkel, az Insigniánál bemutatott oldalsó pengevonalat és szélesebb hatást keltő hátsó lámpatesteket. Nekünk teljesen bejött ez a formavilág, tényleg egyben van az új Corsa.

A súlypont 5 mm-rel került lejjebb, valamint merevebb bölcsőt és direktebb kormányzást kapott az autó. Az alaposan áttervezett futóműnek köszönhetően javult az úttartást, az új lengéscsillapítók pedig stabilabb fekvést biztosítanak a kis gördülési zajjal suhanó autónak. Az elektromos szervokormány rásegítése sebességfüggő, ám a parkoláshoz, lassabb tempójú manőverekhez a City-mód aktiválásával egy ujjal terelgethetővé válik. Lehet, hogy a 126-os Fiaton, majd a Lada 2105-ösön edződött őszülő sofőr beszél belőlem, de ez már sok, nekem a sima szervó is tökéletesen elég lenne. Az más kérdés, hogy a Corsa által is kínált automata parkolási rendszernek jól jön az ilyen mértékű rásegítés

Teszteltük az új Opel Corsát. Fotó: Kovács András (képgaléria)

A kategóriájához mérten tágas autó belső kialakítása kifogástalan, a műszerfal vízszintes vonalai jótékonyan erősítik a beltér szélességét. Az új infotainment rendszer tudja mindazt, ami a manapság trendi: „kompatibilis az Apple és Android operációs rendszerekkel, tartalmazza a BrinGo, Stitcher és Tuner-Inn alkalmazásokat, valamint az internetes podcastok lejátszása és a hangutasítás felismerése sem okoz számára gondot". Mondanám, hogy mindent értek, de ez így nem lenne teljesen igaz.

A vezetéstámogató rendszerekből is jutott bőven az új modellbe: kérhető holttér-figyelő, frontális ütközésre figyelmeztető rendszer, követési távolság- és sávtartó automatika, táblafelismerő, távfény-asszisztens, és első ízben kapható a Corsához is xenon fényszóró. A fentieken túl hill-assist, parkolást segítő rendszer, fűthető kormány és fűthető első szélvédő is rendelhető.

Galéria kép

Számos motor szerepel a kínálatban, a tesztautóban 1,4 (90 LE) literes szívó dolgozott, egészen korrekt módon. A benzinesnek 130 Nm a maximális nyomatéka, 13,2 másodperc alatt gyorsítja százas tempóra a Corsát, a végsebesség pedig 167 km/h. A jó kiosztású, könnyű kapcsolású ötsebességes kézi váltóval 5,2 litert fogyaszt vegyes használatban az autó. Ezt a teszten nem sikerült produkálni – országútra egyébként 4,4 liter a gyári adat –, mert a tervezetnél sietősebb lett a budapesti retúr. Viszont biztonsági traffipaxhatáron – kb. 145-ön – nagyon szépen fut a Corsa, miközben valamivel többet fordul a motor 3 ezernél.

Legolcsóbban 3,4 millióért ülhetünk az új Opel Corsába, ez a 3 ajtós 1,2 literes 70 lóerős benzines modell, az ötajtós változat felára csupán százezer forint. Az alsó régióban bőven lehet válogatni a motorok közül, plusz 50 ezerért adják a 75 lóerős 1,4 literest, további 50 ezerért pedig már plusz 15 lóerő kapható ugyanezzel a lökettérfogattal. A tesztelt modell, teljes nevén Corsa E Enjoy A 1.4 XEL MT5 listaára 3,7 millió forint, ezt a bemutatóautón, 4,3 millióra tornázták fel az extrákkal, de vissza is vitték az árat a kiinduló szintre a bevezető kedvezménnyel.

Teszteltük az új Opel Corsát. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Minden Corsában széria a vezető- és utasoldali, valamint oldal- és fejlégzsák, az elektromos visszapillantó tükör és első ablak, a menetstabilizáló (ESP) az emelkedőn segítő Start-asszisztens, a guminyomás kijelző és a távirányítós központi zár -egyebek között. Szóval korántsem egy fapados autót kapunk 3,4 millió forintért.

A kezdetek A Kadett utódként aposztrofált Opel Corsa 1982-ben debütált, a modell hosszúsága 3,62 méter, alaktényezője 0,36-os volt, és a raliautók stílusában kidomborodó kerékjárati ívekkel nagy sikert aratott az Erhardt Schnell által megrajzolt forma. A csúcsmodell a 100 lóerős GSi volt, de idővel gázolajos aggregáttal is kapható lett az eleinte csak kétajtós, lejtős vagy lépcsős tetővonalú karosszéria. 1985-ben már a népszerű ötajtós kivitel is megjelent, ennek köszönhetően az 1993-as leváltásáig 3,1 millió darabot gyártottak belőle – szóval csak az első, 11 évig futó generációból.
Teszteltük az új Opel Corsát. Fotó: Kovács András (képgaléria)

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Százezrek követelik vissza a Top Geart és Clarksont

380 ezren írták alá azt a petíciót, amely követeli Jeremy Clarkson visszahelyezését. Tovább olvasom