Délmagyar logó

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Teszteltük a Toyota Corolla 11. generációját

A kulturált és takarékos dízelmotorral próbáltuk ki a Toyota legújabb, megnövelt térkínálatú Corolláját. A világ mindmáig legnagyobb darabszámban eladott típusának új generációja méltó hírnevéhez, ráadásul árban is versenyképes kategóriájában.
Nem csak szebb, elegánsabb is lett a Toyota új Corollája, de jobb a légellenállása is. Határozott élek, ízléses mennyiségű króm díszítés, széria nappali LED-es menetfény és hangsúlyos ködlámpa határozza a meg az új Corolla arculatát. Az emelkedő övvonal nem áldozza fel a hátsó ülések kilátását a szépség oltárán, az autó egészében – a tesztjármű több mint hangsúlyos feliratozása ellenére – is harmonikus. A hátsó traktushoz érve sem fáradtak el a tervezők az osztott lámpákat a csomagtérajtón elegáns króm csík köti össze, innen nézve is karakteres az autó.

A 11. generációs Corolla 4,62 méteres hossza 8 centiméterrel nagyobb az elődnél, miközben tengelytávja is nőtt 10 centiméterrel – a kerek 2,7 méter pontosan megegyezik az Avensis méretével. Ez természetesen jótékonyan hatott a helykínálatra, különösen a lábtérre, ami hátul kifejezetten bőséges. Négy 185 centiméteres ember simán és hosszú távon is kényelmesen autózhat a Corollával. A lábtér ennél magasabbakkal is „elbírna", a fejtér fogy el hamarabb. A csomagtartó 452 litere korrektnek mondható.


Elegáns frontkialakítás, javuló légellenállás. Fotó: Kovács András (képgaléria)

A beltér, a műszerfal a régi Aurishoz hasonlítva mindenképpen letisztultabb – van, aki szerint talán túlságosan is az –, nekem mindenesetre nem hiányzik a korábbi hosszú és magas csillogó (űr)középkonzol. Maga a műszeregység elegáns, letisztult, minden dicséretesen funkcionális, a kezelőszerveket nem kell keresni. A használt anyagok minősége a kategóriához méltó, az illesztések is korrektek. A vezető könnyen kialakíthatja magának a kényelmes üléspozíciót, és ez hosszabb távon is rendben van.

Az általunk próbált modellben a már bizonyított 1,4 literes dízel dolgozott, nagyon kulturáltan, halkan. Se futómű- se szélzaj, nagyon csendes lett az új Corolla. Visszatérve a motorra, az 1800-2800 közötti fordulatszám-tartományban jelentkező maximális, 205 Nm-es nyomaték nem világcsúcs, viszont jelzi, nincs kihegyezve a motor, azaz ki lehet vele menni a világból.

A hátsó traktus és a biatorbágyi viadukt. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Meggyőző

Toyota 150 országban kínálja és 16-ban gyártja alsó-középkategóriás szedánját, a Corollát, amely több mint 41 millió eladott darabszámával a világ legnépszerűbb autójának számít. A világ legnagyobb autógyártója címet, hol a márka, hol a General Motors mondhatja magáénak. Információim szerint  idén – akárcsak 2012-ben – a Toyota van elöl.  
Az 1280 kilós saját tömegű dízel Corolla százas gyorsulása 12,5 másodperc, a végsebesség 180 km/h. Vegyes fogyasztásra országúton 4,1 litert ad meg a gyár 100 kilométerenként, a 600 kilométeres tesztút 5,4 literes átlaga ennek tükrében is barátságosnak mondható. Volt egy Szeged-Budaörs retúr, jellemzően 140-145 kilométeres, még traffipaxbarát tempóval, négy személlyel, némi gyorsforgalmi út és mondjuk egynegyed rész város. Mindezt azért jobbára próbálgatósan – amennyire az autó engedte: sportosan –, azaz legtöbbször a fék emésztette fel az autó mozgási energiáját, nem hagytuk azt úgy takarékosan-környezetvédően kigurulni.

A hatsebességes váltó jól dolgozott össze a motorral, volt váltási tanácsadó nyilazás is a műszerfalon, de azért jobb fülre vezetni. Érdekes, hogy lassulva 95-ös tempónál már kéri a visszakapcsolást, vagyis az ötödik fokozatot, miközben urasan gyorsulva, csupán 120 felett ajánlja a hatodikat. Ez már csak szőrszálhasogatás, de elvileg egy sztrádás útjavítás sebességkorlátozása után simán ott hagyhatja a vezető ötödikbe a váltót, ha csak 120 körüli tempót enged a forgalom, vagy úgy dönt, nézelődik. Nekem már sikerült egy Passattal ötödikben elmenni Budapestig, és csak egy kicsit éreztem soknak a fordulatszámot...

Kulturált és takarékos a kis dízel. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Multimédiás rendszerből négyféle kerülhet a középkonzolra, de már az alap is USB-s, MP3-olvasós és kormányról vezérelhető. Az általunk próbált modellben már Bluetooth-kihangosítós, 6,1 colos, érintőképernyős, 7 nyelven kommunikáló volt a rendszer. A csúcs egyébként 20 nyelven – köztük magyarul is – beszél, Bluetooth-rendszere 3.0-s és az SMS-eket is kezeli.

A Corolla – hírnevéhez és presztízséhez méltóan - nem akar a legolcsóbb alsó-középkategóriás szedán lenni, nem is az, de 99 lóerős benzines belépőmodelljének 4,7 millió forintos ára korrektnek mondható. Ezért hét légzsákot, menetstabilizáló rendszert, hegymeneti asszisztenst, LED-es nappali fényt, elektromos tükröket, első ablakokat és fényszórómagasság-állítást, manuális légkondit, kormányra felvitt audió-vezérlést és távirányítású központi zárat kínál – természetesen sok más egyéb között. Ehhez lehet még hozzászámítani a 3+2 éves garanciát.

Letisztult, igényes belső. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Az általunk próbált modell szűk 6 millió forintos árával termesztésen magasabb felszereltségű volt. Több kényelmi és esztétikai extrával, egyebek között például kétzónás digitális klímával, első ködlámpával, hátsó elektromos ablakkal és okosabb multimédiás rendszerrel. Ebből már tényleg csak az ülésfűtés hiányzott, azt én mindenképpen belealkudnám még az árba, hiszen ez a kis dízel mindent csinál, csak hulladékhőt nem termel.

Olvasóink írták

  • 3. partizánok 2013. október 13. 15:27
    „Volt Skodám, lett Toyotám.
    :-)”
  • 2. Dr.Tonyk 2013. október 10. 14:08
    „1.
    :) Nincs Skodám, de van Toyotám ;)”
  • 1. Favre 2013. október 10. 13:27
    „Ha nem lenne Skodám, Toyotám lenne...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Holland győzelem a napelemes autók világversenyén

A verseny naponta 9 órán át folyt, reggel nyolc és délután öt között. Az autókban csak vezetőik… Tovább olvasom