Délmagyar logó

2017. 07. 23. vasárnap - Lenke 22°C | 35°C Még több cikk.

Több munkát kaphatnak a legális autójavítók jövőre

Elfogadta a parlament a jövő évi adótörvényeket, melyekből több autós, s a nehéz helyzetben lévő javítóipar is profitálhat – írja az autonavigator.hu
A koros, 4 vagy 5 év feletti autókra egyre több márka hálózata kínál kedvezményes szervizcsomagokat, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete és az Autós Nagykoalíció folyamatosan küzd a legális javítóműhelyek túlélési esélyeinek növeléséért, a munkahelyek megtartásáért és a hazai autópark állapotának javításáért, vagy legalább megőrzéséért.

Az autósoknak nincs pénzük autózni, ami van, azt leginkább üzemanyagra költik, a javítás és a karbantartás a sor végén áll, s csaknem mindenki spórolni kíván - azon is. Küzdelmet folytatnak a számlát adó, adókat és járulékokat fizető, de egyben garanciát is adó legális műhelyek, az „ismerős szerelőkkel", garázsokkal szemben. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete és az Autós Nagykoalíció is küzd azért, hogy autósok gondolkodásukkal, felelős szervizválasztásukkal, a törvényalkotók pedig a jogszabályok csiszolásával életben tartsák a javítószektort, és persze azért, hogy az emberek megfelelően karbantartott, nem balesetveszélyes autókkal közlekedjenek.

Márkaszerviz
Márkaszerviz

Utóbbi egyik lépése, illetve eredménye a 2013. évi adótörvények november 19-én történt elfogadása, a módosításokkal ugyanis a legális gépjármű javítói szakmát jelentősen és pozitívan érintő döntések születtek - írja az autonavigator.hu.

Adatbázis!

Módosították a Gfb. törvényt is, amely jelentősen csökkenti az egyezséges kárrendezés korábbi gyakorlatában általános fekete javítások lehetőségeit, többletmunkát adva ezzel a legálisan működő javítóknak. Az ANK és az MGE továbbra is az egységes gépjármű-történeti adatbázis megteremtésében látja a végleges és piaci megoldását annak, hogy a legális javítókban történjék a gépjárművek helyreállítása. Remélik, hogy hamarosan megszületik az az egységes, az autók teljes élettörténetét, minden fontosabb eseményét összesítő adatbázis, melynek alapja a kilométeróra-állás nyilvántartásával már megszületett.  

A jogalkotó ugyanis az MGE és az ANK közös erőfeszítése után végre elfogadta és lehetővé tette, hogy az ÁFA körébe tartozó cégek a személygépjárművük javításával és karbantartásával kapcsolatos ÁFA-tartalom 50%-át visszaigényelhessék. Ezzel jelentős lépés történt abba az irányba, hogy valamennyi céges javítás a legális szférában történjék meg.

Az iparűzési adó jelentős felemelése az eredeti elképzelés szerint indokolatlanul megterhelte volna a Magyarországon működő régióközpontok exporttevékenységét, és ezzel a régióközpontok megszűnését vagy átalakulását eredményezte volna. Belátva az MGE és az ANK által feltárt indokokat, a jogalkotó mentesítette az exportbevételt az extra iparűzési adó terhei alól, így a régióközpontok magyarországi jelenlétét és működését ezzel nem tette kétségessé.

Az autó életkorától függően 2-4 évente előírt kötelező műszaki ellenőrzés ugyanúgy nem kellően gyakori, mint az egyelőre csak akkor, illetve tulajdonosváltáskor esedékes óraállás-rögzítés. Használt autó vásárlásakor sokkal többet láthatnának a vevők, ha az összes szervizművelet központi adatbázisból lekérdezhető lenne.

Olvasóink írták

  • 1. DMagóg 2012. november 28. 12:01
    „A birkákon élősködők harcán belül növekszik a birkanyírók előnye!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szombat éjfélig mondhatók fel a régi kgfb szerződések

A felmondásnak - írásban - december 1. éjfélig kell megérkeznie a biztosítóhoz. Tovább olvasom