Délmagyar logó

2018. 05. 24. csütörtök - Eszter, Eliza 16°C | 26°C Még több cikk.

Tüzelőanyag-cellás A-osztály

Üzembe helyezték az első tüzelőanyag-cellával hajtott Mercedes-Benz A-osztály F-Cell személyautót Izlandon. A DaimlerChrysler egyéves tesztelésre adta át az emissziómentes járművet.
A Reykjavik Energy vállalat célja, hogy a jövőben járműparkjuk nagy részét alternatív üzemanyagokkal működő járművek alkotják majd. „Meggyőződésünk, hogy a jövő a tüzelőanyag-cellával hajtott járműveké." – nyilatkozta Gudmundur Thoroddsson, a Reykjavik Energy igazgatója.

„A tüzelőanyag-cellás autóhoz a hidrogént helyben, geotermikus vagy vízi energia alkalmazásával állítják elő. A 100 százalékosan környezetbarát közlekedés ezzel Izlandon már valósággá vált." – mondta Dr. Herbert Kohler professzor, a DaimlerChrysler AG konszern kutatásért és járműfejlesztésért, valamint környezet-gazdálkodásért felelős vezetője.

A technika

Az A-osztály F-Cell esetében a teljes üzemanyagcella-rendszer és a hidrogéntartályok a jármű padlója alatt találhatók. Ezáltal az utastér és a csomagtartó térfogata változatlan marad. Az F-Cell hatótávolsága 160 kilométer. A nagy nyomatékú elektromotor teljesítménye 65 kW, az autó nulláról 100 km/h tempóra 14 másodperc alatt gyorsul, maximális sebessége pedig 140 km/h. A tüzelőanyag-cellás járművek működésük során kizárólag tiszta vízgőzt bocsátanak ki. 
A DaimlerChrysler rendelkezik a legnagyobb tüzelőanyag-cellás kísérleti járműflottával a világon, amely immár több mint száz darab személyautóból, transzporterből és Citaro városi autóbuszból áll. Több mint hárommillió, emissziómentesen megtett kilométerrel minden más járműgyártónál gazdagabb tapasztalat, több adat és átfogóbb know-how birtokában dolgozhat. A kilencvenes évek közepe óta a DaimlerChrysler egy milliárd eurót meghaladó összeget fektetett be a tüzelőanyag-cellával hajtott járművekkel folytatott kutatásokba és fejlesztésekbe.

A tüzelőanyag-cella hidrogén és oxigén reakcióba lépésével nyer igen magas hatásfokkal elektromos energiát – közel kétszer hatékonyabban, mint a belső égésű motor, függetlenül attól, hogy azt hagyományos üzemanyag, vagy hidrogén hajtja. A tüzelőanyag-cellás járművek működésük során kizárólag tiszta vízgőzt bocsátanak ki.


hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Cobra kontra Forma-1

Egy amerikai Bell Cobra típusú helikopter, egy MiG-29-es vadászrepülőgép és egy Forma-1-es autó… Tovább olvasom