Délmagyar logó

2018. 01. 20. szombat - Fábián, Sebestyén -2°C | 6°C Még több cikk.

Új arculattal a Ford Fiesta

A hetedik generációjánál tartó Ford Fiesta Európa legnépszerűbb kisautója, a nemrégiben ráncfelvarrást kapott autót a 2012-es év győztes motorjával próbáltuk ki.
Négy év után eljött az arculatfrissítés ideje a hetedik generációs Ford Fiestánál, és ez rendesen át is szabta a sikeres kisautó frontrészét. Tegyük hozzá: előnyére változott – nagyobbnak, erősebbnek, sportosabbnak hat –, valamint szépen illeszkedik a Ford márkaarculatába is. Aki csak látta, bátor, de tetszetős megoldásnak tartotta az alaposan átszabott frontrészt. Hátul eddig is rendben volt az autó, nem is nagyon engedték hozzányúlni a tervezőket, leginkább csak a lámpa burája változott.

A visszapillantóban látva tekintélyt parancsoló. Fotó: Kovács András (galéria)

Belül eddig is nagyon fiatalos volt a Fiesta - nem véletlenül Európa legnépszerűbb kisautója -, ezen sem „öregítettek", nem volt miért. Maradt a lepkét formázó középkonzol, amelynek a mobiltelefonos felépítése és jelrendszere a mai ifjúságnak szól, miközben maradéktalanul funkcionális. Hely nem lett több benne, de a fej- és lábtér elegendő, talán széltében érezheti inkább szűkösnek a megtermettebb vezető vagy utas.

A második legnagyobb újdonság közvetlenül az autó eleje után következik, nevezetesen az év motorjává választott erőforrás megjelenése az új Fiestában. Ez a háromhengeres, egyliteres motor az általunk próbált modellben 100 lóerős volt, de tud 125-öt is. Ez utóbbit beleteszik majd a Mondeóba is – ezzel még akkor is barátkozni kell, ha ez a modern, takarékos turbómotor már nagyon messze jár – mondjuk – a Suzuki egyliteresétől.

A

Ez a 100 lóerős motor maximálisan elég a Fiestába, a V6-osok hangjához szokott fül persze biztosan hallja majd a szokatlan motorzajt, de a Fiesta eddig sem volt kategóriabajnok a zajszintben. Ez legyen a legkevesebb, a motor nagyon szépen viszi az autót, maximális nyomatéka 170 Nm, végsebessége 180 km/h, és 11,2 másodperc alatt gyorsul 100 kilométeres tempóra. A fogyasztás gyári adatai: országúton 3,7, vegyes üzemmódban 4,5, városban 5,9 liter benzin 100 kilométerenként. A gyakorlatban ez úgy nézett ki, hogy 90-nél, kétezres fordulatszámnál 4,0-4,1 litert mutatott a pillanatnyi fogyasztásmérő, 110-nél 5,4-et, 130-nál pedig 6,8-6,9 litert. Ekkor is még csak 3000-et forgott a 6,5 ezres leszabályozási fordulatszámú motor, azaz ki lehet menni vele a világból.

A 2012-es Év Motorja. Fotó: Kovács András (galéria)

A Fiesta felfüggesztése a kisebb áthangolás után is jó kompromisszum, a menetstabilizáló elektronika időben beavatkozik, ha túllőnénk a célon. Ehhez kötődik az egyik legnagyobb opciós újdonság, a MyKey rendszer. A szülő a gyermekek vérmérséklete és vezetési tudása szerint beprogramozhat akár több kulcsot is. Letiltható a menetstabilzáló kikapcsolása, maximálható a hifi hangereje, beállítható, hogy mekkora sebesség felett figyelmeztesse a fiatalt, és hány liter üzemanyagnál „szóljon" a rendszer, hogy ideje tankolni – egyebek között. Az extrák között ott van a már a Focusból ismert koccanásgátló, amely 30 kilométer/óra alatt aktív, és besegít, ha elbambulna a vezető, miközben jelentősen csökkenti a karosszérialakatos által kiállítható számlát.

A hátsó traktus - részlet. Fotó: Kovács András (galéria)

A Fiesta belépőára 3 ajtóval, a már nem mai 1,25-ös, 60 lóerős benzinmotorral 3,3, az ötajtós szűk 3,8 millió forint. Ez utóbbiban már a 82 lóerős benzines motor van, valamit számos kényelmi és biztonsági extrát is kap a vevő. Az általunk próbált, start-stop rendszerrel és számos tovább extrával szerelt, Titanium szintű autó 4,2 millió forint.

Bő tíz éve is próbáltuk már a Fiestát, s hogy akkor mit írtunk róla, itt elolvashatja.

Olvasóink írták

  • 4. Mozimasiniszta 2013. február 17. 10:45
    „tudjátok...három, F-es autót venni a SM kór biztos előjele ! és erre nem mentség a jól sikerült literes motor...”
  • 3. Bikisunáj 2013. február 16. 13:04
    „"A visszapillantóban látva tekintélyt parancsoló."

    Ja persze! Azért ezt nem erre az autóra mondanám. :D”
  • 2. barkzso 2013. február 16. 11:08
    „Linka11, pont ezt akartam írni - nincs egy önálló gondolatuk egy az egyben lekoppintották a FIAT (Grande punto-Bravo) formáit...”
  • 1. Linka11 2013. február 16. 08:51
    „Újra és újra az egy kaptafára készülő másolatok futnak az utakon különböző neveken !Ennek a Fordnak is Fiat Bravós az eleje. A hátsó rész meg legalább négy márkánál majdnem ugyan ilyen ! - Nem hiszem ,hogy csak a pénz
    okozza a fantáziátlanságot az autó gyártásban. Kényelmesebb úgy árat módosítani persze felfelé ,hogy uniformizáltan a már jól kitalált sémákat húzzuk a legújabb formákra is.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Genfben a 2014-es Jeep Grand Cherokee

Márciusban a Genfi Autószalonon mutatkozik be Európának a teljesítményében és formatervében is megújult, továbbfejlesztett, 2014-es Jeep Grand Cherokee. Tovább olvasom