Délmagyar logó

2017. 08. 17. csütörtök - Jácint 17°C | 31°C Még több cikk.

Új autók 2011 – fény az alagút végén

Az elmúlt évi gazdasági folyamatok nem támogatták az új gépjármű forgalomba helyezéseket, csupán 4 százalékos a növekedés a piaci mélypontot jelentő 2010. évhez képest. Beszédes adat, hogy tavaly a cégautó részarány 70 százalékra nőtt.
– A devizában eladósodott lakáshitelek előtörlesztéséről áramló információdömping, majd a megjelent jogszabály a potenciális vevőkörre komoly hatással volt. A válság okozta jövedelem kiesés a céges vásárlásokat fogta vissza, de az állami beszerzések is takaréklángon folytak – olvasható a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének portálunkhoz is eljuttatott közleményében.

Mindezen hatások ellenére a 2011. évi forgalomba helyezés a személygépjárműveknél 4 százalékos növekedést mutat a minden bizonnyal piaci mélypontot jelentő 2010. évhez képest. A 45 ezernél valamivel több autó úgy hozta az éves pluszt, hogy a decemberi 3261-es szám 15 százalékkal kevesebb, mint a 2010 decemberi.

A Ford már a harmadik éve mutatja a hátát a magyar mezőnynek.
A Ford már a harmadik éve mutatja a hátát a magyar mezőnynek.

A kishaszonjárművek területén jelentős, 23 százalékos emelkedést regisztráltak és a forgalomba helyezés 6 százalékkal meghaladta a 2009. évi értékesítési darabszámokat is. A motorkerékpár piac visszaesése ugyan az év utolsó három hónapjában megállt, ám ezzel együtt is jelentős, 15 százalékos a csökkenés a rendkívül gyenge 2010. évihez képest.

 Az egyesület előrejelzése szerint a forgalomba helyezett új kishaszonjárművek száma 5 százalékkal 12 ezerre nő 2012-ben, a motorkerékpároké 32 százalékkal 2500-ra, míg a nagyhaszonjárművek esetében 12 százalékos csökkenéssel számolnak, azt várják, hogy összesen 3800-at helyeznek majd forgalomba az idén.
A nagyhaszonjármű piac növekedése tovább folytatódik, ami jelzi, hogy a szállítási ágazat fejlődése folyamatos volt az egész év során. Elsősorban a nyerges-vontatók húzták ezt az ágazatot, ahol a piac lassulása várható 2012-ben, éppen a relatív telítődés miatt. Örvendetes, hogy a nagyhaszonjárműveknél 2011 az utóbbi évek legjobb teljesítményét mutatja, a fejlődés tavalyhoz képest 82 százalék, miközben a 2009. évhez képest az értékesítés megduplázódott.

Az értékesítési lassú növekedése a kereskedések és javítók számára még továbbra is alacsony darabszámokat és ezzel jövedelmezőségi problémákat okoz, de a felfelé mutató trend biztató lehet a jövőre nézve. A 2012-re elfogadott adó jogszabályok összességében segíthetik a gépjármű kereskedelem lassú kilábalását, amelynek a gyenge forint szabhat jelentős gátat.

Örvendetes tény, hogy 2012-ben lehetővé válik a 125 ccm-es, maximum 11 kW teljesítményű robogók vezethetősége B-kategóriás jogosítvánnyal, ami fellendítheti a legális robogó piacot. Pozitív intézkedés a külföldi rendszámú gépjárművek használatának törvényi szabályozása, amely szemléletváltozást, üzenetet is hordoz. Az MGE szerint a 2012-re elfogadott adójogszabályok összességében segíthetik a gépjármű kereskedelem lassú kilábalását, amelynek azonban a gyenge forint szabhat jelentős gátat.

Olvasóink írták

  • 1. racionalitás? 2012. január 06. 11:48
    „No-akkor lehet az autókat olcsóbban adni...nem úgy mint németországban-mert ott 20-40%-kal is olcsóbbak.....de éljen a végeredmény...és lehetne a márkaszervízek anyagköltségeit mérsékelni...mert ami a boltban 2500ft az a márkaszevízban már 8000ft...hogy is van ez?????majd 330%-os haszon?????????????????????????????????????????????????????????”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ismét nyereségesek az amerikai autógyárak

Mindhárom nagy amerikai autógyár nyereséges volt tavaly, amire 2004 óta nem volt példa - közölte… Tovább olvasom