Délmagyar logó

2017. 02. 25. szombat - Géza 1°C | 8°C Még több cikk.

Új Honda Civic: sportos lépés a polgári közép felé

A 142 lóerős benzines motorral próbáltuk ki az új Honda Civicet és alapvetően mindent rendben találtunk. Ha kell sportos és dinamikus, ha úgy gondoljuk, öreguras és nagyon takarékos. Vagyis, két autó egyben.

Nekem tetszett az előző generáció, az „űrcivic" bátor megoldásnak bizonyult kívül-belül, ám valószínű, hogy nem volt ezzel így az egész világ. Ezt onnan tudni, hogy a legújabb, a kilencedik sorozat visszavett, kicsit közeledett a polgári középhez, ám mindez úgy sikerült, hogy maradt a bátor, karakteres, sportos forma. Az általunk próbált, ötajtós modellnél egyedül a hátsó lámpával kellett barátkoznom egy kissé, de azért nem tartott hosszú ideig. Szemből, oldalról kifejezetten szép vonalvezetésű az új Civic, s persze belül is teljesen rendbe van.

Elegáns az osztott műszerfal, alul a három kerek órával, a felső traktusban a digitális kilométerórával és néhány más, fontos, a vezető látóköréhez praktikusan közelebb kerülő információval. Ez utóbbi megoldás valóban kényelmes, a gazdaságos, takarékos üzemmódot kapcsolva szép, nagyméretű rovátkák nyugtatják a vezetőt, hogy pénztárca- és környezetkímélő módon halad, s kékre vált a szín, ha nem bír a lábával a sofőr.

Sportos és elegáns az új Honda Civic. Fotó: Jacob Gábor (képgaléria)

Ennek a takarékos csomagnak a része a sebességváltási tanácsadó is, ami képes 46 kilométeres tempónál és 1400-as fordulatnál javasolni, hogy kapcsoljunk fel a hatodik(!) fokozatba. És csak 42 km/h-nál szól ránk, hogy most már legyünk szívesek visszatenni a váltót hatodikból ötödikbe. És  ami nagyon meglepő, mindez működik, nem tűnik erőltetettnek, nem rángat a motor.

Ezzel együtt szerintem ilyen sofőr nincs, vagy kidobhatjuk eddigi autóvezetési tudományunkat, illetve fel kell áldozni a környezetvédelem és a takarékosság oltárán. B-változat, hogy nem kapcsoljuk az Eco-módot és nem figyelünk a váltótanácsadásra sem.

Sportos és elegáns az új Honda Civic. Fotó: Jacob Gábor (képgaléria)

Mert azért sportos tempónál, pörgetve jön ki igazán a hondás életérzés, ez az, ami felülemeli az autót azon a praktikus eszközön, hogy A-ból eljussunk vele B-be. Az Eco-mód egyébként jól leplezi, hogy egy 1,8-as, 142 lóerős benzines dolgozik a motorháztető alatt, a mérsékelt gázreakció ugyanis kissé öreguras. Ami persze normál üzemben nem az, s ezt bizonyítja a 9,0 másodperc körüli 100-as gyorsulás is. A változó szelepvezérléssel 3500-as fordulattól érezhetően gyorsítja a motor az autót és azért ez az igazi – 215 km/h végsebességre képes – Honda.

A fogyasztás gyári adatai: városon kívül 5,2, vegyes üzemmódban pedig 6,1 liter. Ehhez hozzájárul az igény szerint ki is iktatható start/stop-rendszer, amely piros lámpánál leállítja a motort és csak a kuplungpedál lenyomásával indítja újra. A teszt alatt nem sikerült olyan gyorsan kuplungolni és egyesbe váltani, hogy összezavarodjon a rendszer.

Sportos és elegáns az új Honda Civic. Fotó: Jacob Gábor (képgaléria)

Érdekes, hogy négy- és az ötajtós Civic még szemből sem egyezik, a szedán pedig 25 centivel hosszabb az ötajtósnál, s még tengelytávja is nagyobb. Ez utóbbi egyébként az ötajtósban is bőven elég a tágas lábtérhez, a 185 centis vezető „saját mag mögé ülve" elfér, bár haja egy kissé már kócolódik.

Minden 1.8-as motorral szerelt Civichez jár a kétzónás automata klíma, a viszonylag kicsi tolatókamera, praktikus és átlátható kijelzővel. Széria a minden felszereltségi szinthez járó, kikapcsolható ESP, az ablakok, tükrök elektromos mozgatása, az USB-s, MP3-olvasós CD-rádió is - sok egyéb mellett.

Sportos és elegáns az új Honda Civic. Fotó: Jacob Gábor (képgaléria)

Városban nagyon csendes a Civic – ami nem csoda, hiszen motorja csaknem alapjáraton elvégzi a dolgát –, sztrádán azonban már jön némi szélzaj a tükrök felől, mindez azonban inkább a némaság után meglepő. Az elöl MacPherson, hátul multilink futómű hangolása korrekt, eltalált kompromisszum a kényelmes és a sportos között. Úttartása kormányozhatósága kitűnő, sportosan abszolvált körforgalomban pedig bolondbiztosan marad az íven a Civic. Menni tehát jól megy az új Honda – előre. Mert hátra nem olyan egyszerű kilátni az osztottan üvegezett hátsó szélvédőn keresztül, viszont ott van a tolatókamera, ami ilyenkor besegít.

A Honda soha sem arról volt híres, hogy ez a legolcsóbb japán autó, az új Civic sem az. ár/értékaránya azonban korrekt, az 1.4-es, 100 lóerős benzines alapváltozat – szériában számos kényelmi és biztonsági extrával – 4,55 millió forint. Ami talán még beleférhetett volna, az a ködfényszóró, de ez ízlés kérdése. Az általunk próbált, magasabban felszerelt modell induló ára 5,36 millió forint, s ennyi pénzért benne van aminek lennie kell.
Sportos és elegáns az új Honda Civic. Fotó: Jacob Gábor (képgaléria)

Olvasóink írták

  • 1. rózsakert 2012. július 07. 11:28
    „szép de az ár az az érdekes...sok a konkurencia már ennyi pénzért...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jön a Nomád, a kazah autómárka

Kazahsztán Nomád néven saját autómárkát bocsát ki 2013 közepén - jelentette be az Allure Auto… Tovább olvasom