Délmagyar logó

2017. 06. 22. csütörtök - Paulina 18°C | 33°C Még több cikk.

Új kabrióval ünnepel az 50 éves MINI

Az angliai Oxfordban a mai napig gyártott, s idén 50 éves MINI a III. Oldtimer Expo Kiállításon is hangsúlyosan képviseltette magát. Hivatalosan itt mutatkozott be az új MINI Cabrio-t is.
A Mini kiállítás programjának érdekessége volt, hogy péntek délután Michael Hwezda, osztrák vállalkozó és Mini múzeum tulajdonos, tízfős csapatával egy igen ritka, 500 darabos sorozat tagját képező, 1964-es Austin Morris Cooper S összeszerelést kezdte meg – 5391 db külön álló alkatrészből. A kisautót szombat délután már teljes egészében meg is csodálhatta minden látogató.

Az eredetileg Sir Alec Issigonis által tervezett jubiláló kisautót 1959-ben mutatták be először és azonnal sikert aratott. Rövid idő alatt egy életérzés emblémájává vált. A klasszikus Mini a kezdetektől vérbeli raliautónak rendeltetett, s mindössze hat hónappal bemutatóját követően már hat gyári versenyváltozat gördült az 1960-as Monte Carlo Ralie rajtvonalához. 1964-ben, jóval erősebb vetélytársak sokasága között, Paddy Hopkirk vörös Cooper S versenygépével megnyerte Európa legnagyobb raliversenyét.

Az 1964-es Austin Mini Cooper S.
Az 1964-es Austin Mini Cooper S.

Magyarországon először, az ünnepi eseményen mutatkozott be az új MINI Cabrio is. A sikeres, világszerte immár 164 ezer példányban értékesített, négyüléses, oxfordi nyitott modell legújabb változata, a MINI modellcsalád harmadik karosszériaváltozatának továbbfejlesztésével készült.

Meghökkentő volt a felvonulás Budapest utcáin.
Meghökkentő volt a felvonulás Budapest utcáin.

Szériakivitelben elektrohidraulikus a tetőmozgatás, illetve tolótető-funkció. A vászontető 30 kilométer/óra sebességig akár menet közben is nyitható illetve zárható. Új fejlesztésű, elektromechanikus mozgatású borulásvédő keret van a hátsó ülés mögött, aktiválásáról borulásveszély érzékelésekor a központi biztonsági elektronika gondoskodik.

A rendezvény fényét növelte a kabrió premierje.
A rendezvény fényét növelte a kabrió premierje.

Négyhengeres benzinmotorok új generációja Ikerturbó-feltöltős (Twin-Scroll Turbocharger), valamint változó szelepvezérlésű. Az 1598 köbcentiméteres motor a sima kabrióban 120, az „S" változatban 175 lóerős.

Számos emlékfotó készült az exkluzív szezonális ajánlatról.
Számos emlékfotó készült az exkluzív szezonális ajánlatról.

Hárombetűsök garmadája található az autóban: Elektromechanikus Szervokormány (Electromechanical Power Steering; EPS), fékrendszer blokkolásgátlóval (Anti-lock Brakes; ABS), Elektronikus Fékerő-elosztással (Electronic Brake Force Distribution; EBD), Kanyarbeli Fékszabályzás (Cornering Brake Control; CBC) funkcióval és vészfékrásegítővel, valamint már szériakivitelben Dinamikus Menetstabilizálóval (Dynamic Stability Control; DSC) és emelkedőn elindulást segítő rendszerrel. Dinamikus Vonóerő-szabályzás (Dynamic Traction Control; DTC). „Úgy körülbelül."

Olvasóink írták

  • 2. rozator 2009. május 12. 07:17
    „Kár hogy qrva drága!”
  • 1. gszlaszlo 2009. május 11. 18:09
    „A klasszik bín- (gyk: bean) verzió kéne, ez a mostani annyira nem vonz. S nemcsak a hárombetűsök garmadája miatt.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Qashqai: újabb limitált széria

A Qashqai Lounge modell sikerén felbuzdulva a Nissan piacra dobta a család második limitált… Tovább olvasom