Délmagyar logó

2017. 12. 14. csütörtök - Szilárda -1°C | 9°C Még több cikk.

Új Passat: korrekt ajánlat

A 85 kilót fogyott, s elődjéhez képest karakteresebb új Passat már megérkezett a hazai márkakereskedésekbe – a középkategória etalonja alapváltozatban is komoly vezetőtámogató megoldásokat kínál.
Mint ahogy eddig, ezúttal sem a forma lesz az ütőkártya – bár van abban valami óriási magabiztosság, hogy nem keresik a legújabb divathullámokat. Sokkal inkább a technikai színvonal, amibe tényleg nehéz belekötni.
Az új Volkswagen Passat motorjai a VW-konszern legfrissebb szériájából valók, s jellemzően 20 százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beérik, mint az elődmodellben dolgozók. Mindben széria a start-stop rendszer és valamennyi változathoz rendelhető a DSG, duplakuplungos automataváltó. A motorkínálatban 120 és 280 lóerő közötti erőforrások szerepelnek s ez a teljesítménypaletta bőven elegendő.


A benzinesek közül a már bizonyított 125 lóerős 1.4 TSI a kínálat belépőmotorja. Ez a lökettérfogat rendelhető 150 lóerős változatban is, amihez jár a hengerlekapcsolás, mint fogyasztáscsökkentő megoldás. Utóbbi étvágya 4,9 liter 100 kilométeren, CO2 kibocsátása pedig 115 g/km vegyes ciklusban. Az új Passat megkapja a Golf 180 lóerős 1.8-asát is, fölötte a 2.0 TSI rendelhető két teljesítményszinten 220, és 280 lóerővel. Alternatívaként ott a plug-in hibrid Passat GTE, 218 lóerő összteljesítménnyel – ez akár 50 kilométert is meg tud tenni tisztán elektromos üzemben.

Az új Passat „leggyengébb" motorja az 1.6-os dízel, amit később a spórolós BlueMotion változatban is meg lehet majd rendelni. Ahogy a 2,0 literes benzinest, úgy az ugyanakkora löketérfogatú dízelt is három teljesítményfokozatban lehet kérni: 150, 190 és 240 lóerővel. Ez utóbbi már kétturbós, maximális nyomatéka 500 Nm, és a szedán karosszériával 240 km/h a végsebessége.


A legerősebb dízelnél alapfelszerelés a 4Motion összkerékhajtás és a hétfokozatú DSG automataváltó is. Mindezekkel együtt a csúcsdízel fogyasztása csak 5,3 liter százon, ami nagyon rendben van.
A Trendline alapfelszereltségénél már ledes a hátsó lámpa és a nappali menetfény, van kulcs nélküli indítás és keréknyomás figyelő is. A vezetőtámogató megoldások közül széria az automata fékező rendszer és az emelkedőn elindulást segítő is. Ötcolos érintőkijelző jár a rádióhoz és az automataváltók úgynevezett vitorlázó üzemmóddal tudják csökkenteni a fogyasztást.

A 125 lovas 1,4 literes TSI motorral szerelt Trendline alapára kevesebb, mint 7,5 millió forint, a kombifelár pedig 300 ezer.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Újra annyi gumiabroncs fogy, mint a válság előtt

Tavaly Magyarországon több mint 2,35 millió személygépjármű-gumiabroncsot értékesítettek a gyártói képviseletek. Tovább olvasom