Délmagyar logó

2017. 11. 20. hétfő - Jolán 1°C | 8°C Még több cikk.

Újabb csúcsmodell érkezik Győrből: Audi RS 3 Sportback

A napokban mutatkozott be a nemzetközi szaksajtó előtt az Audi legújabb sportos csúcsmodellje, az RS 3-as. Szakportálunk, az AutoPro is részt vett a Monacóban tartott tesztvezetésen. A kompakt ötajtós modell az Audi Hungaria Motor Kft. győri gyárában gördül le a szalagról, az első példányok áprilisban kerülnek a vevőkhöz.

Az ötajtós RS 3 nemzetközi bemutatóját március első heteiben tartották Monacóban. Az „RS"-sorozatba tartozó kivételes járműveket a konszernen belül a quattro GmbH fejleszti, és a TT RS után a második különleges sorozat gyártását is a győri Audira bízták. Ezzel az Audi Hungaria Motor által gyártott modellek sorába negyedikként került be az RS 3. Az extrém, sportos autók kivételes teljesítményük mellett megtartják a hétköznapi használhatóságot, praktikumot és kényelmet – ezt is próbára tehettük Monte-Carlo környékén.

Kívülről a látványos, 19-colos kerekek (elöl 235/35, hátul 10 mm-rel keskenyebb abroncsokkal) és a megnövelt, rácsos borítású légbeömlőnyílások jelzik az Audi RS 3 Sportback különbségét az alap A3-ashoz képest. A futóműben átdolgozott sport-lengéscsillapítók dolgoznak, a karosszéria magasságát 25 milliméterrel csökkentették. A futóművet elöl-hátul alumínium segédvázra szerelik: a mellső tengelyen speciális McPherson, hátul négylengőkaros, külön rugó/lengéscsillapító rendszerű felfüggesztés birkózik meg az úthibákkal, természetesen elöl-hátul kanyarstabilizátorral.


A mérnökök a lehető legnagyobb teljesítményre törekedtek a motor, a futómű és fékrendszer összehangolásakor –  tudtuk meg a sajtótájékoztatón. Kiemelték: az RS 3 nem csak a legerősebb kompakt sportautó, de menetdinamikai tulajdonságaiban is gyorsabb, mint a szegmens bármely tagja.

A gyakorlati próba megerősítette, hogy a Győrött készülő 340 lóerős öthengeres, 2,5 literes TFSI-turbómotor méltó helyre került az RS 3 orrában. Ezzel a 137,1 LE literteljesítményű erőforrással az RS 3 Sportback a legjobb sportkocsikkal vetekedő vezetési élményt ad, miközben a gyár által megadott (szabványos EU-ciklus szerint mért) átlagfogyasztása mindössze 9,1 liter száz kilométeren, széndioxid-kibocsátása 212 g/km.


A százas tempót alig 4,6 másodperc alatt éri el a jármű, a rendkívüli erő hétsebességes, villámgyors „S tronic" dupla kuplungos automata váltóművön és elektronikus vezérlésű, hidraulikus központi kuplungszerkezettel működő quattro-összkerékhajtáson át jut a talajra. A rendszer jó tapadási viszonyok esetén alapvetően az első kerekekre küldi a nyomatékot, de megcsúszás, kipörgés esetén néhány milliszekundum alatt a szükséges mértékben elosztja a hátsó tengely felé.

Mindezeknek, illetve az elöl 370, hátul 310 mm átmérőjű féktárcsáknak, az első négydugattyús fékeknek köszönhetően a gyorsulás, a kanyarodás és a fékezés egyaránt lenyűgöző élmény volt a meredek szerpentineken.


A futóművet Monaco környékén, a Monte Carlo Rallye útvonalának nyaktörő hajtűkanyarjaiban tettük próbára. A fékrendszer nem mutatta fáradás vagy túlmelegedés jeleit, ahogyan a motorerőben sem volt hiány az emelkedőkön felfelé. Az egyáltalán nem sprőd, jó minőségű úton kimondottan kényelmes futómű úgy tartotta mind a négy kereket, hogy a gumicsikorgásokat hiába vártuk: a legextrémebb hajtűkanyarokban padlógázzal vagy satufékkel provokálva sem jött zavarba az autó, aszfalton egyetlen kerék sem veszítette el a tapadást.

A kormány mögötti fülekkel kézzel is kapcsolható „S tronic" váltó hozta az Audi dupla kuplungos váltóinak előnyeit: a századmásodpercek alatt kapcsoló szerkezet gyakorlatilag fölöslegessé teszi a kézi váltót, mivel az összes helyzetet összehasonlíthatatlanul gyorsabban oldja meg, mint akár a legjobb sofőrök. A hosszú hetedik fokozat különösen autópálya-szakaszokon mérsékli hatékonyan a fogyasztást.

További részletek, műszaki adatok és fotók az autopro.hu oldalon

 

Olvasóink írták

  • 2. favágó 2011. március 22. 08:13
    „1! Biztosan nem! Mert nincsen benne gyári radar zavaró!:-)”
  • 1. kekeczke 2011. március 22. 06:46
    „lázár kipróbálta már ?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Literes motorral és B-oszlop nélkül a Ford egyterű

A Ford sokáig titkolt, mára gyártásra kész, vadonatúj egyterűje B-oszlop nélkül készült és elég bele… Tovább olvasom