Délmagyar logó

2017. 02. 21. kedd - Eleonóra 0°C | 6°C Még több cikk.

Újabb oroszlán érkezett: itthon is gurul a Peugeot 508

Az 508-cal folytatja nemzetközi offenzíváját a Peugeot: az autó Franciaországban készül, hivatalos, tesztvezetéssel összekötött magyarországi sajtóbemutatója csütörtökön volt.
Az 508 két, egymást kiegészítő karosszéria-változattal készül: a szedán hossza 4,79, az SW 4,81 méter. Az autó olyan, mintha egy tömbből faragták volna ki, eleje a márka friss stíluselemeit hordozza, amelyek az SR1 koncepcióautón jelentek meg – egyrészes, „lebegő" hűtőmaszkkal, és a fényszórók éjjel-nappal látható fénydiódás elemeivel.

A műszerfal egyszerű és elegáns, újdonsága a színes vetített kijelzés. Az SW-be nagy panoráma üvegtető – 1,62 négyzetméteres a felület – enged be temérdek fényt. Praktikus és tágas a csomagtartó is, folyadék-térfogata a limuzin esetében 545, SW-ében 660 liter. Ha egy mozdulattal lehajtjuk a hátsó üléstámlát, sík padlót kapunk, az űrtartalom pedig 1581, illetve 1,865 literre nő.

Hozzánk is megérkezett a Peugeut 508. Gyári fotó
Hozzánk is megérkezett a Peugeut 508.
Gyári fotó

A motorteljesítmény 112-204 lóerő, benne az új e-HDi erőforrással, melynek CO2-emissziója csupán 109 g/km. A palettához később csatlakozik a HYbrid4 technika, 200 lóerős teljesítménnyel, összkerékhajtással és 99 g/km szén-dioxid kibocsátással. A csúcsmotor – egyelőre – az új 2.2 literes HDi FAP, a maga 204 lóerejével, amelynek teljesítménye felülmúlja a 407 V6-os dízelét, „karbon-lábnyoma" mégis 30 százalékkal kisebb.

Kétféle futóművel készül az autó: a modellcsalád legtöbb tagja a komfortot jó útfogással ötvöző új MacPherson első felfüggesztést kapja, míg a GT dinamikus vezetéshez való kettős keresztlengőkart, amely jobban illik a 204 lóerőhöz.

A második karosszéria-változat az SW. Gyári fotó (galéria)

A sajtótájékoztatóhoz kapcsolódó tesztvezetésen a már bizonyított kétliteres dízelmotorral próbáltuk ki az autót, amelyben szépen dolgozott a hatsebességes váltó is. Ha nem engedtük le a fordulatot és az 1800-2000-es tartományból kezdtünk kigyorsítani, minden fokozatban meggyőző volt a kocsi. A menetzajra nem lehetett panasz, a motorhangra még kevésbé, első benyomásra kultúráltan autózható az 508-as. Felfüggesztése is jó kompromisszum, talán egy kicsit közelebb a sportos, mint a kényelmes hangoláshoz.

A belépőmodell 120 lóerős benzines 6,3, az induló, 112 lóerős dízel 6,6 millió forint – mindkettő versenyképesnek mondható kategóriájában. A csúcs természetesen a GT, ezért 10,4 millió forintot kér a Peugeot.

Praktikus a csomagtartó kialakítása. Gyári fotó (galéria)

Olvasóink írták

  • 1. Mike3 2011. február 17. 20:03
    „ez kegyetlenül jól néz ki!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Swift-S koncepciót mutat be Genfben a Suzuki

A március elején nyíló 81. Genfi Nemzetközi Autókiállításon a Suzuki bemutatja új koncepcióautóját,… Tovább olvasom