Délmagyar logó

2017. 02. 24. péntek - Mátyás 6°C | 12°C Még több cikk.

Újra gombolta a kabátot Hódmezővásárhelyen a Tmax

Eladják a szegedi Toyotát – írtuk pontosan három hónapja, azóta az üzletet nyélbe ütötték. A csúcsévben 600 új autót értékesítő vállalkozás kivonult Szegedről, értékesítette a Dorozsmai úti telephelyet. Visszatértek a gyökerekhez, Hódmezővásárhelyre – meglátogattuk őket.
– Ki tudtuk fizetni a bankoktól felvett működési hiteleket és megerősítettük a hódmezővásárhelyi márkakereskedést és szervizt – mondta Ludescher Loránd ügyvezető igazgató. A szegedi telephelyet átadták az új márkakereskedőnek, Toyotával viszonylag békében megállapodtak - műszaki információkat például továbbra is kapnak tőlük.

Az autós szektort sújtó válságban már az is pozitív, hogy nem dőlt be a vállalkozás – mint oly sok Szegeden és a megyében –, mi több, náluk működik a megye talán egyik legkorszerűbb lakatos- és fényezőműhelye. Pályázati pénz segítségével alakították ki, hitel szerencsére nincs rajta, mint ahogy tehermentes az egész objektum is.

Itt fogadják a betérő ügyfeleket. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Márkafüggetlen szervizként folytatják, a Toyota mellett a Suzuki, a Honda, és Subaru javításában szereztek olyan tapasztalatokat az elmúlt két évtizedben, hogy ezt most kamatoztatják.

E sorok írója felevetette, hogy amíg hivatalos partnerként működtek, azt hangsúlyozták, hogy az autóknak a márkaszervizben a helye, most, hogy függetlenek lettek, a másik oldal mellett érvelnek. Azt mondják, nem változott a véleményük abban, hogy "sufni" helyett hozzáértő szakműhelybe vigyék az autót a tulajdonosok. Kiemelik, hogy változott a szabályozás, és a márkafüggetlenek is közel azonos jogokkal rendelkeznek, mint a szerződött kereskedők. Nevezetesen abban, hogy hozzájuk is lehet vinni garanciális időn belül az említett márkákat – Subaru és Honda képviselet jelenleg például nincs is a megyében –, ők is pecsételhetnek a szervizkönyvbe, mint márkafüggetlen műhely.

– Ha gyári technológiával végezzük el az időszakos szervizt, a garancia megmarad – mondja Ludescher Ádám, aki hozzáteszi, bár nem lenne kötelező, a beavatkozás tényét beviszik a számítógépes rendszerbe, vagyis az autó előéletét, a vásárhelyi szervizlátogatás tényét például egy amszterdami, vagy egy barcelonai műhelyben is lekérdezhetik.

Márkafüggetlen szerviz. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Egészen a közelmúltig úgy volt, hogy maradnak hivatalos Suzuki márkaszerviz, de az ehhez szükséges követelményeket nem tudták felelősséggel vállalni. Mind a négy márkához van teszterük, de már a „békeidőben" is nehezményezték, hogy négyszer kellett megvenni ugyanazt a hardvert, a Panasonic laptopot, s a szoftver külön-külön is igen jelentős tétel volt. A Suzukinál a hivatalos szerviz megtartásához frissíteni kellett volna, ezt már nem találták kigazdálkodhatónak. Mert a pénz, a likviditás fontos. – Több banktól is van ajánlatunk számlavezetésre, s ez a szektor mai állapotát ismerve biztató – mondja az ügyvezető.

Újragombolták a kabátot, 25 ember viszi haza havonta fizetését a vállalkozástól, amelyet az Autószerviz '96 Kft. üzemeltet, s viszik tovább a védett márkanevet a „Tmax"-ot. Ott vannak, ahol korábban mindig is, a Szántó kovács János utca végén, a szentesi úton. És pontosan idén 50 éves az az autós szervizközpont, amelyik egykor, mint AFIT – fiatalabbaknak: Autófenntartó Ipari Tröszt – nyitott. A múltból legtöbb helyen természetesen már csak a falak maradtak, a fényező- és a lakatosműhely például már a mai kor színvonalának megfelelő.

Fényezőműhely. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Új autókat nem tartanak a szalonban, de az ügyfél megbízott ügynökeként minden további nélkül közvetíthetik a vásárlást, ha már Hódmezővásárhelyen jelenleg amúgy sem lehet hivatalos márkakereskedésben új autót venni – míg az aranykorban bő fél tucat márka közül lehetett választani. Használt autót természetesen forgalmaznak, s nem elsősorban banki árveréseken szerzik be őket, hanem egyéb forrásból, jellemzően kisebb, közepesen sérült darabokat, amelyeket azután fényező és karosszéria-műhelyükben felújítva értékesítenek.

Persze, az élet is hozza a munkát a műhelynek, ottjártunk előtt néhány nappal érkezett egy alaposan összetört Toyota pickup. Gazdasági totálkár, ez már első ránézésre látszik, ugyanakkor alvázas autó lévén talán javítható. A kérdésre az alapos „állapotfelmérés" után lehet majd válaszolni, de azonnal következik a második kérdés: a technológiailag megoldható helyreállítás gazdaságilag mennyire éri meg?

Olvasóink írták

  • 12. Hétszűnyűkapanyányimonyók 2013. október 17. 11:27
    „5. SecondLife 2013.10.13. 11:53
    Nem hát, tudjuk... XoD
    Most ezért képes voltál beregisztrálni?”
  • 11. mivan? 2013. október 14. 09:27
    „Így vagy úgy adjunk nekik egy kis bizalmat.
    10. Jó sok évet vártál mire leírhattad a bánatodat.”
  • 10. A80 2013. október 13. 19:53
    „A történtek egyáltalán nem leptek meg. 2005-ben vásároltam náluk egy Corolla 1.4 D4D-t újonnan. A kiszolgálási színvonal méltatlan volt a márkához. Hibásan értesítettek arról, hogy a szállítási sérült az autó, újrafényezték a tetejét. Ezután ezen állításukat visszavonták és az értékesítő szabályosan megsértődött, hogy én kértem az autó festékvastagságmérővel történő ellenőrzését. Helyette megpróbáltak elém rakni egy papírt, ami állapotfelmérésről szólt, de a kolléga olyan trehány munkát végzett, hogy az autó alapvető paramétereit se sikerült jól feltüntetni. Tipikus tessék-lássék megoldák. Aztán első szervíz során betöltöttek Mobil 1 5W50 motorolajat az autóba, ami jó drága volt, de a motor legalább elkezdte megenni. Utána nyitott a szegedi szervíz, oda már én vittem (!) az olajat és utána meg is szűnt az olajfogyasztás... Ennyit a szakértelemről. Az autón később garanciában vezérműláncot kellett cserélni, illetve cascos javítása is volt, eszembe se jutott hozzájuk menni, pedig ezeken jóval többet tudtak volna keresni, mint egy olajcserén.”
  • 9. jacuzzi 2013. október 13. 17:09
    „Tisztelt Ludescher úr!

    Kedves Öntől, bár az én megítélésemen ez már nem fog javítani. De azt alátámasztandó, hogy nem kitalált történetet írtam, elküldöm Önnek elérhetőségemet.”
  • 8. Ludescher_Ádám 2013. október 13. 16:38
    „1. bringa26 2013.10.13. 07:46
    2. jacuzzi 2013.10.13. 09:11

    Szeretnék utánajárni a történteknek. Ha megtennék, hogy egy telefonszámot elküldenek nekem e-mailben (ludescheradam@tmax.hu) akkor felhívnám Önöket jövőhét elején. Előre is köszönöm!

    6. lukrecia 2013.10.13. 12:15

    Sajnos ebben téved. A fényezés előkészítés és utómunka valóban porral jár, de ezt nem szokták más helyiségben végezni. A tényleges festés egy külön fényezőkabinban történik, ami egy zárt hely szűrökkel és elszívással (6-os kép). Az autókkal az előkészítés után beállunk a kabinba és ott festjük le. Amikor elkészül a festés az autó a kabinban marad és magas hőmérsékleten szárad. A kabin mellett található a cikkben is látható két előkészítő állás, ahol fényezés nem történik, csak előkészítés, csiszolás, polírozás. Ennek a két állásnak is van külön elszívása (7-es kép). Ezen kívül van még egy külön helyiség a festékek tárolására és keverésére.
    Biztosíthatom róla, hogy ez egy nagyon korszerű és felszerelt karosszéria és fényező műhely, melyből nem sok hasonló van a régióban”
  • 7. jacuzzi 2013. október 13. 16:29
    „4.Hód

    Nem tudtam, hogy fogyasztóbarát város :-)

    Én a saját tapasztalatom írtam meg, amely sajnos negatív.”
  • 6. lukrecia 2013. október 13. 12:15
    „Nagyképűség , felelőtlenség---magyar átok. Ezzel ugye nem bántottam senkit. ?
    Korszerű fényező műhelyt látott már valaki??? Húúú de másképp néz ki. Egy korszerű fényező műhelyben az elő és utószerelés sem lehetséges, mivel mind mind porképződéssel jár, mely beleragad később a festékbe, lakkba. na és "trockner" egyebek ??”
  • 5. SecondLife 2013. október 13. 11:53
    „Szegediként 12 éve viszem az autómat a hódmezővásárhelyi Tmax szervízbe, és csakis kizárólag oda. Ahogy telik az idő, Toyotát, Mazdát, Hondát javíttattam velük/náluk. Adott esetben bonyolult javítási problémát kellett megoldaniuk, mint mindig, ez is tökéletesen sikerült. Az én tapasztalatom a következő: korrekt állapotfelmérés, korrekt árajánlat (tudom, mindig van olcsóbb...) és megnyugtató teljesítés. Nem kell árgus szemekkel figyelned a járművet. Náluk sohasem fordult elő, hogy aggódnom kellett volna amiatt, hogy alkatrészraktárnak néznék az idősödő autót.
    Nyugodt szívvel, jó lelkiismerettel ajánlom mindenkinek ezt a szervízt. Örülök, hogy annak idején náluk kötöttem ki, és esetemben nem is szeretnék váltani.
    Sok sikert, jó munkát, Tmax, ott, Vásárhelyen!

    És ez nem felkért hozzászólás, nem jutott volna eszembe bármit is írni, de az első kommentek oly negatívak voltak, hogy kénytelen voltam megosztani a saját, valós, évtizedes tapasztalataimat.”
  • 4. Hód 2013. október 13. 11:52
    „2. jacuzzi
    Hogy történhet ilyen egy Fogyasztóbarát városban? :)”
  • 3. pog 2013. október 13. 09:38
    „anno a márka kereskedőknek nagy volt a mellényük.."most!!!! egyébként a márka szervizekbe vinni az autót szervízre kész pénztárca gyilkolás..tévhit sok jó szakember a márka kereskedésből maszek lett és a munka színvonala ugyan olyan jó, de sokkal olcsóbb...”
  • 2. jacuzzi 2013. október 13. 09:11
    „Friss (kb 3 hetes) "élményem" velük kapcsolatban. Bemegyek, recepciónál senki,köszönök, hallózok, senki... Majd nevetgélés a távolabbról. Meglettek, a pénztár környékén nevetgél a csapat. Elmondom mire kérek árajánlatot. Ok, holnap küldik emailen. (ez csütörtökön délben volt) Mondanom sem kell, nem küldték. Hétfőn felhívom őket, ügyintézőt kérem: ...igen, én elmentem szabadságra!" Minősítsem? És mellesleg az ajánlatuk mintegy 30%-al (!!!!) magasabb egy szegedi cég ajánlatánál. Ezek a tapasztalatok alapján én személy szerint senkinek nem ajánlom őket.”
  • 1. bringa26 2013. október 13. 07:46
    „Ez a cikk erős túlzás! A múlthéten hívtam őket, hogy a Toyotámat vinném szervizre, és készségesen átirányítottak Szegedre, a volt Toyota szalonhoz, mert Vásárhelyen még nem állnak rendelkezésre. Köszi! Többet soha....”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nagyon megy a kis Kia GT

A Kia pro_cee'd GT 1591 köbcetiből hoz ki a 204 lóerőt, természetesen turbóval. Mindez 7,7… Tovább olvasom