Délmagyar logó

2018. 01. 21. vasárnap - Ágnes -3°C | 3°C Még több cikk.

Újracsiszolt Opel Zafira

A Zafirával az Opelhez kötődik az első igazán kompakt méretű, hétüléses egyterű személyautó, ami a kezdetekben még inkább 5+2 volt, s talán túlzottan szögletes is, de utat tört, s mára tízéves önmagát ünnepli egy nagyon korrekt modellel, és új dízelmotorral.
Korán felismerte az egyterű autók iránti keresletet az Opel, már 1997-ben bemutatták Frankfurtban az Astra formai jegyeivel megrajzolt, de annál nagyobb, jól variálható Zafirát. Ez volt az egyik első, kompakt méretű, hétüléses egyterű. Különlegessége a padlósíkba hajtható harmadik üléssor volt, akkor még gyerekekre méretezve. 1998 végére a szalonokba is megérkezett, 10 éves tehát a Zafira. Mi az utolsó generáció „újracsiszolt" változatát próbáltuk ki az erősebbik, új 1.7-es dízelmotorral, az Opel Rupesky jóvoltából.

A megjelenésekor oly szögletes Zafira mára sokat változott, harmonikusabb, csinosabb lett, a tervezők úgy lopták bele az Opel újkori designját, hogy egyáltalán nem lett darabos. Ha valaki úgy érzi, hogy az Astra Caravan magasságban „felhúzott" változatát látja, nem sokat téved, miközben teljesen egységes, szerethető formát mutat a kis buszlimuzin. Elől kifejezetten tetszetős, az oldalnézet is rendben van az enyhén emelkedő övvonallal, de hátul is a szép – valamelyest lecsapott – befejezés és a maximális tér kompromisszumát kereste a márka.

A megjelenésekor oly szögletes Zafira mára sokat változott, harmonikusabb, csinosabb lett. Fotó: Schmidt Andrea (galéria)

Belül is minden rendben van, a műszerfal és a középkonzol azonban inkább „felhasználóbarát", mint szépségdíjas, de a kezelőszervek döntően kézre esnek, logikus működtetésűek. De a Zafirát leginkább egyedi, Flex7 ülésrendszeréért szeretik a családok, melynek köszönhetően anélkül alakítható a belső tér, hogy egyetlen ülést is el kellene távolítani. Összesen 72 kombináció lehetséges. A középső üléssor például már-már elképesztő hosszon tolható előre is hátra, az optimális lábtér így könnyen biztosítható az ott utazóknak. A harmadik sor két „kisszéke" már nem is olyan kicsi, ott is elfér két átlagos felnőtt, a fejét és a lábát sem veri be, a kissé kemény és rövid ülésen. Persze, az egy tartalékot felvonultató kispályás focicsapatnak – 140 literes csomagtér így is marad – hosszabb úton azért a rotáció már ajánlott. Két üléssorral bőséges, 645 literes csomagteret kínál a Zafira, de ez egészen 1820 literig bővíthető, s akár 2,7 méter hosszú tárgyat is elnyel az autó.

Már 1997-ben bemutatták Frankfurtban az Astra formai jegyeivel megrajzolt, de annál nagyobb, jól variálható Zafirát. Fotó: Schmidt Andrea (galéria)

Említést érdemel még a hátsó traktus számtalan praktikus, figyelmes kényelmi kiegészítője, ami mind a nyugodt utazást szolgálja.

Opel Rupesky

Szeged, Fonógyári út 2-4.
Telefon: 62/558-400

opel@rupesky.hu
www.rupesky.hu

Az arculatfrissítésen átesett Zafira figyelemfelkeltő változása a két új 1,7 literes dízelmotor, 110 és 125 lóerővel. A korábbinál kultúráltabb járású motor erősebbik változata dolgozott a tesztautóba, teljes megelégedésünkre. Alapjáraton csak hidegen hallatta hangját, üzemmelegen oda kellett figyelni, hogy dízel, vagy benzines dolgozik a motortérben. A 125 lóerőhöz 280 Nm-es maximális nyomaték társul, igaz kicsit fent, 2300-as fordulatszámtól áll mindez a vezető rendelkezésére. Alul talán kissé nyomatékszegény, de hamar megszokható, hogy alapjárati fordulat felett induljunk el az autóval, s akkor biztosan nem fullad le.

A hatsebességes, masszív váltó jó nyomatékkiosztású, a 12,3 másodperces százas gyorsulás korrekt, s a 189 km/h végsebesség is rendben van egy családi kompakt egyterűtől. Vegyes fogyasztása 5,6-5,7 liter gázolaj száz kilométeren, de országúton könnyedén öt liter alá csökkenthető a Zafira étvágya. (Az már most könnyű megjósolni, hogy az erősebbik 1.7-es dízel fogy majd jobban, a 15 plusz lóerőért ugyanis mindössze 75 ezer forintot számít fel alapban az Opel.)

A már kilencféle motorral választható Zafira alapára 4,9 millió forint, egy 115 lóerős benzinmotorral és ötsebességes váltóval. Fotó: Schmidt Andera (galéria)

A kocsi jól autózható, egyenesfutása, kanyarstabilitása nem marad el a kategóriaátlagtól, s csak annyira billen, ami a magasabb felépítésnek köszönhető. A futómű hangolása – családi autóról lévén szó – inkább kényelmes, mintsem sportos, hosszabb távon sem fárasztó az utazás.

Ár/értékarány

A már kilencféle motorral választható Zafira alapára 4,9 millió forint, egy 115 lóerős benzinmotorral és ötsebességes váltóval. (Az általunk próbált modell alapban 5,75, a tesztautó Enjoy felszereltségével 6,15 millió forint.) A Zafirában széria a négy légzsák, a négytárcsás ABS fékrendszer, az elektromos és fűthető tükör, a teljes értékű pótkerék, a csomagtér illetve a hátsó üléssor elektromos csatlakozása. Az alapár persze optikai, mert légkondicionáló nélkül szinte senki sem vesz ma már ilyen értékű autót. A 350 ezer forintos csomagban viszont ezen kívül kormányról vezérelhető CD-s rádió, valamint első ködlámpa is található. De még így is versenyképes ajánlat az újracsiszolt Zafira.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Három a Renault-igazság

Renault újdonságok 2 címmel tesztvezetéssel egybekötött sajtótájékoztatóra hívta minap a… Tovább olvasom