Délmagyar logó

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -2°C | 7°C

USA: válságban az izomautó a menő

Az amerikai autóeladások (is) általában siralmas képet mutatnak, egy szegmens azonban szokatlanul sikeres; a The Wall Street Journal az izomautók visszatéréséről írt.
A gazdaság folytatódó gyengélkedése és a munkanélküliség növekedése ellenére, továbbá annak dacára, hogy a nyári roncsprémium program után az autóértékesítések erősen visszaestek az Egyesült Államokban, mind többen vesznek bődületes erejű utcai sportkocsikat, úgynevezett izomautókat.

A megszorult gyártók árcsökkentése nyomán tavalyhoz képest idén októberben 68 százalékkal több Ford Mustang, Chevrolet Camaro és Dodge Challenger talált gazdára. Az egész évet tekintve ennek a piaci szegmensnek az eladásai eddig 7,2 százalékkal növekedtek, miközben a legtöbb kategóriában két számjegyű volt a csökkenés. A szakemberek értetlenül állnak a jelenség előtt.

Chevrolet Camaro.
Chevrolet Camaro, USA-életérzés I.

Amerikában a sportkocsi kategóriába nagyon sok modell belefér, kezdve a 22 ezer dolláros Mazda Miatától egészen a Ferrari 599 Fioranóig, amelyhez 300 ezer dollárért lehet hozzájutni. A kereslet ezen belül, a szakma által a „közepes méretű sportos" kocsiknak nevezett alkategóriában növekszik.

Dodge Challenger
Dodge Challenger, USA-életérzés II.

Olyan, általában 300 lóerősnél erősebb motorral felszerelt, kétajtós, szűk hátsó üléses, feltűnő külsejű modellekről van szó, amelyek ára 30 ezer dollár alatt kezdődik. A gyártók ezekkel az autókkal nemcsak a tehetős középkorú vevőket célozzák meg, a potenciális vevők közé tartoznak a gazdag családok 20 éves gyerekei vagy az idősebb korosztály tagjai is. „Mindannyiunkat meglep, hogy a Camaro ilyen kapós" – jegyezte meg John Fitzpatrick, a Chevrolet marketing igazgatója. A 304 lóerős országúti véreb augusztus óta már 28 ezer dollárért hazavihető.

Mazda Miata
Itt kezdődhet az amerikai izomautó: Mazda Miata.

A közönségnek szánt izomautók gyártása az Egyesült Államokban az 1960-as években kezdődött, és sokan máig az amerikai autógyártás kiválóságának bizonyítékát látják bennük. Népszerűségük az 1970-es években tetőzött, később a szigorodó környezetszennyezési normák és az üzemanyag drágulása miatt piacuk minimálisra szűkült. A mai sportkocsik a 60-as évek legendás modelljeit idézik, az idősebb vezetőknek ezért vonzók, a fiatalabbak pedig átélhetik az akkori sebesség- és teljesítményőrületet.

Ferrari 599 Fiorano.
Hely a tetőn: Ferrari 599 Fiorano.

Szakemberek azonban rámutatnak: még ha tartós marad is az izmos sportkocsik iránti kereslet, ez nem lesz képes felemelni az amerikai autóipart, ugyanis a személyautók piacának sovány, mindössze 2 százalékos részét képezik.

Olvasóink írták

  • 4. floridaimagyar 2009. november 20. 04:07
    „Azert mi amerikaiak sem vagyunk komplettek ... Amikor mindenki zoldde akar menni meg hybrid kocsikat csinal mi meg leragadunk a nagyobb loereju sportkocsiknal, pickup-oknal es van-eknel es SUV-knal. Csak azzal ha valtoztatnak a stiluson szerintem 40%-kal kevesebb benzint hasznalnank fel .”
  • 3. franzvon 2009. november 18. 20:27
    „Énnemtudok óvasni, de a képeketjóllátomés ilyeneket autókat szeretnék...”
  • 2. Krampampuli 2009. november 18. 16:16
    „Én már a címet sem értem...”
  • 1. atti414 2009. november 18. 15:46
    „Akkor én is ilyet veszek :-))”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

20 éves Trabira alkudtunk a Cserepes soron

Bezúzták már őket? Egy udvaron rozsdásodnak, amióta a finom nyugati járgányok uralják az aszfaltot? Esetleg új gazdára várnak? Tovább olvasom