Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 4°C

Válságálló sportautók

Az első félévben 40 százalékkal esett vissza az eladott új személygépkocsik száma Magyarországon, miközben a sportautók értékesítése több mint 44 százalékkal emelkedett.
A Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) múlt héten publikált adataiból az is kitűnik, hogy a sportautók mellett a prémium terepjáróknál is növekedést mértek: 11 százalékkal több járművet adtak el az első félévben az előző év azonos időszakához képest.

Győző Gábor, az MGE elnöke az MTI-nek elmondta: ezekben a kategóriákban az ár nem befolyásolja a vásárlási szándékot, így a 3,6 millió magyar háztartásból még mindig van 6-8 ezer olyan, amely megengedheti magának, hogy ilyen gépjárművet vásároljon. ezzel együtt az értékesített személygépkocsik több mint 80 százaléka a kis- és alsóközép kategóriába esik, így a sportautók és prémium terepjárók piaci részesedése igen csekély.

A világon, s így Magyarországon is kelendő a Porsche.
A világon, s így Magyarországon is kelendő a Porsche.

Az értékesítés növekedéséről számolt be az első félévben a Porsche is: a márka importőre, a Porsche Hungaria az idén az első hat hónapban 57 Porschét adott el, míg tavaly ugyanebben az időszakban 51 darabot. A kocsik fele sportautó volt, a másik fele Cayenne luxusterepjáró. A márka idei teljesítményét az is megalapozta, hogy tavaly a válságtól függetlenül a tervezettnél alacsonyabb volt az értékesítés, mivel több megújított modell is az idei év első felében jelent meg a magyar piacon, és a vevők ezekre vártak.

Nem szentségtörés a dízel Porsche Cayenne.
Nem szentségtörés a dízel Porsche Cayenne.

Sikerrel mutatkozott be például az új dízel Cayenne luxusterepjáró. Ez persze ne csoda, hiszen a kategóriában a versenytársak – a BMW, a Mercedes és az Audi – által eladott terepjáróknak is több mint 90 százaléka dízelüzemű. Aradi Géza márkaigazgató nagy reményeket fűz az ősszel megjelenő modellhez, a Panamerához is. Az új coupé limuzinnak köszönhetően a Porsche a második félévben sem számol csökkenéssel.

A Nissan luxusmárkája, az Infiniti.
A Nissan luxusmárkája, az Infiniti.

A héten nyitott új szalont Budapesten a Magyarországon új luxus autómárka, az Infiniti forgalmazója. A Nissan prémiummárkájának kizárólagos forgalmazásáról márciusban írták alá a szerződést az Infiniti Europe-pal. Nagy Dávid, az Infiniti magyarországi márkaigazgatója elmondta: hosszú távra terveznek, és az első évben a márka felépítése és megismertetése lesz a céljuk. 2010-től kezdik el forgalmazni környezetbarát dízel és hibrid modelljeiket, amelyektől a forgalom emelkedését várják.

Olvasóink írták

  • 2. 620829 2009. július 21. 22:41
    „A MÁSODIK PROBLÉMA PEDIG A BODZATERMÉSBEN KERESENDŐ...”
  • 1. 620829 2009. július 21. 22:40
    „A GOND AZ, HOGY MÉG USÁBAN PÉLDÁUL EGY ÚJ 3000C3-ES ÚJ CAMARRÓ 4 MILLA NÁLNK MAJD 4-SZEREWSE...NO INKÁBB ERRŐL KÉNE ÍRNI KEDVES SZERKESZTŐ ÉS ÚJSÁGÍRÓ ÚRAK...EZ AZ IGAZI UNDORMÁNY....”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megszűnik a zöldkártya

Januártól várhatóan összevonják az autók környezetvédelmi ellenőrzését a műszaki vizsgával, ezzel megszűnne a zöldkártya. Tovább olvasom