Délmagyar logó

2017. 10. 20. péntek - Vendel 9°C | 24°C Még több cikk.

Válságiparág: már a Suzukihoz is autógázt kérnek

Szeged - Egy lengéscsillapító-visszahívás tartotta a lelket az elmúlt évben a Suzuki szervizekben, de profitálnak a drága üzemanyag miatti autógázos átalakításból és a banki visszavett autók forgalmazásából is.
Százhúszezer Swiftet hívott vissza a Magyar Suzuki tavaly év végén, az Esztergomban gyártott, 1997 és 2002 között készültek közül, mert a magyar beszállítású (BERVA) első lengéscsillapítók rozsdásodása miatt a keréktartó csonk leválhatott. Azóta márkaszervizek több tízezer autón japán alkatrészre cserélték a lengéscsillapítót.

– Úgy kellett nekünk ez az akció, mint egy falat kenyér – mondja Veszprémi Károly, a „legöregebb" szegedi Suzuki márkakereskedő, aki már csak az ikeszes Nagy Attilával és a C-Mobilos Kuti Pállal együtt tartja a frontot az elsők közül.

Fotók: Karnok Csaba
Fotók: Karnok Csaba

– Gesztus a Suzuki részéről, hogy ilyen idős autókra is kiterjesztette a visszahívási akciót, jó néhány más márkánál már a második lengéscsillapítót is kicserélték, ezek viszont bírják, nem folyik belőlük az olaj – mondta még az év elején egy másik szakember, amihez Veszprémi Károly hozzáteszi: talán látta a márkakereskedések nehéz helyzetét a Suzuki és adott egy kis munkát a szervizeknek. Ami persze nem is volt olyan kicsi, csak az Algyői úton több mint hatszáz autó járt, akadt nap, hogy hét darab is. – És akadt olyan autó, amelynek értéke megduplázódott a cserével – mondja a szakember, s ami igaz is lehet, ha az eredeti alkatrészekkel történő javítás normál tarifája közel járt volna a 100 ezer forinthoz.

Szervizvezetője segítségével azt is hozzáteszi, hogy maximum 10-15 százaléknál volt olyan állapotban a lengéscsillapító, hogy a szakember magától is a cserét javasolta volna.

Az közismert, hogy az autóeladásokban a Suzukit érintette legjobban a válság, ezért jött jól a szervizeknek a munka, de itt nem állhattak meg. A Veszprémi Autószalon is előremenekült, lassan egyéves a vizsgasoruk, s hamarosan elkezdik az autógáz (LPG) hivatalos beszerelést.

Ugyancsak válságiparágnak számít a banki visszavett autók forgalmazása. A márkakereskedők elmennek a bank, a lízingcég telephelyére, licitálnak, így generálnak maguknak forgalmat és árrést.
Az mondani sem kell, hogy ez is válságiparág, olyan mértékben szabadultak el az üzemanyagárak, hogy egyre több suzukis kezdett el érdeklődni. Belevágtak a beruházásba, amely az autósoknak közel negyven százalékos kilométerköltség csökkentést is jelenthet és 15-20 ezer kilométer alatt megtérül.

Ma már a parkolóházakba is bele lehet hajtani az új gázrendszerekkel, s így lesz az itt átalakított, pótkeréktankos, jellemzően az olasz Landi Renzo rendszerrel szerelt autókkal is. Itt negyven fokos vízhőmérsékletig benzinnel megy a motor, utána vált át automatikusan és nem észrevehetően az LPG-re. Csak nehogy itt is hozzányúljon a jövedéki adóhoz a kormányzat.

Olvasóink írták

  • 2. emese03 2011. december 04. 20:13
    „Sok sikert az újításokhoz ! Remek csapat Veszprémi féle SUZUKI ! Kívánok nekik kellemes ünnepeket!!”
  • 1. tigris15 2011. december 01. 20:27
    „Ezaz Gergö!Csak így tovább!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nőtt a használtautó import: 12 év a hazai állomány átlagéletkora

Egyre komolyabb méreteket ölt a magyarországi használtautó-import: már minden második, itthon… Tovább olvasom