Délmagyar logó

2017. 04. 25. kedd - Márk 6°C | 20°C Még több cikk.

Versenyképes a 4×4-es Opel Antara

Bő két évvel ezelőtt, rácfelvarrás után tesztelték a szakújságíró kollégák a napokban szerkesztőségünkben járt Opel Antarát – vagyis a modell nem újdonság, 2014-ben jön is a következő generáció. Azért fogtuk be egy rövid tesztre, hogy megtudjuk, mit kínál az ár/értékarányban óriásit javuló, öszkerekes szabadidő-autó.
Nem akar agresszív lenni az Antara, nem is az, az élek, illetve a legömbölyítések versenyében az utóbbiak dominálnak. Elöl minden rendben van, kellően opeles a front, hátul nekem egy kicsit talán egyszerű az autó. A kettő között azonban teljesen hibátlan, s óriási térkínálattal várja vezetőjét és utasait. Miután hátul nincs érdemi púp középen, hárman is elférnek a második üléssoron. Egy 180 centiméter magas vezető mögött ülve közel 25 centi marad a térdeknek, s ezzel – a szaksajtó szerint – legfeljebb az óriás egyterűek, a felső középkategóriás modellek tudnak versenyezni. A belső burkolatok, illesztések korrektek, minden a helyén van, a vezető kezére esik, a középkonzol nekem talán túlságosan is funkcionális – igaz, nem is itt akar szépségversenyt nyerni a márka.

Opeles - szemből minden rendben van. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Az általunk próbált modellben a 2.2 literes dízel dolgozott, 163 lóerővel, ami megfelelően mozgatta az autót. A 12 másodperces százas gyorsulás és a 182 kilométer/órás végsebesség nem kiemelkedő, aki tempósabban akar menni választhatja a 184 lóerős dízelt is. A hatsebességes automata váltó kulturáltan dolgozik össze motorral, kézi állásban is kapcsolható és persze bolondbiztos. Ami érdekesség, hogy az elmúlt években tesztelt automatáknál kézi állásban is visszatett 2-4 fokozatot magától a váltó, ha adtunk az autónak egy kövér gázt – úgymond, felülbírálva a kézi állással „szórakozó" vezetőt –, az Antara ezt nem teszi és nem tudni, miért. Tessék tehát automata állásban használni, mint ahogy a vezetők 99-100 százaléka amúgy is teszi.

 Belbecs - tetszetős vonalak, egyszerű középkonzol. Fotó: Kovács András (képgaléria)

A szabad magasság nem kiemelkedően nagy, így az Antara inkább többhasznosítású családi jármű, és nem kemény terepjáró. Korrekt viszont a Haldex-rendszerű, automatikusan kapcsolódó 4×4 hajtás – alapban csak az első kerekekre küld nyomatékot az Opel. Sárba nem volt szívünk vinni az autót, a töltésen viszont egy kicsit próbálgattuk a lejtmenetvezérléssel szerel Antarát. Szépen küzdi le az emelkedőt, lefelé pedig kultúráltan ereszti magát az Opel, nem kell a féket taposnia a vezetőnek. Szóval: síeléshez kéne.

Az egyik szakportál nagyon elégedett volt az erősebb dízellel szerelt Antara zajszintjével: „az Opel terepjárója 130 kilométer/órás sebességnél 72 dB(A) értékkel a Lexus CT 200h szintjén áll."

4X4-es hajtás - ez bizony felmászott.  Fotó: Kovács András (képgaléria)

Az általunk próbált modell alapára 8,76 millió forint amihez hozzájön még négyszázezer, egyebek között a fedélzeti számítógépért, a tempomatért, a parkolóradarért, a 18-as alufelnigarnitúráért, a metálfényért és a pótkerékért. A kedvezményes vételár azonban 9,16 helyett 6,3 millió alatt marad, ami jó ajánlat, ha felsoroljuk a lényegesebb kényelmi és biztonsági extrákat. ESP, távirányítós központi zár, elektromos állítású és fűthető tükrök, kétzónás automata légkondi, elektromos szintszabályozás, négy elektromos ablak, 6 légzsák, CD-s rádió 7 hangszóróval és MP3-mal, fűthető ülés, elektromos parkolófék – természetesen egyebek között.

Egy tágas, német, négykerékhajtású autóért ez egészen korrekt ajánlat.

Hely a tetőn.  Fotó: Kovács András (képgaléria)

Olvasóink írták

  • 1. A80 2013. szeptember 28. 09:56
    „Mennyit fogyaszt egy ilyen autó, különösen autópályán? Úgy hiszem ez lehet a legnagyobb hátránya, és a cikk erről hallgat...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

VW-üzem nyílt Kínában

Újabb üzemet nyitott szerdán Kínában a Volkswagen. Tovább olvasom