Délmagyar logó

2017. 06. 27. kedd - László 19°C | 33°C Még több cikk.

Volkswagen Caddy EcoFuel: 9000 kilométer, 419 euróból

Európa 24 államán keresztül összesen 9000 kilométert tett meg egy Volkswagen Caddy EcoFuellel Gerhard Plattner osztrák újságíró. Eközben mindössze 419 eurót költött üzemanyagra, feleannyit, mint egy hasonló, benzinmotoros jármű esetében.

Plattner útjának célja az volt, hogy bebizonyítsa, egy szériakivitelű, 109 lóerős Caddy EcoFuellel környezetbarát és gazdaságos módon körbe lehet autózni egész Európát. Ezenkívül fel szerette volna hívni a figyelmet arra is, hogy milyen jó a földgáz-kúthálózat (Compressed Natural Gas, röviden CNG) kiépítettsége egész Európában.

Az osztrák újságíró számtalan hosszú távú- és fogyasztási-rekordút, valamint extrémteszt kapcsán vált híressé. Ezekkel már többszörösen bebiztosította helyét a Guinness Rekordok Könyvében, többek között mint a világ legsokoldalúbb autóvezetője.

A túrát Gerhard Plattner 2007. március 19-én a Stuttgart közelében fekvő Schweiberdingenben található Bosch fejlesztőközpontban kezdte. Az út során a tapasztalt autós többek között megfordult Hollandiában, Belgiumban, Luxemburgban, Franciaországban, Svájcban, Olaszországban, Szlovéniában, Horvátországban, Szerbiában, Bulgáriában, Romániában, Magyarországon, Ausztriában, Szlovákiában, Csehországban és Svédországban. Probléma soha nem akadt: "a földgázhálózat lefedettségének kevés hiányossága, mint amilyenekkel például Kelet-Európában találkozhatunk, nem okoznak problémát. Ugyanis amennyiben kiürül a földgáztartály, az elektronikus Bosch NG-Motronic motorvezérlés automatikusan átkapcsol a földgázüzemről benzinellátásra", mondja Gerhard Plattner. Mindössze Szerbiában, Romániában és Litvániában kellett néhány rövidebb szakaszon benzint használnia Plattnernek.

Plattner 2006 decemberében már bebizonyította a sarkkörhöz vezető útjával, hogy a Caddy EcoFuel a tél kihívásainak megfelel. A földgázhajtású Caddy gazdaságossága és a környezettel való összeegyeztethetősége azonban újra és újra lenyűgözi: "A széndioxid-kibocsátás földgáz égetése esetében lényegesen alacsonyabb a benzinénél. A Caddy EcoFuel CO2 kibocsátása 157 g/km, ez 21 százalékkal alacsonyabb az 1,6 literes benzinesnél (198 g/km) és hat százalékkal kevesebb, mint a 77 kilowatt teljesítményű TDI-é (167 g/km). Mindezeken felül nincsen semmiféle részecske-kibocsátás. A leginkább lenyűgöző azonban mégiscsak a fogyasztás, amely pont a felére csökkent."

(Forrás: vwh.hu)

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Skoda hódít Angliában

Az új Skoda Octavia az Auto Express Driver Power felmérése szerint, a 2007-es év legjobb autójának… Tovább olvasom