Délmagyar logó

2017. 02. 27. hétfő - Ákos, Bátor 1°C | 13°C Még több cikk.

Volkswagen Polo teszt: mindent tud, amit a nagyok

Egy budapesti retúr erejéig kipróbáltuk a 2010-es Év Autóját, a Volkswagen Polót – a hozzá talán leginkább illő, a konszern egyik kedvenc motorjának számító 105 lóerős TSI benzinessel futtattuk meg az esztendő legmelegebb napján.

Amikor a Polo az Év Autója lett, a Toyota szuperminijével, az IQ-val vívott nagy harcot, de ott lihegett még mögötte az Astra is, ám ez utóbbinak a márka egy évvel korábbi Insignia -győzelem nagyban csökkentette az esélyeit. A szakértők abban egyetértettek, hogy nem feltétlenül a legizgalmasabb modell győzött, ám az elsőség mindenképen megérdemelt, hiszen a mindig korrekt kisautó valóban nagyot domborított az új Polóval.


Van valami szemtelen magabiztosság is abban, hogy a VW-csoport ilyen, talán már túlságosan is egységesnek tűnő dizájnnal gyártja modelljeit a Polótól a Passatig. Legutóbb, amikor a Jettát teszteltem, utánam jött egy kolléga  a Porsche Szegedtől, akitől meg is kérdeztem, hogy befogtak még egy Jettát, ám kiderült az éppen egy Passat, de lehetett volna éppen Golf is.

Ezzel együtt – vagy talán éppen ezért – a Polo vonalai letisztultak, elegánsak, úgy férfiasak, hogy a hölgyek továbbra is szeretik, s kategóriájában méretei is rendben vannak. Egy átlagos kétgyermekes család évente maximum kétszer, háromszor találhatja szűknek, a nagy nyaralásnál vagy a telelésnél. Minden más esetben, így egy hosszú hétvégéhez is bőven elegendő, amúgy meg besegíthet a tetőbox.

A belső tér igényes, a műszerfal visszafogottan elegáns, talán a vörös megvilágítás nem illik annyira az autóhoz, valamint a rádió kijelzőjének olvashatósága nem igazán tökéletes éjszaki üzemben. Ezen túl minden funkcionálisan kényelmes, a burkolatokon, a kidolgozás minőségén sem spóroltak a Polónál.


Az általunk próbált Comfortline felszereltség modellben a konszern egyik üdvöskéje, az 1.2-es 105 lóerős TSI motor tette a dolgát gyakorlatilag kifogástalanul. Ez a motor a Polo indulásakor még nem állt rendelkezésre, csak később került a palettára, ahonnan idővel eltűnt a 60 lóerős belépő benzines, hogy maradjon a 70 lóerős.

Az autó ezzel a motorral több, mint meggyőző, a négyhengeres turbós erőforrás maximális nyomatéka 175 Nm, s ami nagyon fontos, ez más 1550-es fordulattól rendelkezésre áll, s nem is fullad ki 4100-ig. A 9,7 másodperces százas gyorsulás és a 190 km/h-s végsebesség bőven elegendő ebben a kategóriában. Országútra 4,5, vegyes fogyasztásra 5,3 litert ad meg a gyár, s ebben nincs okunk kételkedni.

Alattunk Budapestre menet 6,2 litert fogyasztott, közel sztrádatempónál és végig bekapcsolt légkondicionálóval, úgy 28 fokos külső hőmérséklet mellett. Visszafelé 10 fokkal több volt, itt jellemzően 120-as tempónál evett 6,1 litert, természetesen végig erősen dolgozó légkondi mellett. Arról, hogy mit jelent fogyasztásban a légkondicionálás 38 fok mellett elég az alapjárati étvágyat figyelni. Bekapcsolt hűtés mellett 1,3 liter/órát mutatott a fedélzeti komputer, e nélkül 0,7-0,8 litert, vagyis mindig volt közte masszív öt deciliter.


A futómű eltalált, korrekt, nem túl puha, és nem is keményen sportos a felfüggesztés. Az autó jól vezethető, a menetstabilizáló kellő időben avatkozik be, ha a sofőrt elragadná a hév.

A műszaki tartalmat tekintve kategóriájában mindenképpen versenyképes a VW Polo, a többi már az áron múlik. Tudja ezt a márka is, le is vitte hárommillió alá a 70 lóerős modell belépőárát. És ez a Trendline felszereltségi szint korántsem jelent fapadot, hiszen elektromos első ablakot, központi zárat, ESP-t, klímát, 4 légzsákot, 4 hangszórós rádiós CD/MP3 lejátszót is kap pénzéért a vásárló.

Olvasóink írták

  • 4. deszkás 2011. december 28. 20:24
    „A Fábiánál is ismeretlen az olajutántöltés.620829! Az év autójáról beszélsz? Ha igen, akkor ez viccnek is rossz.”
  • 3. 620829 2011. szeptember 01. 20:58
    „Ebbe is kell majd félúton mgállva olajat pluszban rátölteni......mondták a T% átadásakor-olajat is kaptam...de komolyanmegijedtem-mikor kijelezte....hogy tölts belém olajat....előtte csak japánkáim voltak....és ott az olajfogyás ismeretlen volt!”
  • 2. Stif 2011. szeptember 01. 12:27
    „1. gszlaszlo 2011.09.01. 09:31

    Lehet hogy azért, mert a ©kodat 2000 óta 100%-ban tulajdonolja a VW (továbbá: Audi: 99.55%, Lamborghini: 100%, Bentley: 100%, Bugatti: 100%, SEAT: 100%, Scania: 70.94% szavazati jog, MAN: 55.9% szavazati jog)? Szóval nem meglepő, hogy vannak átfedések.”
  • 1. gszlaszlo 2011. szeptember 01. 09:31
    „Pont olyan a lámpakapcsolója, mint a SKODA FABIÁNAK!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ősszel jelenik meg az első hazai járműipari kiadvány

Az autopro.hu kiadványa nem reklám-, hanem bemutatkozási lehetőséget kínál a résztvevő vállalkozásoknak. Tovább olvasom