Délmagyar logó

2017. 03. 24. péntek - Gábor, Karina 10°C | 21°C Még több cikk.

XC60 Concept: A Volvo jövője

A vas jelét közel két éve kezdte újra használni a Volvo. Ennek mérete most megnövekedett, és még jobban erősíti a márka imidzsét.
Az XC60 Concept a jövő autója. Nem csak azt mutatja meg, hogy milyen lesz a Volvo Cars következő XC modellje, hanem tele van olyan innovatív megoldással és formatervezési elemmel, melyek meghatározzák majd a jövő Volvóit. A Volvo Cars formatervezési igazgatója, Steve Mattin és csapata úgy tervezték az XC60 Conceptet, hogy közben fontos célra összpontosítottak.

Nagyméretű vas jel a hűtőrácson

A vas jelét közel két éve kezdte újra használni a Volvo. Ennek mérete most megnövekedett, és még jobban erősíti a márka imidzsét. A trapéz alakú hűtőrácsba beágyazott nagy méretű vas jel világosan mutatja, hogy a jövő már megérkezett a Volvónál. A hűtőrács két oldalán elhelyezkedő, egymással szöget bezáró helyzetjelző fény a jövő Volvóinak márkajegye lesz. A fényszórókkal és a lendületes sárvédőkkel együtt agresszív megjelenést sugároznak, és kiemelik a motorháztető klasszikus V formáját. Az integrált első és hátsó kartervédők elegánsan, de mégis egyértelműen jelzik, hogy ez a kocsi elsősorban crossover, hangsúlyozott „onroad" tulajdonságokkal. Különösen oldalnézetből tűnnek föl azok a kidolgozott, emocionális vonalak, melyek fontos szerepet játszanak Steve Mattin jövőbeni formatervezési irányvonalában. Az izmos XC-megjelenést a kocsi alsó felén húszcolos kerekek, kimunkált kerékjáratok és alumínium koptatócsíkok emelik ki. Az ablakok karcsú profilja és a lendületes tetővonal viszont sportkupés jelleget kölcsönöz a kocsi felső részének. Elegáns, high-tech utastér Az XC60 utasterének dizájnja legalább olyan merész, mint a kocsi külsejéé. Ez különösen vonatkozik a műszerfalra, a lebegő középkonzolra, és a karcsú, látszólag lebegő első- és hátsó ülésekre. Az utastér domináns anyaga a bőr és az alumínium. A felső rész tipikus skandináv világosságot áraszt, míg az alsó rész kontrasztos kávébarna színű. Steve Mattin csapata sok energiát fektetett az utaskabin megvilágítására. Céljuk az volt, hogy funkcionális fényterületeket képezzenek ki, és jó hangulatot keltsenek, egyfajta hangulatvilágítással, mely nyomatékosítja az XC60 modern atmoszféráját.

Szárnyas műszeregység

A műszeregység kerek főműszere szárnyas rovarra emlékeztet. A kerek analóg kilométerórát két digitális szárny veszi körül, melyek kijelzőjén további információk olvashatók le. A műszerfal és az új kormánykerék jól harmonizál az időközben ismertté vált lebegő középkonzollal, melyet ebben az autóban a vezető felé fordítottak. A konzol ebben az autóban még vékonyabb, mint a széria modellekben, így mögötte még több rakodóhely keletkezik. „Az iPod-ok háza által ihletett felület szinte olyan, mint egy puha hófal. Ezt fém keret veszi körül, mely kiemeli az aszimmetrikus formát. A gombokat és a kapcsolókat tökéletesen integráltuk a felületbe, így a navigáció, és az információ „láthatatlan" képernyője csak akkor jelenik meg, ha bekapcsolták, ilyenkor látványos villogással hívja fel magára a figyelmet. A képernyő képe hátulról lett megvilágítva, így a középkonzol az utastér innovatív csúcspontja lett" - mondja Steve Mattin. A négy forgatógomb is a bekapcsolódási fázis alatt „éled fel". Az összes többi kezelőszerv érintőkapcsolós. A sebességválasztó kapcsoló is újítás, olyan tolókapcsolóval oldották meg, mint amilyet a hangmérnökök keverőpultján találhatunk. Az ajtók kapcsolótáblái is hasonlóak a középkonzoléhoz.

Karcsú ülések


A Volvókat az egész világon ismerik kényelmes, és ergonomikus üléseikről. Az XC60 Concept-ben tovább fejlesztették az üléseket, melyek karcsú, aszimmetrikus vonalvezetése még nagyobb kényelmet nyújt, különösen ki- és beszálláskor. A világos színű ülések szinte lebegnek a sötét padló felett. Az összes ülésben integrált biztonsági övet találunk. Az első és hátsó ülések fejtámláiban és háttámláiban is bemélyedést képeztek ki a hölgy utasok lófarok frizurájának. Ez a megoldás néhány éve a Volvo YCC-ben (Your Concept Car) mutatkozott be, és az XC60 Conceptben végighúzódik az üléstámlán, így az jobban szellőzik, és hátrafelé is jobban ki lehet látni. Ebben a bemélyedésben is hangulatfény világít. „Ha a vezető hátrafordul, akkor átlát a saját ülésén, a hátsó ülés háttámláján, és a rakodóajtó alsó részén. Ez a megoldás biztonságosabbá teszi azokat az autókat, melyek magassága korlátozza a kitekintést hátra" - magyarázza Steve Mattin. A hátsó üléstámlákban kiképzett mélyedésekben ugyanolyan rögzítőpontokat helyeztek el, mint a csomagtér padlóján. Ez egy sor lehetőséget nyújt arra az esetre, ha valaki kiegészítőket, vagy különféle csomagokat akar rögzíteni. Emellett még - a hátsó ülés alatt - külön rakodóhelyet képeztek ki az XC60 Concepthez tervezett bőröndkészletnek, így azokhoz a hátsó ajtókon keresztül kényelmesen hozzá lehet férni.

Automatikus fékezés

Ha az elöl haladó jármű hirtelen lefékez, és a City Safety úgy érzékeli, hogy baleset történhet, akkor megnöveli a nyomást a fékrendszerben. Ezzel lehetőséget ad a vezetőnek arra, hogy fékezéssel vagy kikerüléssel elkerülje az ütközést. Ha pedig a rendszer ütközés közeli állapotot érzékel, akkor automatikusan lefékezi az autót. A City Safety 30 km/órás sebességig működik. Ha a két kocsi közötti relatív sebességkülönbség 15 km/óra alatt van, akkor a rendszer segítségével teljesen elkerülhető az ütközés. 15 és 30 km/órás sebességkülönbség között a hangsúly a sebesség lehető legnagyobb csökkentésén van, az ütközés előtt.

A jövő ígérete

„Akár azt is mondhatnánk, hogy ez lehet a C30 tulajdonosok következő autója. Ugyanolyan sportos és izgalmas, de lényegesen sokoldalúbb. A kiállított tanulmányautó megmutatja, hogy milyen lesz majd az „igazi" XC60-as" - mondja Fredrik Arp, a Volvo Cars elnöke és ügyvezetője. A tervek szerint az új Volvo XC60-as 2009 elején kerül az autószalonokba.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Próbaúton a Volvo S80-as öthengeres turbodízelével

Nyáron mutatkozott be a Volvo új zászlóshajója, az S80-as. A D5 Summum felszereltségű változatot… Tovább olvasom