Délmagyar logó

2017. 05. 25. csütörtök - Orbán 13°C | 21°C Még több cikk.

1,1 milliárd forintért vásárol a Magyar Posta kerékpárokat

A Magyar Posta Zrt. 1,1 milliárd forintért 4.800 kerékpárt és 30 kerékpár-utánfutót vásárol, az ár magába foglalja az eszközök öt éven keresztüli karbantartását és eseti javítását is.
A Közbeszerzési Értesítő szerint az európai uniós nyílt közbeszerzési eljárást a győri székhelyű Cronopont Kft. nyerte el nettó 1,097 milliárd forintos ajánlatával. A másik pályázó, a debreceni központú Piremon Kht. 1,167 milliárd forintos ajánlatot tett.

A vállalkozási szerződés szerint a nyertesnek 640 váltós kerékpárt (245 darabos opcióval), 4.148 váltós biciklit (1.676 darabos opcióval), 30 kerékpár utánfutót kell leszállítania. Az ötéves karbantartást is magába foglaló szerződésben szerepel 150 millió forint keretösszegig eseti javítások elvégzése is.

Tomecskó Tamás, az MP szóvivője elmondta: az eljárás nyertese a kifejezetten postai igények alapján Szlovéniában kifejlesztett KRPAN típusú kerékpárt szállít, amely ma már számos ország postai kerékpárjaként bizonyítja, hogy alkalmas postai kézbesítő kerékpárnak.

Ezt a típust alkalmazza jelenleg a szlovén, a horvát és az észt nemzeti posta, és a magyar mellett jelenleg finn postai megrendelés teljesítése is folyik. A gyártó francia postai érdeklődésről is beszámolt.

A kerékpár teljes felszereléssel 28 kilogramm súlyú. Különösen erős alumínium vázzal, erősített villákkal, nagyszilárdságú monoblokk hajtóművel rendelkezik. A kerekek könnyű alumínium abroncsokból és minden évszakban jól használható, kevlár betétes köpenyekből állnak. A pedálok csúszásmentesek, a nyereg kielégíti a magas szintű ergonómiai igényeket is.

Tomecskó Tamás kiemelte, hogy a kerékpárok két változatban kerülnek a Magyar Postához, az egyik hagyományos, egysebességes kivitelű, a másik pedig tartalmaz egy 3 sebességes Shimano Nexus agyváltót.

Olvasóink írták

24 hozzászólás
12
  • 24. Közbeszerző 2008. január 13. 23:03
    „Kedves Kézbesítő!
    Nagyon sokmindenre igyekeztünk gondolni. Kérem, higgye el, nem csupán az íróasztal mellett dolgoztunk. Több postát, kézbesítőjárást felkerestünk, kértünk véleményeket, javaslatokat levélben, kérdőíveken és személyesen is. Kipróbáltunk többfajta kerékpárt is itthon és külföldön is (saját költségünkön, mert sajnos postai vezetőink nem segítették ezt a törekvést). Természetesen mindez a szakirodalom tanulmányozása mellett. Mindezek után sikerült ezt a követelményrendszert megalkotni, aminek a KRPAN végül megfelelt, és nyert is. Én lemértem egy mérlegen a napokban egy Csepel Hattyú kerékpárt. Minden felszerelés nélkül csupaszon volt 30 kg (a táskatartó keret sem volt rajta). A KRPAN teljes felszerelésével, dobozokkal stb. 28 kg (nagyrészt aluminium részegységekből áll). És kollégáink tesztje alapján még ez a 28 kg sem érezhető menet közben és sztenderre állítás közben sem. A kerék duplafalú, a gumi nagyon drága kevlár betétes Kenda márkájú abroncs. A duplafalú felninek és a kevlárnak köszönhetően minimális lesz a defekt esélye. A szervízhálózat pedig, ami szintén a megkötött szerződés része, a gumicserére is vonatkozik, az alkatrész utánpótlás minden ilyen kerékpár használati helyén biztosított. Mindezek mellett szervezett tartalékállomány kialakítása is várható. Tudom, hogy jelenleg igen sanyarú sorsa van a kerékpáros kézbesítőknek, és éppen ezen kívánunk nagyon pozitív irányban változtatni. Bármilyen részletes információt szívesen megosztok Önnel, és szívesen igyekszem személyes problémáiban segítségére lenni (a 22. sz. hozzászólásban hivatkozott e-mail címen).”
  • 23. Egy kézbesítő 2008. január 07. 14:15
    „Közbeszerző!
    Mint kézbesítő azt szeretném megkérdezni, hogy gondolt-e valaki arra, hogy a megpakolt kerékpárt kitudja majd megmozdítani, a stenderre felállítani/lebillenteni, netán egy dombon feltolni ( mert tekerni nem fogja senki)? Én 65 kg vagyok. Eztán ugyan ennyit kell majd emelgetnem? 11km-t teszek meg naponta, több tízszer emelem sternderre a bicajom. Hogy a kerékpár gumija fogja bírni azta súlyt amit a váz könnyedén elbír? Jelenleg hetente cseréljük itthon a gumit ( aminek az árát nem térítik meg), mert állandóan defektes. Ha valamilyen különleges gumi kell majd hozzá betudom szerezni? Hogy vidéken is tudja garantálni a karbantartást? Most nekem kell a karbantartásáról gondoskodni és a költsége is engem terhel.A férjem (akinek semmi köze a postához)késő este szereli, mert másnap dolgozni kell mennem, tartalék kerékpár nincs. Nagyon nem aggódom, a most használt bicót is 4 év munka után adták, addig a sajátomat használtam.”
  • 22. Közbeszerző 2008. január 04. 23:30
    „Josh, természetesen lehetséges akkor is, ha Győrben is lesz belőle, csak egyelőre nem tudom megmondani, hogy ez mikor lesz. Bár a TUV-nél vizsgált mintadarabok valószínűleg Győrbe fognak kerülni úgy a hónap második felében valamikor.
    Yozsika, Bp-en a raktárban jelenleg van 33 darab váltós, így már most van mód rá, hogy kipróbáld.
    Mindössze dobjatok egy e-mailt a Laci_41@freemail.hu címre, egyrészt azért, mert névre szólóan írom meg, hogy hova kellene mennetek és ott kit kell keresnetek, másrészt benneteket is név szerint be kell, hogy jelentselek ezeken a helyeken azért, hogy beengedjenek.”
  • 21. yozsika 2008. január 04. 10:33
    „Sziasztok!
    Mint olvastam, meg lehet tekinteni a szóban forgó kerékpárokat.
    Kerékpáros üzletágban dolgozok, még szimpla érdeklődés képpen is megtekinteném a szerkezeteket.
    Hol lehetséges mindez Bp.-n?”
  • 20. Josh 2008. január 03. 22:02
    „Közbeszerző, én szívesen megnézném, de lehet-e, ha majd Győrbe is jut belőle?”
  • 19. Közbeszerző 2008. január 03. 21:15
    „A hírcsatornákkal az a baj, hogy semmi nem történik éppen az országban, ezért ez lett a gumicsont. Tegnap reggel Tomecskó Tamás postai szóvivőt Bochkor nem engedte meszólalni a Sláger rádióban, nyilván szerinte jobb, ha rejtélyes szenzáció marad az ügy (amúgy nagyon bunkó módon is viselkedett Bochkor).
    Egyébként ha valaki jó szándékkal szeretné közelebbről megnézni a szóban forgó kerékpárt, vagy ki is próbálná, szívesen lehetővé teszem. Egyelőre Bp, Pécs, Szeged, Sopron, Miskolc és Debrecen városokban lehetséges. Csak az a kérésem, utána őszintén mondjon véleményt.”
  • 18. myke69 2008. január 03. 18:36
    „Nekem pl 950e HUF-ba került a bringám, úgyhogy szerintem rendben van a 130e HUF-os ár, ha tényleg komoly kerékpárokról beszélünk. Ha valaki mindennap ezt használja megérdemli, hogy minőségi eszközt kapjon. Ez olcsóbb, mint egy pc, pedig az valószínűleg van minden irodai postásnál, mégsem háborognak....”
  • 17. András 2008. január 03. 12:18
    „Közbeszerző, korrekt a tájékoztatásod, kár, hogy a hírcsatornák nem képesek erre.”
  • 16. Közbeszerző 2008. január 03. 11:36
    „Sajnálom, hogy Josh kivételével az én gazdagodásomat látjátok ebben az egészben. Persze ez a mai magyar valóság ismeretében érthető is. De ezúttal nincs igaza, aki így gondolja. Sajnos, ez a mi kis országunk, ahol az már fel sem merül az emberekben, hogy valaki mindössze a munkaköri feladatát akarja jól végezni a havi nem valami egetverő fizetéséért. Szívesen bemutatnám, milyen "gazdagon" élek most és ezek után is a 43 nm-es egyszerű kis lakásomban, milyen "jómódúan" járok a 12 éves autómmal. A sajtó remekelt ezúttal, magam is meglepődtem rajta, hogy mire képes. Vajon hány ilyen álszenzáció lehet még a köztudatban, ami hasonlóan hamis adatokon alapul?
    Az ár első hallásra valóban megrázó lehet annak aki eddig csak hobbicélra vásárolt kerékpárt (bár piackutatások alapján eredetileg is 100-120 ezerrel terveztünk), azonban lássuk be, hogy ez a beszerzési ajánlatkérés Az Unió 27 nyelvén megjelent a TED nevű nyilvános rendszerén, ezen kívül a magyar Közbeszerzési Értesítőben és a posta nyilvános webhelyén is. Tehát az nem tett ajánlatot, aki nem akart. Meglepő volt számunkra is, hogy a klasszikus magyar kerékpárcég a Schwinn-Csepel nem jelentkezett, pedig vártuk, higgyétek el. Láthatjátok magatok is a KÉ-ben, hogy csak műszaki feltételek voltak, még referenciát sem kértünk, hogy minél szélesebb legyen a verseny. Két cég adott ajánlatot, ezeket a törvény szerint nyilvánosan, minden ajánlattevő jelenlétében bontottuk fel, és a legkedvezőbbet objektív módon kiválasztottuk. Szubjektivitásnak nem volt helye, ezt jól tudja, aki találkozott már közbeszerzéssel.
    Petit megnyugtatom, nem kell szervizbe szállítani, a szerviz helyben javítja. Ha el kell szállítania, akkor azonnal otthagy egy cserekerékpárt.”
  • 15. Josh 2008. január 02. 21:01
    „Peti, kellett nekem akkus fúró valaha. Vettem annak látszó tárgyat olcsón, szép volt, akkus, csak nem bírta egy hétnél tovább. Cseregarancia egyszer, másodszorra már kifogások okán nem. Hülye voltam, vettem még egyet ebből a kategóriából. Ez már két hónapig bírta (pedig nem ipari igénybevételt kellett kibírnia), de gyenge volt, hamar lemerült, ijesztő hangokat adott. Besokalltam a vacaktól, vettem egy olyant, ami garantáltan jó minőségű. Igaz, hogy háromszor annyiba került, mint a másik kettő együtt, de tízszer annyi ideje használom, megy, mint az álom, és szervizt közelről sem látott. Azóta inkább nem veszem meg az ócskát, még ha olcsöbb sem. Hosszú távon nem éri meg.
    Megaztán: a feleségem könyvtáros, mégsem járok be a könyvtárba a tönkrement könyveket újrakötni. Nem az én dolgom. Nagypapák, férjek és ismerősök "szakértelmére" nem lehet egy posta méretű rendszert alapozni. (Kisebbet sem.)
    Szóval ez az, ami miatt én elgondolkodtam Közbeszerző szavain. Az alapelgondolás, hogy használható és sokáig használatban tartható munkaeszközöket kapjanak a postások, jó. A megvalósítás keretei adottak (a közbeszerzési rendszer), lehet, hogy ha ezen javítanának, tényleg lehetne spórolni, és lehet, hogy ha futnak még két kört a szóbajöhető bringák körül, még mindig lehetett volna faragni. Bár Közbeszerző számomra meggyőzően érvel, egy kicsit még mindig soknak érzem ezt a pénzt (bár korántsem annyira, mint elsőre), a megoldás viszont semmiképpen sem az, amit te javasoltál.”
  • 14. Peti 2008. január 02. 11:56
    „ja nekem is tetszett az értelmes válasz
    de akkor is 1millárd Ft-ot dobtunk ki az ablakon...
    pl nekem jobban tetszene a következő:
    minden postás kap egy alap biciglit, ami most van kb 30ezerért ami nem bír annyit és egy évmúlva hegesztheti ő maga, amiért meg kapna plusz 5000Ft ot évente ha nem hegeszti nem foltozzo hanem elissza az árát akkor meg tolja meg megy gyalog...5 évig kap 5000ret és utána újat veszünk újat ez 55ezer *6750db ez a is csak 371milló lett volna...és akkor nem kéne szervíz központ meg ugye nemis kalkulálták bele hogy annak is van ára h. a szervíz központba szállítsák a bicajt nagy elemzők meg tesztelők...

    és akkor nem te a "Közbeszerző" tennéd zsebre a pénzemt....

    nekem a Mamám Postás volt falun van egy biciklije Csepel 25 éves, 6 évet postázott vele utána nyugdíjba ment képzeljétek a papám szervizelte (felfújta a kereket, megragasztotta és meg zsírozta)és még mindig naponta használják.
    Szóval én nem gondolkozatam el azon amit a "Közbeszerző írt hanem ideges lett hogy még itt is van valaki, aki el akarja velünk hitetni hogy nem dobtunk ki 1 millárdot megint az abalakon...nem a médiát kell szidni hanem reális gondolkodni h. nem sok olyan ember van magyarországon, aki ennyi pénzt ki tudna fizetni egy bicikliért...Ja meg a tesztelési költséget is nekünk kell fizetnem szóval nem dréga ááá neked nem.....
    de talán még ez is jobb mert ezt tényleg a postás kapja nem a nagy főnökök lopják el a pénzt....

    Peti”
  • 13. Josh 2008. január 02. 09:48
    „Közbeszerző, köszönöm. ez így korrekt.

    heeee, a hozzászólásod annyit ér, amennyit a neved...

    Bubu, ez jól hangzó, de felszínes megközelítés. Ha nincs mindaz, amit Közbeszerző leírt, kb. én is ugyanezt mondtam volna, de van néhány elgondolkodtató mondata, nem?”
  • 12. Bubu 2008. január 02. 08:36
    „BUÉK:mindenkinek.
    1.ha postás vagy,örülsz hogy lesz egy jó munkatársad,
    2.ha ügyfél vagy bosszankodsz,hogy megint emelték a postai dijakat,
    3.ha a postánál vezető vagy,akkor megnézed hogy lehet
    lenyulni egy kis manit,
    4-Ha gondolkozol:akkor legyártatod az egészet nálunk a feléből,
    -és a szervizelés sem lett volna gond”
  • 11. heeeee 2008. január 01. 22:43
    „minek 4800 bicikli inkább mennyenek gyalog heeeee ez baromság abból a pénzből vehettek volna mást heeeee”
  • 10. Közbeszerző 2008. január 01. 20:37
    „A helyzet az, hogy részt vettem az egész programban kezdettől. Az alap probléma éppen az volt, amit Josh is említett, hogy a kézbesítők hegesztgetik, foltozgatják a rozoga bicikliket, amelyekbe korábban tényleg a közbeszerzés veleljárójaként a legsilányabb anyagok lettek beépítve. Számtalan panasztól hemzsegett az illetékes igazgatóság. Ezen kívántunk változtatni, és nagyon kemény követelményeket fogalmaztunk meg, ami úgy érzem, sikerült is. Most például a TÜV-Nord-KTI éppen vizsgálja az új mintadarabokat, mégpedig igen szigorúan és pártatalanul. Csak egy példa: 72 órán át dinamikus terhelés 300 kg-mal a nyeregcsőre + a csomagtartók is teljes terheléssel (2x18 kg hátul + 15 kg elöl). Ezután anyagvizsgálat és részletes szerkezeti tesztek. A helyzet az, hogy nem jó összehasonlítani egy versenykerékpárral, ahogy a TV-ben volt. A postáskerékpárnak naponta 30-50 km-en át 50 kg küldeményt és akár 110 kg-os kézbesítőt is vinnie kell, minden útviszony és időjárás mellett.
    Nagyon bízom benne, hogy minden szabályt betartva és a beszerzést tisztességesen lefolytatva végül jót tettünk, és bármilyen furcsa, semmi személyes érdek nem volt benne egyik részről sem. A TV2 pedig nagyon büszke lehet magára, hogy ilyen elferdített számokkal sikerült szenzációt csinálnia
    B.Ú.É.K. mindenkinek!”
  • 9. Josh 2007. december 31. 21:52
    „Miért ne hinnénk? Amit leírtál, teljesen korrektnek tűnik. :) Magam is elgondolkodtam, amikor valamelyik hírben olvastam az opciós mennyiségeket, nem egészen értettem, hogy mit akar ez így jelenteni, de az általad leírtak alapján világosabb a dolog.
    Az árat így is soknak érzem - a kerékpárok mai Magyarországon várható sorsához képest, meg ahhoz képest, hogy jelenleg tudomásom szerint minden postás maga tartozik anyagi felelősséggel a saját kerékpárja üzembentartásáért (ezt postás ismerősömtől tudom, azt meg saját szememmel látom, hogy kis falunkban a falugazda hegesztgeti-toldozgatja a két szem jelenlegi romos bicajokat...) Ha ehhez képest szuperbringákkal járnak majd a postások, amit szabvány szerint szervizelnek és nem végzik majd a bicajok a feketepiacon... nos, ez akkora minőségi ugrás volna, amekkorát ma, itt kicsit nehéz elsőre elhinni. De B.U.É.K, úgy legyen! :)”
  • 8. Közbeszerző 2007. december 31. 17:14
    „Bizonyára meglepő a hozzászólásom, de a sajtóhír szép szenzáció volt, csak nem igaz. A Magyar Posta által szerződött KRPAN kerékpárok ára valójában: 124 ezer Ft az egysebességes, 130 ezer Ft az agyváltós. A karbantartás évente 16 ezer Ft/kerékpár öt éven át. A 150 millió csak keretösszeg, amelyen belül eseti javításokat (ami a garanciába ne fér bele) lehet finanszírozni. A szerződés 1980 db vételi lehetőséget tartalmaz a 4800 db fixen leszállítandó mennyiségen felül, de ez sajnos a közleményben igen rosszul szerepelt. Az 1,1 miiliárd tehát 4800+1980 db kerékpárt tartalmaz annak teljes supportjával, és a 150 milliós plusz javítási kerettel. Sajnos valaki túl egyszerűen számolt, a teljes szerződéses értéket elosztotta a fixen szállítandó darabszámmal. Remélem, lesz korrekció a sajtóban.
    Josh-nak szeretném válaszolni, hogy megyei szervízek lettek kijelölve közreműködő szervizhálózatként.
    Persze valószínűleg nem hisztek nekem, de szükségesnek tartottam leírni, amit tudok.”
  • 7. Josh 2007. december 31. 02:30
    „A. 4. hsz-ból kihagytam a lényeget:
    "csak az off-road (tehát különlegesen teherbíró) kategóriában több, mint egy tucat típust találsz" és a lényeg: bőven 170e alatt.

    E-Medve, a vicc jó, csak sajnos kb. igaz...”
  • 6. E-Medve 2007. december 31. 01:34
    „Jaja, fél milliárddal olcsóbban is meg lehetett volna oldani. Mint oly sok minden mást. Miért ez lenne a kivétel. :-)

    A 3. ponttal teljes mértékben egyet kell értsek. Egyébként hidd el, ha én lettem volna a beszerző, inkább ötszáz vagy ezer darabonként írok ki pályázatot és régiónként. Ahogy te is írtad, talán egyszerűbb lett volna a szervízelés.

    De a másik: lehet, hogy tényleg regionális szervíz lesz, akkor viszont egy vicc és érteni fogjátok mire gondolok:
    A NASA pályázatot ír ki a Holdra szállásra. Az orosz 30 ezer dollárt kér, a német 60 ezret, a magyar meg 90 ezret. Megkérdezi a NASA HR-ese a magyart, hogy miért ennyi? Azt mondja a magyar: Hát, 30 ezret kap maga, mert nekem adja a melót, 30 ezer az enyém, 30-ért meg felmegy az orosz.”
  • 5. Josh 2007. december 31. 00:01
    „E-Medve, ne vedd már rossznéven, de a legszebb mondatod ez:

    "Szóval lehet, hogy a 170 ezer kicsit vad, de minimum 70-100 ezer kell egy normális, mindennap használható kecskéért. Na meg lehet, hogy itt bejátszik, hogy esetleg közbeszerzés is volt."

    1. A 170 ezret - azok alapján, amit már leírtam - nem kicsit, hanem nagyon vadnak érzem...
    2. 70-100 ezer forint az nem 170 ezer, hanem - mondjuk - nagyjából a fele. Magyarul: azt mondtad, hogy félmilliárd forinttal olcsóbban meg lehetett volna oldani ezt a boltot.
    3. Már bocs, de az, hogy ez egy közbeszerzéses projekt volt, inkább ellenérv kellene, hogy legyen, nem érv az ár mellett. Elvileg ugye az volna a cél, hogy a legjobb ár-érték arányú beszerzési forrást találjuk meg, de nálunk az úgy működik, hogy 1. tökmindegy, milyen sz@rt veszek meg, csak az legyen a legolcsóbb, más szempont nincs 2. tökmindegy, mennyibe kerül, csak én is lefölözhessem a magamét belőle (ezen az alapon minél drágább, annál jobb). Mindkettőre tudnék példát mondani a munkám kapcsán.
    Summa summárum: engem mélységesen felháborít ez a hír. Hülyének nézik az embereket és még meg is magyarázzák, hogy miért vagyunk azok.”
24 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Újabb olajaktákat hoztak nyilvánosságra

Újabb, korábban titkosított olajügyi dokumentumokat hozott nyilvánosságra a rendőrség a police.hu-n. Tovább olvasom