Délmagyar logó

2017. 09. 22. péntek - Móric 11°C | 18°C Még több cikk.

150 millió forint a pálinka népszerűsítésére

Százötven millió forintot fordít jövőre a pálinka népszerűsítésére az Agrármarketing Centrumon keresztül a földművelésügyi valamint a pénzügyi tárca.
Ezt Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Gráf József földművelésügyi miniszter jelentette be csütörtökön Békésen egy helyi pálinkafőzdében, ahol a miniszterelnök falujárásának harmadik napján a Magyar Pálinka Lovagrend tagjaival találkozott. A Gyurcsány Ferenc távozásakor Békésen 20-25 ember tüntetett a miniszterelnök ellen.

A pálinkafőzdéseket tömörítő lovagrend egy nemzeti pálinka program beindításáért lobbizott a miniszterelnöknél. A találkozót abban a békési pálinkafőzdében tartották, ahol az eredet védett békési szilvapálinka készül. A találkozón elhangzott: utoljára 1946-ban találkozott a kormány a pálinkafőzdésekkel, akkor arról egyeztettek, hogy a háborús jóvátétel egy részét szeszesitalban fizetik meg a Szovjetuniónak.

A csütörtöki találkozón a főzdések kiemelték: a hungarikumnak számító pálinka kormányzati segítség nélkül versenyképtelen a hasonló szeszesitalokkal, a wiskyvel, vodkával, tequilával, szemben. Példaként említették, hogy a tequila népszerűsítését a mexikói kormány 1970 óta támogatja, ezért válhatott kocsmai italból nemzetközi hírű prémium termékké. Ugyanakkor egy liter pálinka 10, 12 kilogramm gyümölcsből készül, ez pedig magasabb minőséget képvisel a gabonából vagy burgonyából előállított szeszesitalokhoz képest.

Magyarországon évente 100 ezer tonna gyümölcsöt dolgoznak fel a pálinkafőzdék. Az ital népszerűsítésével és nemzetközi elismertetésével azonban ennél jóval több, évi 450 ezer tonna gyümölcs feldolgozására is lehetőség lenne. Ez nemcsak a főzdéknek, de a gyümölcs termelőknek is biztos bevételt jelentene.

A Magyar Pálinka Lovagrend szerint a 9 milliárdos éves jövedéki adó bevétel két százalékát, azaz 180 millió forintot kellene pálinka marketingre fordítani.

Gyurcsány Ferenc miniszterelnök fontos hungarikumnak és fejlesztendő brandnek nevezte a pálinkát. A miniszterelnök szerint a legfontosabb feladat a Nemzeti Pálinkatanács megalakítását előkészítő testület létrehozása. A pálinkatanács működését törvény szabályozná, ennek megvalósításában azonban a miniszterelnök szerint a termelésben és forgalmazásban résztvevőknek kell közreműködniük.

Gráf József vidékfejlesztési miniszter elmondta: a tavalyi év háromszorosát, összesen 150 millió forintot fordítanak 2008-ban pálinka marketingre. A pálinkatörvény megalkotása, mely szabályozná a hazai pálinka termelést és forgalmazást tavaszra ígérte a miniszter.

A pálinka hungarikum, csak olyan ital kerülhet ezen a néven forgalomba amely Magyarországon készült, gyümölcsből más anyag hozzáadása nélkül.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nyolc centiméteres hó a Kékestetőn

Átlagosan 8 centiméter vastagra hízott a hótakaró csütörtökre virradóra Kékestetőn, s a helyi… Tovább olvasom