Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 4°C

15 perc hírnév

Íme másik ajánlatunk a hétvégére:15 perc hírnév. A kiindulópont egy rejtélyes New York-i kettős gyilkosság. A fordulatos történet azonban nem elsősorban az igazság kiderítéséről szól, hanem inkább arról, ki tartja ellenőrzése alatt az igazságot.

Egy olyan thriller, amely szokatlan és meglepő szemszögből mutatja be a mindenáron szenzációra vadászó médiát. A filmben a rendőrök a bűnözőket üldözik, az újságírók meg a rendőröket.

A készeres Oscar-díjas Robert De Niro alakítja Eddie Flemminget a gyilkossági csoport nyomozóját, aki nagyon jól tudja tálalni a médiában a szenzációs gyilkossági ügyeket. Flemming felkapott szuperzsaru, rendszeresen szerepel a People Magazin címlapján. Ezúttal azonban a nyomozó kap egy társat is, mert az ügyben egy szörnyű tűzvész is szerepet játszik.
Ez a társ egy visszafogott és a médiát szívből utáló tűzoltósági detektív, Jordy Warsaw, akit Ed Burns játszik. Együtt veszik üldözőbe a kelet-

európai származású gyilkosokat, akik ámokfutást rendeznek a városban. Közben Eddie és Jordy azon vitatkoznak, hogy igénybe vegyék-e a médiát és ha igen, akkor hogyan. Eddie és Jordy azonban hamarosan azon veszik észre magukat, hogy mindig egy lépéssel a bűnözők mögött kullognak, mert azok nagyon értenek hozzá, hogyan használják ki hirtelen támadt ismertségüket, és hogyan zavarják össze teljesen üldözőiket és a médiát egyaránt.

INFÓ

Vajon meddig szállnak harcba a társadalom legelszántabb rétegei, hogy megkapják azt a bizonyos tizenöt percüket a médiában? És a közönség meddig lesz még hajlandó nézni ezt? Ezek az alapkérdései John Herzfeld maró gúnnyal megírt, rendkívül izgalmas thrillerének, amely egyszersmind a média által irányított korunk kegyetlen szatírája is.

 Herzfeld friss és eredeti hangvételű filmje a nagyvárosi bűnözésről szól, rengeteg fekete humorral, lebilincselő akció-jelenetekkel és meglehetősen éles kritikával. Egy olyan világ jelenik itt meg a vásznon, ahol a bűnözők és a rendőrök szinte egymást félrelökdösve tolonganak, hogy a mindenható tévékamerák elé kerülhessenek.

A bűnüldözés és a média még soha nem álltak olyan szoros és veszélyes kapcsolatban egymással, mint napjainkban. Bűnözők, rendőrök, jogászok és politikusok tolonganak, hogy magukra vonják a szenzációkat gyártó média figyelmét, és hogy kielégítsék a felpörgetett hírműsorok csillapíthatatlan éhségét. A gyilkosok újabban szóvivőket foglalkoztatnak és vallomásukat a tévé legnézettebb műsorsávjában teszik meg. Az elnök jogi tanácsadóitól a piti tolvajokig, mindenki azért harcol, hogy reflektorfénybe kerüljön. Az emberek rettegnek a bűncselekményektől, a tragédiáktól és a káosztól, de tagadhatatlan, hogy a mai világban ezen szomorú események nyomán sokan komoly haszonra és nagy hatalomra tesznek szert.



Vajon meddig szállnak harcba a társadalom legelszántabb rétegei, hogy megkapják azt a bizonyos tizenöt percüket a médiában? És a közönség meddig lesz még hajlandó nézni ezt? Ezek az alapkérdései John Herzfeld maró gúnnyal megírt thrillerének, amely egyszersmind a média által irányított korunk kegyetlen szatírája is. Herzfeld eredeti hangvételű filmje a nagyvárosi bűnözésről szól, rengeteg fekete humorral, lebilincselő akció-jelenetekkel és éles társadalomkritikával. Egy olyan aggasztó világ jelenik meg itt a vásznon, ahol a bűnözők és a rendőrök szinte egymást félrelökdösve tolonganak, hogy a mindenható tévékamerák elé kerülhessenek.

A Fifteen Minutes világát mintha egyenesen a bulvársajtó teremtette volna meg. Egy kapkodó, eltorzult és harsány New Yorkot látunk, rendkívül rikító színekkel és egyfajta felturbózott valósággal. A film szokatlanul merész képei mögött a mai média-cirkusz színfalai mögé pillanthatunk be.

Az író-rendező John Herzfeld, aki sok elismerést kapott a Los Angeles egyik városrészében játszódó "Two Days In the Valley" című filmjéért, ezúttal azt akarta, hogy új filmje úgy hasson a vásznon, mintha egy kemény bűnügyi filmdráma és egy olcsó kommersz tévéműsor keveréke lenne. A Fifteen Minutes-ben valóságos, elvetemült bűnözőket láthatunk és megjelenik a televízió által felkapott, gyorsan cserélődő és kétes értékű hírességek világa is.

John Herzfeld író-rendező:

„Valamikor az amerikai álom azt jelentette, hogy aki Amerikába jött, az, kitartással és kemény munkával, bármit elérhetett, amit csak akart. A mai világban senki sem akarja vállalni a felelősséget azért, ami történik körülöttünk, de mindenki híres akar lenni. Az ember egyszerűen nem hisz a szemének, mikor látja, mi zajlik ma a kommersz hírműsorokban vagy akár csak az egyszerű beszélgetésekben is. Nem beszélve a peres ügyekről, a politikáról, a sportról, a házasságokról, és így tovább. Az emberek bármit hajlandók megtenni, csak hogy a figyelem középpontjába kerüljenek."

Videó ajánlat: A hatodik napon >>

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

EVA=javuló adózási morál?

A Pénzügyminisztérium tervei szerint az egységes vállalkozási adót (eva) a frissen alapított cégeken… Tovább olvasom