Délmagyar logó

2017. 02. 27. hétfő - Ákos, Bátor 1°C | 12°C Még több cikk.

1százalékkal nőtt a háztartási vegyiáruk forgalma

Az ACNielsen Piackutató Kft. felmérése szerint egy százalékkal nőtt tavaly a háztartási vegyiáruk és a kozmetikumok forgalma Magyarországon.
A piackutató adatai szerint ezen termékek forgalma 2009-ben 300 milliárd forintot tett ki. A legnagyobb forgalmú húsz kategória közül a toalett papír, a pelenka, a mosogatószer, a fogkrém, a szappan és a konyhai törlőkendő kiskereskedelmi forgalma emelkedett mind értékben, mind mennyiségben - emelte ki a társaság a közleményében.

Emellett folytatódott a beszerzési helyek koncentrálódása is, amelynek eredményeként a fogyasztók továbbra is növekvő arányban részesítették előnyben a kereskedelmi láncok nagy eladóterű üzleteit.

Az előző évhez képest tavaly 1-1 százalékponttal, 39 százalékra növelték piaci részesedésüket a hipermarketek, valamint 18 százalékra a szupermarketek és diszkontok. Megállt azonban a vegyiáru szaküzletek, drogériák térnyerése, mivel részarányuk a forgalomból 26-ról 25 százalékra csökkent, emellett gyengült az 50 négyzetméteres és kisebb boltok pozíciója is.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Folyamatos az építőipari cégek regisztrációja

A kereskedelmi és iparkamarák folyamatosan végzik az építőipari kivitelező cégek regisztrációját, a… Tovább olvasom