Délmagyar logó

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -2°C | 7°C

2020-ig kegyelmeznek a kétütemű járműveknek

A kétüteműek környezetvédelmi felülvizsgálatáról és ellenőrzéséről szóló szabályozás 2002-es életbe lépése óta, a kétüteműek száma a harmadára csökkent, jelenleg legfeljebb 100 ezerre tehető.
A Magyar Közlöny 2008/103. számában, 2008. július 14-én megjelent a Gépkocsik környezetvédelmi felülvizsgálatáról és ellenőrzéséről szóló 7/2002 GKM-BM-KvVM együttes rendelet módosítása. A rendelet a megjelenést követő harmadik napon lép hatályba.

A rendelet a 2004. július 15-e előtt tulajdonba került kétütemű motorral szerelt gépkocsik (Trabant, Wartburg, Barkas) katalizátorral való felszerelésének, vagy leselejtezésének határidejét 2020. december 31-ig tolja ki. A rendelkezés csak azokra a kétütemű gépkocsikra vonatkozik, amelyek tulajdonosa nem változott azóta, tehát az időközben eladásra kerülő gépjárműveknek teljesítenie kell a rendeletben előírt szénhidrogén (CH) kibocsátási határértéket.

A kétüteműek környezetvédelmi felülvizsgálatáról és ellenőrzéséről szóló szabályozás 2002-es életbe lépése óta, a kétüteműek száma a harmadára csökkent, jelenleg legfeljebb 100 ezerre tehető. A kétütemű járművek túlnyomó többsége mára már hobbiautóvá vált, illetve vidéki kistelepüléseken fut, viszonylag keveset. Így más EU tagállamokhoz, pl. Németországhoz hasonlóan a forgalomból való kifuttatásukhoz a megfelelő hosszúságú türelmi idő biztosítása vált indokolttá.

Olvasóink írták

  • 8. sevenof9 2008. július 15. 00:50
    „re:énnnn2

    "egyébként egy DÍZEL motor sokkal jobban szennyezi a levegőt"

    attol fugg milyen. a dizelek sokkal energiatakarekosabbak. Egy modern dizelmotor(fuel injectuion, turbo, EGR,stb.) a kiegeszito katalizatorokkal (DOC/CCC, LNT, SCR, DPF) tisztabbak,mint a benzinuzemu motorok.”
  • 7. :) 2008. július 14. 23:11
    „Trabi RULZ! :) Soha ne tűnjenek el....

    Amúgy akiknek akik ellenzik őket: csak gondoljanak bele ezeknek a járműveknek az életkorukba....ha jól rémlik az utolsó 2T-t ´91-ben gyártották, tehát most 17 éves (viszont a legfiatalabb amivel találkoztam kétüteműből az 90-es volt, a 91-ben már csak kombik mentek de azok már nem kerültek ide). A mai autókhoz képest némely tekintetben gyengébb anyagminőségben. Magyarul nem nehéz utánaszámolni, hogy mennyi idő kell még ezeknek a járműveknek, hogy maguktól (vagyis az esetleges karbantartás-elmaradás, a hulladék utángyártott alkatrészek miatt, amik gyakorlatilag hiába újak hazavágják az autót.) kiszoruljanak az utakról. Kérdem én most mi a károsabb? Kb 300000 kétütemű jármű (Trabant, Wartburg, Barkas) vagy a hőn szeretett USA ki szarik mindenbe? Azt hiszem a válasz egyértelmű. Mellesleg lehet szeretni és utálni mégis mindenkinek van Trabantos vagy Wartburgos sztorija....mert vagy neki vagy a családban vagy az ismerősök körében volt....és nem csak az előző rendszerben születtek ilyen-olyan vélemények ezekről az autókról.

    Én kitartok ezek az állítólagos "csotrogányok" mellett, akárki akármit mond, ezek jelképek, a tulajok legtöbbjének családtag, és egynémelyik családot végigélte az autó is. Szinte már történelemnek számítanak. Ezek az autók már többnek számítanak mint használati tárgy, és talán többre kéne tartani azokat az embereket akik őket használják, mert Ők szívnak állandóan, mégis kitartanak a "családtag" mellett, és őket nézi le mindenki, miközben nem kis feladat ezekkel manapság közlekedni, mert lenézik őket, és szó ami szó már tényleg kicsit ejárt felettük az idő, mégis tisztelem é becsülöm mind a járműveket, mind a tulajdonosokat, hogy nap mint nap felveszik a kesztyűt és eljutnak A-ból B-be. Egy szó mind 100, HAJRÁ TRABBER & WARNYÚ! :) Üdv.”
  • 6. énnnn2 2008. július 14. 23:07
    „Ennyi erővel tíltsák ki az összes motorkerékpárt is az utakról mert mivel azok 90% ban két üteműek ugyanugy szenyezőek. ( egyébként egy DÍZEL motor sokkal jobban szennyezi a levegőt )”
  • 5. apuka1 2008. július 14. 21:52
    „Tájékoztatlak benneteket, hogy 2040-ig lehet használni a kétüteműeket. Akkor fogják bejelenteni, hogy 2060-ig.”
  • 4. walak 2008. július 14. 21:49
    „Csak, hogy tudjátok a kétüteműek csak az olaj elégetésével szennyezik jobban a levegőt, más tekintetben környezetbarátabbak a többinél, plusz a szmog, allergia az apró porszemcséktől van ami az öreg Ikarusbusokból, Golfokból és egyéb feketét füstölő vackokból származik.”
  • 3. méltatlankodó 2008. július 14. 21:12
    „Megint azokat szivatják, akik igyekeztek alkalmazkodni a szabályokhoz, és az esetleg nehezen összekuporgatott pénzből lecserélte a tragacsot. most kiderült, hogy kár volt. Ez kicsit olyan, mint amikor politikusaink adóamnesztiát akarnak hírdetni: Nem elkapni és jól megvágni a csalókat, hanem elengedni a hátralékot, csak eután fizessen adót. Az államnak lehet így jobb, de ez azzal szemben igazságtalan, aki betartotta a szabályokat. Ilyen az élet.”
  • 2. Miért?!!! 2008. július 14. 20:40
    „NEEEE, tiltsák ki ezeket MOST és az összes füstölgő sz.rt az utakról, károsítjk a levegőt!”
  • 1. istván75 2008. július 14. 18:30
    „Mindenki várta (a kétütemű tulajok kivételével!) , hogy 1989 után S.O.S. eltünnek ezek a környezetet jelentősen szennyező autónak csak jóindulattal nevezhető szerkentyűk!

    DE NEM! VAJON MIÉRT NEM? ŐSZINTÉN NEM ÉRTEM!!!

    SEGÍTSÉG ..VALAKI MONDJA MÁR MEG!!!!
    ENNYIRE KELL MINDEN SZAVAZAT???
    A PARLAGFŰRE IS TESZNEK...NAGY ÍVBEN!
    PEDIG MINDEN 4. MAGYAR ALLERGIÁS RÁ! EZ KB AZT JELENTI, H MINDEN VAGY MINDEN 2. CSALÁDBAN VAN ALLERGIÁS!
    EZ IS ALKALMAS ARRA, H CSÖKKENJEN A MAGYARSÁG LÉSZÁMA???
    MINDEGY KINEK ÉS , HOGYAN CSAK SZARABB LEGYEN ????”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pusztított a vihar Bogács környékén

Villanyoszlopokat döntött, házakat rongált meg és fákat csavart ki a vihar Bogács környékén. Tovább olvasom